دانشگاه مجازی تفاوت میزبانی لینوکسی و ویندوزی - دانشگاه مجازی

تصور کنید که قصد راه اندازی یک سایت را دارید. یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که با آن روبه رو می شوید این بوده که کدام میزبانی را برای خودتان انتخاب کنید. دو میزبانی برتر وجود دارند که با نام های لینوکسی و ویندوزی شناخته شده اند و هر کدام از آن ها با توجه به ساختاری که دارند می توانند مزیت ها و ویژگی های مختلفی را از خود به اشتراک بگذارند. هر کدام از این ویژگی ها زمینه ساز تفاوت بین میزبانی لینوکسی و ویندوزی و در نهایت انتخاب نهایی کاربران شده اند. به همین علت قصد داریم تا در ادامه این مطلب شما را با برخی از این تفاوت ها آشنا سازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

وب سرورهایی که ارائه می دهند

هر کدام از این میزبانی ها می توانند از وب سرورهای مختلفی استفاده کنند که مشخصه های متفاوتی را دارند. رایج ترین وب سرور استفاده شده در لینوکس، آپاچی بوده که درصد بالایی از محبوبیت را به خود اختصاص داده است. این وب سرور می تواند از زبان های برنامه نویسی مختلفی از جمله پایتون پشتیبانی کند. وب سرورهایی که برای میزبانی ویندوز استفاده می شوند، IOS بوده  و زبان های برنامه نویسی پشتیبانی شده توسط آن NET و ASP می باشد.

با بررسی این تفاوت می توان به این نتیجه رسید که امروزه اکثر سایت ها با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند. به همین علت هاست های ویندوز نمی توانند نیازهای شما را آنطور که باید برآورده کنند.

سیستم های مدیریت محتوایی که پشتیبانی می کنند

سیستم مدیریت محتوا یکی از موارد ضروری برای هر هاستی به شمار می رود. این سیستم ها شامل موارد بسیار گسترده ای می شوند که از جمله آن ها می توان به وردپرس، جوملا، دروپال و پرستاشاپ اشاره کرد. اکثر این سیستم ها با کمک زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند  و نیازمند میزبانی توسط هاست لینوکس هستند، به همین دلیل هاست های ویندوزی آنطور که باید نمی توانند از آن ها بهره ببرند. به همین علت باید از سیستم هایی استفاده کنند که زبان برنامه نویسی آن ASP یا NET است.

کنترل پنل هایی که به خود اختصاص داده اند

کنترل پنل ها وظیفه مدیریت کردن هاست را بر عهده دارند. هر کدام از میزبانی های ذکرشده کنترل پنل مخصوص خود را دارند. از جمله محبوب ترین کنترل پنل ها می توان به دایرکت ادمین، سی پنل، کلوکسو، زد پنل، وب سایت پنل و پلسک اشاره کرد. دو گزینه آخر برای هاست های ویندوزی هستند. از این رو می توانید به این نتیجه برسید که میزبانی لینوکس از نظر کنترل پنل نیز توانسته موفق عمل کند.

سرعت نیز بسیار اهمیت دارد

سرعت کاملا می تواند بر روی سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد ولی سرعت به نوع میزبانی هاست شما بستگی ندارد. بلکه به نوع سخت افزارهایی ارتباط دارد که در هاست مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که منابع، امکانات و به طور کلی سخت افزارهای استفاده شده در میزبانی لینوکس بهتر می باشند، می توانید شاهد سرعت بالاتری نیز باشید.

سخن آخر

قبل از اینکه نسبت به خرید هاست و میزبانی اقدام نمایید، نوع نیاز وب سایتتان را مشخص و تعیین کنید. متاسفانه بسیاری از افراد از زبان برنامه نویسی سایت خود مطلع نیستند. به همین علت گاها در انتخاب هاست دچار مشکل می شوند. از این رو پیشنهاد ما به شما این بوده که در مرحله اول هر کدام از این نیازها را شناسایی کنید و سپس برای نهایی کردن خرید خودتان اقدام نمایید تا در انتها با هیچگونه پشیمانی ای روبه رو نشوید و بتوانید کسب و کار و یا سایت مورد نظرتان را با بالاترین درجه کیفیت ارتقاء و رشد دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 332 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.