دانشگاه مجازی آشفته شدن بازار مرغ درشهر اصفهان و سایه قاچاق بر توزیع در بازار داخلی  - دانشگاه مجازی

خبرنگار اصفهان ۱۵، گروه استان‌ها: آشفتگی بازار مرغ در روزهای پایانی سال نیز همچنان ادامه دارد. مغازه‌های خرده فروشی مرغ صبح آخرین شنبه سال در حالی کرکره‌ها را بالا زدند که ویترین یخچال‌ها خالی از مرغ بود اما انواع ماهی و میگو به وفور وجود داشت. با وجود اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ در اصفهان ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده و حتی برخی فروشگاه‌های سطح شهر از این نرخ گران‌تر نیز در این مدت فروخته‌اند اما روز گذشته گوشت مرغ در اصفهان کمیاب شد و فروشندگان خرده فروشی علت آن را نبود مرغ در بازار و توزیع نشدن آن عنوان کردند.

ما توزیع کننده نیستیم

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار می‌کند: طبق آمار موجود تا جمعه شب کشتار مرغ انجام شده است، برای مثال در شب عید مبعث حدود یک هزار و ۱۰۰ تن کشتار مرغ بوده است؛ ما امور تولید و پرورش مرغ تا کشتارگاه را برعهده داریم ولی توزیع کننده نیستیم.

فرهاد جعفریان ادامه می‌دهد: از سوی دیگر هم اکنون مشکلی به لحاظ تأمین نهاده نیز وجود ندارد و قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است و تولید کننده مکلف شده بیش از این نرخ نیز نفروشد.

بیش از ۷۰۴ تن گوشت مرغ قابل عرضه تولید شد

در همین پیوند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ می‌گوید: طبق آمار سازمان دامپزشکی بیش از ۷۰۴ تن گوشت مرغ قابل عرضه جمعه شب گذشته در اصفهان کشتار شده که تنها حدود ۴۱۳ تن در کشتارگاه شهرستان اصفهان بوده است.

حسین ایراندوست ادامه می‌دهد: هیچ مشکل و محدودیتی در تولید نبوده است اما نبود مرغ در مغازه‌ها باید بررسی شود زیرا مشکل در عرضه و توزیع آن بوده است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.