دانشگاه مجازی بهترین ماشین تا 1 میلیارد - دانشگاه مجازی

خودروهایی که تا چند سال پیش با قیمتهایی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می ‌شدند در حال حاضر همگی بیشتر از یک میلیارد قیمت دارد. با این حساب در بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان نباید انتظار ماشین های چندان سطح بالایی را داشته باشید.

 

زیر ۱ میلیارد چه ماشینی خوب است؟

در چند سال گذشته دلایل خیلی زیادی باعث شده ماشین قیمت های عجیب و غریبی پیدا کند و خرید ماشین های کاملا معمولی و اقتصادی برای اکثر اقشار جامعه غیر ممکن شود. البته ناگفته نماند که هنوز هم ماشین هایی که در این بازه قیمتی قرار می‌گیرند گزینه‌های خوبی هستند اما قطعاً نمی توانید به سراغ برندهای مطرح و ماشین های سطح بالا دنیا بروید. اولین و اصلی ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای این بازه قیمتی خرید ماشین صفر کیلومتر را ترجیح می دهید یا دوست دارید به سراغ ماشین های چند سال کارکرد بروید که افت قیمت خودشان را داشته اند و می توانید با قیمتهای بسیار مناسب تری آنها را خریداری کنید. در مرحله دوم باید کلاس ماشین مورد نظر خودتان را انتخاب کنید تا با این کار گستردگی محصولات کمتر شده و انتخاب برای شما راحت تر باشد.

 

شاسی بلند های دوست داشتنی

در شرایط کنونی اکثر افراد خرید ماشین های شاسی بلند را به کلاس های دیگر ترجیح می‌دهند و دوست دارند در خیابانها از بقیه ماشین ها ارتفاع بیشتری داشته باشند. همین تمایل در ایران و دیگر کشورهای دنیا موجب شده فروش ماشین های شاسی بلند در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی یابد و به محبوب ترین کلاس ماشین تبدیل شوند. در بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان چندین مدل ماشین کراس اوور و شاسی بلند حضور دارند.

پس اگر شما هم از آن افرادی هستید که ماشین های شاسی بلند را ترجیح می‌دهند در این بازه قیمتی میتوانید به سراغ گزینه های زیر بروید. جای تعجبی ندارد که با افزایش شدید قیمت خودرو، عموم گزینه‌های موجود در این لیست را خودروهای چینی تشکیل می دهند. ناگفته نماند تعداد زیادی از ماشین های لیست زیر کراس آور هستند و در واقع ماشین های شاسی بلند محسوب نمی شوند اما به دلیل طراحی ماشین های کراس آور میتوان تا حدودی آنها را در دسته شاسی بلند ها به حساب آورد.

 

پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳

این دو خودرو از دسته کراس آور های کوچک و مونتاژ شده در ایران هستند که هر دوی آنها مدت زمان کوتاهی روی خط مونتاژ قرار داشتند. این دو خودرو از لحاظ موتور شباهت های بسیار زیادی دارند و تقریبا می توان گفت آنها یک خودرو با دو ظاهر متفاوت هستند. پژو ۲۰۰۸ کمی ابعاد بزرگتری دارد و از لحاظ بازار خرید و فروش نیز شرایط آن بهتر است. یک موتور ۱۶۰۰ سی سی توربو شارژمی تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه ای را برای این این دو خودرو ایجاد کند. از لحاظ امکانات و آپشن پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳ شرایط خوبی دارند و کیفیت تولید آنها بسیار مناسب است.

 

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ یک کمپانی ساخت ماشین های شاسی بلند و پیکاپ است و سومین خودروساز بزرگ کره جنوبی به حساب می آید. خودروهای این شرکت سالهای طولانی با همکاری مستقیم مرسدس بنز ساخته می‌شدند و کیفیت بسیار بالایی دارند اما اکثر تولیدات آن طراحی جذاب و دلچسبی نداشتند. اما با معرفی سانگ یانگ تیوولی این طلسم شکسته شد و به یکی از زیباترین کراس آورهای بازار تبدیل شد. سانگ یانگ تیوولی در بازار ایران هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و توانست یکی از کراس آور های پرفروش بازار باشد. یک موتور ۱۶۰۰ سی سی با ۱۲۸ اسب بخار در قلب این ماشین قرار گرفته و برای استفاده‌های روزمره کاملاً کافی به نظر می‌رسد.

 

تیگو ۷ و ایکس ۵۵

خودروهای کمپانی چری در بازار ایران توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می شوند و جزء محبوب ترین و پرطرفدارترین ماشین های چینی در بازار ایران هستند. تیگو ۷ به عنوان پرچمدار فعلی ماشین های این شرکت شناخته می شود و با طراحی جذاب در کنار موتور قدرتمند و کیفیت تولید بالا ، یک کراس آور همه چیز تمام را به ارمغان آورده است. ام وی ام x۵۵ از لحاظ امکانات و همچنین از نظر موتور شباهت های بسیار زیادی با تیگو ۷ دارد و به نوعی می‌توان آن را برادر کوچک ‌تر تیگو ۷ دانست. هر دو خودرو با موتورهای ۱۵۰۰ سی سی توربو شارژ می توانند ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید کنند.

 

دیگنیتی و فیدلیتی

زمان زیادی نیست که بهمن موتور از دو محصول جدید خودش به نام های دیگنیتی و فیدلیتی رونمایی کرده که هر دو خودرو به دلیل طراحی جذاب و امکانات سطح بالا به سرعت طرفداران بسیاری جذب کرده اند. هر دو خودرو از موتورهای ۱۵۰۰ سی سی توربو شارژ استفاده میکنه که برای دیگنیتی ۱۴۸ و برای فیدلیتی ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فیلدلیتی با طراحی کوپه شکل در حال حاضر یکی از بهترین ماشین های کراس آور بازار از لحاظ طراحی محسوب می‌شود.

اس دبلیو ام

‏swm با دو ظاهر متفاوت وارد بازار ایران شده است اما در واقع هر دو خودرو کاملاً برابر هستند و صرفاً تفاوت‌هایی مانند ظاهر چراغ ها و سپر ها و بعضی تفاوت های جزئی دیگر بین آنها وجود دارد. این دو مدل شامل نمونه های G01 و G01f هستند که در مدل f شاهد یک ظاهر بسیار اسپرت و خشن هستیم که ما را به یاد خودروهای عضلانی آمریکایی می اندازد اما به هیچ عنوان از قدرت و شتاب عجیب و غریب خبری نیست و با شتاب ۱۲٫۵ ثانیه شاید عده ی زیادی را مایوس کند. البته این ماشین از لحاظ سطح آپشن جز گزینه های بسیار خوب بازار به حساب می آید.

 

جک اس ۵

جک اس ۵ از دیگر خودروهای کراس آور بازار ایران است که طرفدارهای بسیار زیادی دارد و جزء محبوب ترین ماشین های کرمان موتور به حساب می آید. طراحی ظاهری جذاب و قدرت موتور مناسب جزء مهم‌ ترین دلایل فروش بالای این خودرو به حساب می‌آیند. جک اس ۵ در مدل های دنده اتوماتیک و دنده دستی عرضه می‌شود که هر دو مورد جزء ماشین های پرطرفدار بازار هستند. یک موتور ۱۷۰ اسب بخاری می‌تواند شتاب ۸.۵ ثانیه را برای این خودرو ایجاد نماید.

رنو داستر

با وجود تغییر طراحی ماشینهای جدید رنو و ظاهر جذاب آنها باید گفت داستر جزء مواردی است که هنوز ظاهر ضعیف و نه چندان مناسب قدیمی را حفظ کرده است. اما نکته ای که در مورد این خودرو وجود دارد کیفیت بالای ساخت آن است که موجب می‌شود جزء معدود ماشین های این لیست باشد که توانایی آفرود رفتن را دارد. البته نباید انتظارات بالا و عجیب و غریبی از آن داشته باشید اما در برابر رقبای هم قیمتی شرایط بسیار بهتری در زمین های آفرودی دارد. یک موتور ۲ لیتری ۱۳۵ اسب بخاری در قلب داستر قرار گرفته که برای استفاده های روزمره کافی به نظر می‌رسد.

رنو کپچر 

رنو‌کپچر جزء اولین خودروهای بازار ایران به حساب می آید که با طرح سقف و بدنه دو رنگ جذابیت قابل توجهی در بازار پیدا کرد. طراحی مناسب و ویژگی های فنی قابل قبول در کنار رنگ های بسیار زیبا و دوست داشتنی از ویژگی های مثبت این خودرو هستند.  یک موتور ۱۲۰۰ سی سی توربو شارژ می‌تواند ۱۲۰ اسب بخار قدرت برای کپچر تولید کند که برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد.

نیسان جوک

طراحی بسیار خاص و متفاوت نیسان جوک موجب می‌شود عده‌ای آن را بسیار دوست داشته باشند و در مقابل عده‌ای دیگر از آن کاملاً متنفر باشند. این خودرو در بازار ایران در سه تیپ متفاوت اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت عرضه می شود که مدل اسپرت موتور توربوشارژ و قوی دارد و دو مدل دیگر از لحاظ موتوری برابر هستند و صرفاً تفاوت های آنها به امکانات رفاهی محدود می شود. موتورهای معمولی در این خودرو می‌تواند ۱۱۷ اسب بخار و موتور توربوشارژ در مدل اسپرت ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند که آن را به یکی از کراس آور های بسیار قدرتمند بازار تبدیل می کند.

 

ماشین های سواری

ماشین های سدان خانوادگی که به ماشین های سواری هم معروف هستند جزء گروه دیگر ماشین های بسیار پرطرفدار بازار قرار می گیرند. در بازار ایران بعد از مدل های کراس آور خودروهای سدان پرطرفدارترین کلاس خودرو به حساب می آیند و عموم ماشین های تولیدی توسط ایران نیز از همین مدل هستند. در بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان سدان های متفاوتی وجود دارد. ماشین های سواری جزء پر آپشن ترین گزینه ها و همچنین از لحاظ رانندگی نرم ترین و پاک باکیفیت ترین موارد محسوب می شوند و برای استفاده های خانوادگی گزینه های بسیار مناسبی هستند.

 

آریزو ۶

آریزو ۶ یکی از پر آپشن ترین ماشین های سدان سایز متوسط بازار به حساب می آید. تا جایی که آن را یک سدان لوکس خطاب می کنند و حرفهای زیادی در برابر رقبا دارد. از لحاظ طراحی ظاهری و طراحی کابین هم می‌توان آریزو ۶ را یکی از بهترین گزینه های بازار دانست که با یک موتور توربو شارژ ۱۴۷ اسب بخاری از لحاظ قدرت موتور و شتاب هم گزینه مناسبی است. در بین خودروهای سدان چینی در بازار ایران آریزو ۶ یکی از ارزشمندترین گزینه ها محسوب می شود و اگر به دنبال یک خودروی سدان پر آپشن هستید حتماً آریزو ۶ را در لیست مورد نظرتان قرار دهید.

 

کیا سراتو

کیا سراتو به دلایل زیادی در بازار ایران و دیگر بازارهای جهانی طرفدارهای بسیار زیادی دارد و یکی از مهمترین دلایل آن قیمت مناسب و اقتصادی بودن این ماشین کره ای است. محبوبیت این خودرو در ایران آنقدر بالا بود که سایپا تصمیم به مونتاژ مدلهای قدیمی آن گرفت. در حال حاضر سراتو سایپایی در بازه قیمتی مورد نظر قرار می گیرد و مدل های وارداتی قیمتی بیش از یک میلیارد دارند پس منظور از کیا سراتو نمونه‌های مونتاژ شده در سایپا هستند.

 

میتسوبیشی لنسر

میتسوبیشی لنسر  یکی از معروف ترین ماشین های سدان ژاپنی در دنیا محسوب می‌شود و طرفدارهای بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل محبوبیت این خودرو کیفیت بالای آن و تعداد خرابی های بسیار کم است. یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به لنسر گرفته می‌شود ظاهر قدیمی آن است که سال‌های سال است تغییر خاصی در آن صورت نگرفته است. لنسر در بازار ایران با دو موتور ۱۶۰۰ سی سی و ۱۸۰۰ سی سی حضور دارد.

 

هیوندای اکسنت

اکسنت به عنوان یک خودروی سدان کوچک و کامپکت شهری یکی از ارزان ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود و از لحاظ قیمت و هزینه های نگهداری در بازار جهانی رقبای کمی در برابر آن قرار دارند. به دلایل زیادی مثل قیمت بالای دلار و همچنین ممنوعیت‌های وارداتی همین ماشین های به شدت اقتصادی قیمت های چند صد میلیون تومانی در ایران پیدا کرده اند.

 

طبیعی نیست که در لیست خودروهای ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان نام هیوندای اکسنت دیده شود و حتی ماشینی مثل الانترا نیز در این لیست حضور نداشته باشد. با این حساب باید گفت نباید انتظارات خاصی از لحاظ کیفیت قطعات و تعداد آپشن از اکسنت داشته باشید اما با این حال می تواند خریداران را راضی کند.

 

مزدا ۳

مزدا ۳ سالهای سال است که به عنوان یکی از ماشین های محبوب بازار ایران توسط بهمن‌موتور عرضه شده و فروش بسیار خوبی در این سال‌ها کسب کرده است.  در حال حاضر مدل های صفر کیلومتر مزدا ۳ قیمت نزدیک به یک میلیارد تومان دارد به دلایل زیادی یکی از بهترین انتخاب ها در این بازه قیمتی محسوب می‌شود. این خودرو با یک موتور ۲ لیتری ۱۴۷ اسب‌ بخاری عرضه می‌شود و از لحاظ شتاب یکی از گزینه‌های خوب بازار است.

 

ماشین های هاچبک و میکرو

در شهرهای شلوغ و پرجمعیت یک خودروی هاچ بک با ظاهر جمع و جور جزء گزینه های بسیار مناسب و دوست داشتنی محسوب می شود. چنین خودروهایی معمولا وزن پایین و ابعاد کوچکی دارند و به دلیل مصرف پایین گزینه های بسیار خوبی برای استفاده های شهری به حساب می‌آیند. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل به رانندگی با خودروهای بزرگ در ترافیک های شلوغ شهری را ندارید و دوست دارید ماشین کم مصرف و جمع و جور سوار شوید این دست خودروها بهترین گزینه برای شما هستند.

 

هیوندای i۲۰

آی ۲۰ یکی از ماشین های هاچ بک اقتصادی کمپانی هیوندای به حساب می آید که در کشور های اروپایی و شرق آسیا بسیار پرطرفدار است. در بازار ایران هیوندای i۲۰ توسط کرمان موتور و آسان موتور عرضه شده و توانست فروش مناسبی کسب کند. یک موتور ۱۴۰۰ سی سی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت در قلب این خودروی کوچک و اقتصادی قرار گرفته است.

 

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ یکی از کوچکترین و کم مصرف ترین ماشین های کل بازار ایران به حساب می‌آید. این ماشین میکرو با امکانات حداقلی و یک موتور کوچک و کم حجم در بازارهای جهانی به عنوان یک خودروی فوق ارزان شناخته می شود اما در ایران به دلایل مختلف قیمت نسبتاً بالایی دارد. یک موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی در قلب این خودرو قرار گرفته که می تواند ۷۹ اسب بخار قدرت برای آن تولید کند که هرچند کم است اما برای وزن ۹۴۰ کیلوگرمی میراژ کافی به نظر می‌رسد. ویژگی قابل توجه این ماشین این است که تنها ۴.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند و جزء کم مصرف ترین ماشین های بنزینی ایران محسوب می شود.

 

 کیا پیکانتو 

کیا پیکانتو  نیز یکی دیگر از ماشین های بسیار کوچک و اقتصادی بازار ایران است. ابعاد کوچک این ماشین باعث شده بعضی ها به آن لقب جاروبرقی بدهند و آن را به عنوان یک ماشین بیش از اندازه کوچک بدانند. از ویژگی‌های بسیار مهم کیا پیکانتو می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو ۶ و همچنین ایمنی مناسب اشاره کرد که در ماشین هایی با این ابعاد کمتر دیده می شود. از لحاظ امکانات رفاهی و فضای کابین نیز پیکانتو یکی از گزینه‌های بسیار خوب بین ماشین های میکرو محسوب می شود. یک موتور چهار سیلندر ۱۲۰۰ سی سی با قدرت ۸۵ اسب بخار در قلب این خودرو قرار گرفته و مصرف آن ۵.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

پیکاپ های بازار

ماشینهای پیکاپ سال های سال به عنوان یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی در کشورهای آمریکا و استرالیا شناخته می شدند اما حالا چند سالی است که پای آنها به بازارهای دیگر جهان نیز باز شده است. ماشین های پیکاپ به دلیل قابلیت های آفرودی و همچنین استفاده به عنوان ماشین کار، می توانند گزینه های بسیار کارآمدی باشند. بخصوص اگر شغل شما از آن مواردی باشد که نیاز به حمل و نقل های زیاد داشته باشید ماشینهای پیکاپ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشند.

در حال حاضر تعداد پیکاپ های بازار ایران چندان زیاد نیست و اکثر آنها در بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان قرار می‌گیرد. از خودروهای پیکاپ به عنوان ماشین های کار نباید انتظار آپشن سطح ‌بالا و سواری راحت داشته باشیم اما اگر اهل سفرهای آفرودی هستید یا نیاز دارید از ماشین به عنوان وسیله کار هم استفاده کنید قطعا خودروهای پیکاپ گزینه های بسیار خوبی برای شما هستند.

فوتون تونلند، جک تی ۸، آمیکو آسنا و ایسوزو دی مکس جزء خودروهای پیکاپ بازار ایران هستند که در بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد قرار می‌گیرند و از لحاظ مشخصات فنی شباهت های بسیار زیادی با هم دارند.

منبع: خبر آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 396 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.