دانشگاه مجازی غذاهای بی ارزش کدامند؟ - دانشگاه مجازی

اگر قصد دارید عمر طولانی داشته باشید، پوست سالم و زیبایی داشته باشید، لاغر شوید و تناسب اندام داشته باشید باید ورزش کنید و البته به تغذیه توجه ویژه ای داشته باشید. خیلی از غذاهای به ظاهر سالم ممکن است سالم نباشند.

خوراکی هایی که بهتر است نخورید
باید توجه داشت همه غذاهای به ظاهر سالم، ممکن است درواقع سالم نباشند. بسیاری از این  غذاها حاوی قند، چربی، کربوهیدرات و افزودنی های پنهان زیادی است پس بیایید نگاه مختصری به این غذاها بیندازیم و در کاربرد آنها احتیاط بیشتری کنیم.

ماست طعم دار

ماست به عنوان ماده غذایی سالم و کاربردی برای سیستم گوارشی، به کار می رود اما باید توجه داشت ماست هایی با عنوان «طعم دار» حاوی قند زیاد است.

مکمل های پروتیینه

بنابر گفته برخی متخصصین، مصرف Protein Bar یا همان مکمل های پروتیینه، به دلیل خاصیت سیرکنندگی، برای افراد دارای رژیم لاغری، آزاد است و برای ورزشکاران حرفه ای تا حدی مناسب بوده چرا که غنی از کالری قند و چربی است اما برای افراد معمولی آزاد نیست.

غذاهای کنسروی

غذاهای کنسروی خصوصا سوپ ها، به نظر سالم و اقتصادی می آیند، اما سوپ های آماده حاوی نگهدارنده و نمک فراوان بوده و در نتیجه ارزش غذایی پایینی دارند.

غذاهای منجمد

غذاهای منجمد شاید از نظر زمان، به صرفه باشند، اما از نظر نمک و نگهدارنده های غذایی برای سلامتی، مضر هستند.

آبمیوه ها

بسیاری از شرکت های آبمیوه سازی، ادعای تولید آبمیوه های طبیعی و سالم از میوه ها را می کنند. شاید این ادعا در همه موارد دروغ نباشد، اما غالبا آبمیوه های صنعتی غنی از قند و نگهدارنده هستند و برای افراد با هدف کاهش وزن انتخاب مناسبی نخواهدبود.

اسنک های کم کالری

میان وعده های کم کالری و در عین حال خوشمزه، مثل انواع کیک و بیسکویت، شیرینی و شکلات البته از نوع کم کالری، ادعای بسیاری از تولیدکنندگان در صنف غذا است. شاید این ادعا دور از ذهن باشد اما حقیقت دارد، چون از نظر اندازه و کالری (استفاده از شیرین کننده های مصنوعی)، کوچکتر و البته مضر برای سلامتی، تبدیل شده اند.

برگرهای گیاهی

شاید در نظر شما برگرهای گیاهی کم کالری باشند اما با نگاه به برچسب غذایی و مقایسه همبرگر و برگر گیاهی متوجه خواهید شد که از نظر کالری در یک سطح هستند.

آب گازدار

نوشیدنی های حاوی آب گازدار دارای شیرین کننده های مصنوعی مثل آسپارتام هستند که برای سلامتی مضر بوده، پس بهتر است به جای آب گازدار از آب معمولی استفاده کرد.
آب گازدار برای کودکان زیر پنج سال مضر است. نوشیدن آب گازدار به افرادی که مشکلات گوارشی، زخم و ورم معده و سوزش سر دل دارند، توصیه نمی شود چرا که نوشیدنی های گازدار معده را تحریک و مشکلات آن را دوچندان می کند. علی رغم اینکه آب گازدار برای رفع عطش توصیه می شود اما اغلب دندانپزشکان، اسیدی بودن دندان ها را از جمله مضرات آب های گازدار عنوان کرده و خواستار عدم مصرف آن هستند.

همچنین بخوانید: خواص آب نارنج

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 536 views بار دسته بندی : تغذیه و تناسب اندام تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها