دانشگاه مجازی نحوه رزرو و اجاره محصولات در ووکامرس - دانشگاه مجازی

حتما با برخی کسب و کارهای کوچک و بزرگ که کارشون اجاره محصولات به مشتریان هست آشنایی دارید. در این نوع کسب و کارها کالا به صورت اجاره‌ای بر اساس درخواست مشتری که هنگام رزرو محصول مشخص میکنه که از چه تاریخی قصد استفاده و اجاره این محصول رو داره مشخص میشه که بعد از رسیدن تاریخ شروع کافیه اقدام به تحویل و گرفتن محصول بکنه. حالا در این حالت بر اساس تعرفه‌ای که برای محصول در نظر گرفته شده روزانه مبلغی بابت هر روز اجاره باید پرداخت بشه. این نوع کسب و کارها برای اینکه بتونن به صورت آنلاین امکان رزرو محصولات را در سایت فراهم کنند همواره دنبال یک سیستم فروشگاهی مناسب هستند. اما آیا میدونستید که با استفاده از ووکامرس هم میتونید چنین قابلیتی را به فروشگاه خودتون برای رزرو محصولات در ووکامرس فراهم کنید؟

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه رزرو ووکامرس رایگان را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید کاری کنید که مشتریان بیان و از قبل مدت زمانی که قصد دارند یک محصول را اجاره کنند انتخاب کنند. سپس بعد از رسیدن تاریخ مشخص اقدام به درافت محصول کرده و تا زمانی که اجازه استفاده از محصول را دارند در اختیار داشته باشند. در نهایت بعد از اتمام زمان اجاره محصول در ووکامرس باید محصول را به فروشگاهی که از اون اجاره کردند برگردانند.

آموزش رزرو محصولات در ووکامرس

افزونه‌ای که برای رزرو محصولات در ووکامرس قصد دارم معرفی کنم با نام WooCommerce Easy Booking در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از ۴٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۴ را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید امکان اجاره دادن محصولات در ووکامرس و رورو محصول در ووکامرس توسط مشتریان را فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه لازمه تا ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در فروشگاه ووکامرس خودتون بکنید.

دانلود افزونه WooCommerce Easy Booking

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Easy Booking در پیشخوان وردپرس اضافه میشه که با مراجعه به این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه مراجعه کرده و بر اساس تنظیمات دلخواهی که میخواین امکان رزرو محصولات در ووکامرس را فراهم کنید.

Calculation mode: با استفاده از این گزینه نحوه محاسبه رزرو محصولات در ووکامرس و اجاره محصول در ووکامرس را برای مشتری مشخص کنید که بر اساس تعداد روز است یا شب. مثلا هر ۵ روز با ۴ شب برابر است.

Make all products bookable: برای اینکه امکان رزرو محصولات برای محصولات جدید فروشگاه هم فراهم باشه، این گزینه را فعال کنید.

Number از dates to select: با انتخاب گزینه one موقع رزرو محصول در ووکامرس فقط تاریخ شروع رزرو وجود دارده. بنابراین اگر میخواهید که امکان شروع و پایان هر دو وجود داشته باشه، مقدار two  را انتخاب کنید که مشتری بتونه تاریخ شروع و پایان اجاره محصول را انتخاب بکنه.

Booking duration: از این گزینه مدت زمان رزرو محصول را مشخص کنید.

Custom booking duration: از این گزینه میتونید مدت زمان رزرو سفارشی برای محصول را تعیین کنید.

Minimum booking duration: از این گزینه میتونید حداقل روز برای رزرو محصولات در ووکامرس توسط مشتری را وارد کنید که اگر کمتر از این میزان بود امکان رزرو وجود نداشته باشه.

Maximum booking duration: این گزینه هم مشابه حالت فبلیه، با این تفاوت که برای حداکثر روز قابل استفاده است.

First available date: این بخش برای تعیین روز شروع اجاره محصولات در ووکامرس هست. اگر تغییری در این گزینه اعمال نکنید و همون مقدار صفر را باقی بزارید، روز شروع دقیقا از همون روز فعلی شروع خواهد شد.

Booking limit: این گزینه هم برای محدودیت رزرو هست که میتونید مشخص کنید تا چه سالی قصد دارید قابلیت رزرو محصولات توسط مشتری وجود داشته باشه.

First weekday: از این گزینه هم میتونید روز اول هفته را مشخص کنید.

با مراجعه به تب Appearance میتونید تنظیمات مربوط به استایل برای نمایش تقویم را در هنگام رزرو محصولات در ووکامرس سفارشی سازی کنید. با استفاده از گزینه Calendar theme میتونید از دو تم پیش فرض یا کلاسیک برای نمایش تقویم استفاده کنید.

Background color: با استفاده از این گزینه هم میتونید رنگ پس زمینه برای تقویم را انتخاب کنید.

Main color: این گزینه هم مربوط به رنگ عمومی تقویم هست که میتونید یک رنگ عمومی و پیشفرض براش انتخاب کنید.

Text color: در نهایت با استفاده از این گزینه هم میتونید رنگ متن برای تقویم ووکامرس را انتخاب کنید.

تنظیمات وضعیت برای رزرو محصولات در ووکامرس

با رفتن به تب booking statuses میتونید تنظیمات وضعیت سفارشات برای رزرو هر محصول را در وضعیت‌های شروع رزرو محصول، پردازش محصول و پایان محصول مشخص کنید که به صورت اتوماتیک انجام بگیره و یا اینکه به صورت دستی اونها را انتخاب کنید.

Change item start booking status: با استفاده از این گزینه میتونید وضعیت رزرو را برای شروع در حالت اتوماتیک یا دستی انتخاب کنید. سپس اگر گزینه اتوماتیک انتخاب شده بود با استفاده از فیلد If automatically, change item start booking status میتونید تعیین کنید که روز قبل از تاریخ شروع رزرو چه تعداد تغییر داشته باشه. در صورت انتخاب گزینه صفر تغییری در این گزینه ایجاد نمیشه و عینا همون روزی که قرار داره به عنوان تاریخ شروع انتخاب میشه.

حالا برای گزینه‌های Change item processing booking status و Change item completed booking status هم میتونید به همین ترتیب نحوه محاسبه و تعداد روز را برای وضعیت‌های در حال پردازش و پایان مشخص کنید.

حالا برای محصولاتی که قصد دارید امکان رزرو وجود داشته باشه اگه به صفحه ویرایش محصول مراجعه کنید میبینید که گزینه‌ای به نام Booking اضافه شده، اول تیک این گزینه را فعال کنید تا امکان رزرو برای محصول وجود داشته باشه و بعدش از ستون کناری که با نام Booking قرار داره تنظیمات دلخواه را برای رزرو محصول انتخاب کنید. در اینجا گزینه‌هایی که من انتخاب کردم پیشفرض بر اساس تنظیمات افزونه هست که در بالا توضیح دادم. اما میتونید در صورت دلخواه برای هر محصول تنظیم دلخواهی مشخص کنید که تا چه تعداد روز امکان رزرو وجود داره، حداقل تعداد روز برای رزرو و حداکثر باید چقدر باشه و….

حالا اگه به صفحه محصولی که برای رزرو در ووکامرس مشخص کردید مراجعه کنید مشابه تصویر میبینید که امکان انتخاب تاریخ شروع رزرو و تاریخ پایان قرار داره. حالا مشتری میتونه تعداد روز رو بر اساس تقویم مشخص کنه، بعد از اینکه تعداد روز مشخص شد، ضریب مبلغ محصول برای هر روز اجاره انجام میگیره و قیمت نهایی در سبد خرید اعمال میشه. در این مثال قیمت هر روز اجاره برای محصول رو من ۲۰٫۰۰۰ انتخاب کردم که برای ۷ شب اجاره مبلغ نهایی ۱۴۰٫۰۰۰ تومان شده که با پرداخت هزینه مشتری میتونه محصول را برای یک هفته رزرو کرده و اجاره بکنه.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید امکان اجاره دادن و رزرو محصولات در ووکامرس را برای فروشگاه خودتون فراهم کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه اجاره دادن محصولات در ووکامرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 335 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.