دانشگاه مجازی خطرات و عوارض استفاده از اسپری تاخیر رابطه جنسی - دانشگاه مجازی

آقایانی که سریع ارضا می شوند و به اصطلاح زود انزال هستند برای بالا رفتن میل جنسی و دیر انزال شدن از ژل یا اسپری تاخیری استفاده می کنند. اما اسپری تاخیری دارای دارای عوارض و خطراتی است که آقایان باید از این خطرات اطلاع داشته باشند.

عوارض و خطرات اسپری تاخیری
متاسفانه زود انزالی یکی از موضوعات بسیار شایع ودغدغه اغلب مردان می باشد .
می توان گفت ۹۰ درصد مردان از انزال زودرس و یا انزالی که حتی زودرس نیت ولی از نظر خود شخص زودتر از چیزی که می خواست رخ می دهد رنج می برند .
در اغلب موارد بعد از ازدواج این مشکل حل می شود ولی افرادی هستند که عجله دارند و تحمل گذشت زمان را ندارند. از این رو به سراغ درمان های مقطعی می روند که حساسیت آلت تناسلی را کم می کنند و انزال دیرتر رخ میدهد، مانند اسپری ها و ژل ها و کاندوم های تاخیری.
فقط از سال ۲۰۰۷ اگر به مجلات پزشکی نگاهی به اندازید، انبوهی از مقالاتی را خواهید یافت که در جست‌وجوی درمان زود انزالی بوده‌اند یا درمان‌های کنونی را بررسی کرده‌اند. همه این پژوهش‌ها درمان قطعی برای زود انزالی ارائه نکرده‌اند، تاکنون اثر تنها دو نوع درمان برای بهبودی زود انزالی به اثبات رسیده است:

داپوکستین (Dapoxetine) – یک مهارکننده باز جذب سروتونین (SSRI) می‌باشد، که جزء داروهای ضدافسردگی طبقه‌بندی می‌شود و برخی عوارض جانبی را برای بیمار به همراه دارد.
فورتاسین (Fortacin)- اسپری موضعی بسیار مؤثر که شبیه پروماسنت (Promescent) است.

اسپری و کرم‌های تأخیری:
“اسپری تأخیری “، “کرم تأخیری “، و “ژل‌های تأخیری” نام مشترک بسیاری از محصولات بی‌حس‌کننده موضعی، برای بهبود انزال زودرس می‌باشد. همچنین این محصولات با عنوان‌های “بی‌حس‌کننده مردانه” یا “بی‌حس‌کننده آلت مردانه” نیز در داروخانه‌ها ارائه می‌شود.
داپوکستین و پریلیگی (Priligy):
داپوکستین نوعی مهار کننده باز جذب سروتونین (SSRI) است که به طور خاص برای انزال زودرس طراحی شده است. نشان داده‌شده است که SSRI ها در درمان زود انزالی مفید هستند. جنبه منفی SSRI ها این است که به‌منظور دستیابی به اثر مورد نظر، باید به صورت روزانه مصرف شوند.

تفاوت اصلی ژل تاخیری با اسپری تاخیری:
اسپری های تاخیری معمولا حاوی ۱۰ درصد لیدوکائین هستند که نسبتا مقداری زیادی است و برای بی حس کردن هر چیزی می توان از آنها استفاده کرد .
این مقدار لیدوکائین برای وقتی مناسب است که فرد در وضعیت حادی از زودانزالی بسر می بره و قصد داره کلا آلت تناسلی را بی حس کند.
خیلی از آقایان بخاطر همین بی حسی شدید، ترجیح می دهند از ژل های تاخیری استفاده کنند.
اما ژل های تاخیری در بیشتر مواقع حاوی فقط ۲ درصد لیدوکائین هستند که بی حسی کمتری نسبت به اسپری ایجاد می کند برای همین میل جنسی فرد تغییری نمی کند.

همچنین بخوانید: قرص سلدنافیل

نحوه استفاده اسپری بی حسی چگونه است؟
بهترین محل برای استفاده از اسپری ناحیه زیر کلاهک آلت است. بهتر است بیست دقیقه قبل از نزدیکی یک یا دو پاف در این محل اسپری نمایید. به مرور زمان هر کس با توجه به وضعیت بدنی میتواند مقدار اسپری مناسب برای بدن خود را پیدا کند. روش استفاده از کرم ها وژل های بی حسی هم مانند اسپری است.

عوارض اسپری های تاخیری
اسپری های بی حس کننده، درمان زودانزالی نیستند. این اسپری ها برای کسانی که نیاز به این موضوع دارند فقط میتواند به صورت مقطعی موثر واقع شود و درمان قطعی نیست.
۱. تاسپری ها با توجه به آنکه استفاده کننده، خود به اختیار اعصاب جنسی بر روی آلت تناسلی خود را بی حس کرده اند که سبب کاهش لذت جنسی می شود.
۲. مواد موجود بر روی پوست وارد واژن هم می شود و سبب آن خواهد شد که شریک جنسی شما هم بی حس شود و به تبع باعث تاخیر در ارگاسم او هم می شود که مشکل زودانزالی مرد را بیشتر نمایان می کند.
از این رو به هنگام استفاده از اسپری های تاخیری حتما از کاندوم استفاده کنید.
۳ . تاثیر اسپری های تاخیری تا زمان استفاده از آن وجود دارد و پس از آن همان وضعیت قبلی برای شما برقرار خواهد بود.
استفاده از اسپری یا ژل تاخیری درمان زودانزالی نیست. درمان یعنی خود شخص بتواند با آمادگی های روحی و روانی روز به روز مدیریت زمان انزال خود را به دست بگیرد و با استفاده از قوه تخیل و نیروی ذهنی خود این موضوع را کنترل نماید.
منبع : های دکتر

همچنین بخوانید: زمان نرمال انزال مردان چقدر است؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 698 views بار دسته بندی : سلامت جنسی تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها