دانشگاه مجازی هزینه درمان در آلمان - دانشگاه مجازی

یکی از سوالات متداول برای همه ی کسانی که به آلمان سفر می کنند و یا قصد درمان در این کشور را دارند خدمات بیمه ای آلمان است.  خوب است که بدانید بیمه مراقبت های درمانی در آلمان برای شهروندان اجباری است به این معنا که الزامی است.
اکثریت مردم در آلمان، حتی دانشجویان کشورهای دیگر هم باید برای بیمه ی خدمات درمانی ثبت نام بکنند، هرچند که برخی واجد شرایطتان نیز می توانند از بیمه های شخصی و خصوصی استفاده کنند.
هزینه بیمه ی درمان در آلمان در بین بازه ی ۸۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه متغیر است، که به موقعیت اجتماعی، حقوق و نوع بیمه ی شما بستگی دارد.
در ادامه ی این مطلب به همراه تک پزشک هزینه های درمانی و بیمه ای در آلمان را برای اقشار مختلف بررسی خواهیم کرد.

هزینه های بیمه درمانی در آلمان
کمک های سلامت اجتماعی در آلمان برای بیمه ی خدمات بهداشتی و درمانی برابر با ۱۴٫۶% افزایش حقوق سالانه ی هر کارمند است که نصف آن بر عهده ی شخص و نصف آن بر عهده ی کارفرماست.
برای کسانی که به طور متوسط ماهانه حقوقی برابر با ۴,۳۵۸€  دریافت می کنند این حق بیمه مبلغی برابر با ۳۶۰€ خواهد بود .
همچنین تمام افراد موظف به پرداخت هزینه ای برابر با ۳٫۰۵% حقوق خودف برای خدمات پرستاری هستند که باز هم بین کارمند و کارفرما تقسیم خواهد شد.
هزینه بیمه برای خوداشتغالین
برای کسانی که به عنوان کارمند کسب درآمد نمی کنند و خوداشتغال یا فریلنسر محسوب می شوند و برای مثال مشغول به کارهای هنری هستند شرایط کاملا متفاوت است.
برای این افراد تخفیف هایی برای داشتن بیمه ی سلامت شخصی در نظر گرفته شده است که سازمانی دولتی به نام Künstlersozialkasse در آلمان به معنای صندوق اجتماعی هنرمندان به عنوان کارفرمای این اشخاص نصفی از حق بیمه را پرداخت خواهد کرد.
دانشجویان خارجی و داخلی در آلمان
تمامی دانشجویان زیر ۳۰ سال در آلمان می توانند از مزایای یارانه های دولتی برای بهره مندی از بیمه ی سلامت استفاده کنند. این مبلغ برای دانشجویان خارجی برابر با €۸۰٫۴۱ در هر ماه است که هم خدمات عمومی بیمه سلامت و هم خدمات پرستاری را پوشش می دهد.
دانشجویان خارجی بالای ۳۰ سال باید بین بیمه سلامت عمومی و شخصی یکی را انتخاب بکنند. بیمه ی شخصی برای دانشجویان خارجی  حتی بسیار ارزانتر از بیمه ی داشنجویان داخلی خواهد بود و چیزی بین ۷۰ تا ۸۰ یورو در ماه هزینه خواهد داشت.
اما هزینه هایی که در بیمه ی اجتماعی برای همه در نظر گرفته شده است به مانند؛ معاینه های پزشکی، معاینه های دوره ای و کسری های بیمه سلامت اجتماعی بسیار آن را مقرون به صرفه تر می کند.
همانگونه که توضیح دادیم، هزینه های درمانی بیمه ای در آلمان بسیار بستگی به این دارد که شما از خدمات عمومی بیمه ای استفاده می کنید و یا بیمه های خصوصی و طبیعتا هزینه های زیادی برای خدمات درمانی با بیمه های خصوصی خواهید داشت.
دانشجویان زیر ۳۰ سال می توانند با پرداخت ماهانه €۸۰٫۴۱ از این خدمات استفاده کنند و این در حالی است که اگر دانشجوی شاغل باشید به راحتی میتوانید از محل درآمد خود این هزینه را پرداخت کنید اما این مبلغ برای حقوق های متوسط در ماه تا ۲۰۰ یورو خواهد بود.
در نهایت بیمه ی خدمات سلامت در آلمان حتی اگر شما هم درآمد بسیار اندکی داشته باشید بسیار گسترده و مثرون به صرفه است.

همچنین بخوانید: هزینه درمان در آمریکا

هزینه های درمان در آلمان:
بر اساس قیمت ها و داده های موجود گرفته شده در مه۲۰۲۰، اصلا جای تعجبی ندارد که هر روزه افراد بیشتری برای درمان به آلمان سفر می کنند. دولت آلمان دارای زیرساخت های بسیار مناسبی در این بخش است و همچنین با نگاهی بلند مدت در زمینه ی تولیدات دارویی سرمایه گذاری کرده است.
جایگاه آلمان در بین کشورهای جهان از لحاظ شاخص امید به زندگی در سال ۲۰۱۹ سوم است و این خود نشانگر داشتن سیستم بسیار قوی بهداشت و درمان در این کشور است.
هزینه ی درمان در آلمان به عوامل بسیاری بستگی دارد که تعدادی از آن ها در ادامه ذکر شده است:

تشخیص بیماری
اقدامات تشخیصی و درمانی لازم
مدت زمان ماندن در بیمارستان
داشتن بیماری های همزمان و زمینه ای
پزشک معالج
تعداد متخصصان پزشکی درگیر در فرایند درمانی یا تشخیصی
سطح راحتی اتاق بیمار
داشتن همراه بیمار

فهرست زیر هم هزینه های درمانی متوسط را برای معاینه های مختلف کسانی که شهروند آلمان نیستند و از خدمات بیمه ای استفاده نمی کنند نشان می دهد، که به صورت متوسط است و عوامل بالا کاملا در این هزینه ها دخیل خواهند بود:

هزینه معاینه های پزشکی

چک آپ معمولی 

۲,۹۵۵ €

معاینه و چکاپ کامل بدن

۹,۷۹۷ €

معاینه زنان و زایمان

۱,۴۳۴ €

معاینه ارتوپدی

۱,۲۱۲ €

معاینه چشم پزشکی

۱,۵۳۴ €

هزینه هایی که در بالا ذکر شد برای هزینه معاینه های پزشکی فردی است، اما در جدول زیر هزینه های درمانی برای بیماران سرطانی هم ذکر شده است که بخش مهمی از درمان را به خود اختصاص داده است:

هزینه آنکولوژی و سرطان

جراحی سرطان پروستات

۱۴,۷۰۰ €

برداشتن پستان در سرطان سینه

۱۰,۰۰۰ €

برداشتن رحم در سرطان آندومتر

۲۵,۷۰۰ €

تشخیص و درمان سرطان مری

۶,۸۰۰ €

درمان سرطان مغز با پروتون تراپی

۶۹,۰۰۰ €

سرطان ریه

۲۱,۰۰۰ €

درمان سرطان معده

۳۰,۰۰۰ €

 

همچنین بخوانید: هزینه درمان در ایتالیا

سوالات متداول

آیا بیمه درمان در آلمان اجباری است؟

بله، بیمه سلامت بر اساس قانون آلمان، چه خصوصی و چه اجتماعی کاملا اجباری است و برای کسانی که از این قانون تخطی کنند هم جریمه هایی در نظر گرفته شده است.

یارانه دولتی سلامت در آلمان چقدر است؟

سرانه ی پرداخت بیمه به ازای هر نفر برای دولت آلمان بسیار زیاد است و این مبلغ به صورت سالانه برای هر فرد مبلغی برابر با ۴,۵۰۰€ است که دولت آلمان ان را پرداخت می کند.
منبع: bookinghealth

همچنین بخوانید: هزینه درمان در کانادا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 441 views بار دسته بندی : هزینه درمان تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.