دانشگاه مجازی فیزیوتراپی ام اس | درمان ام اس با توانبخشی و فیزیوتراپی - دانشگاه مجازی

فیزیوتراپی ام اس

محتوای صفحه (قابل کلیک)

ام اس (مولتیپل اسکرولیز ) یک نوع آسیب پیشرفته ی نورولوژیکال در عصب ها است.این آسیب معمولا منجر به علائم خطرناک و وخیمی مانند علائم زیر می شود :

  • بی حسی و مور مور شدن
  • ضعف
  • درد عضلانی
  • مشکلات بینایی

در برخی افراد ممکن است ام اس تهاجمی بوده و به سرعت پیشرفت کند.در دیگر افراد ،احتمال دارد که سرعت پیشرفت آن کند تر بوده و با دوره طولانی بی حرکتی همراه باشد

فیزیوتراپی ام اس
فیزیوتراپی ام اس

در هر کدام از شکل های بالا، فیزیوتراپی می تواند بخش بسیار مهمی از برنامه درمانی افراد مبتلا به ام اس باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید که فیزیوتراپی چه کمکی می تواند در مدیریت ام اس داشته باشد .

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر ، افتخار دارد که با همکاری پزشکان جایروس بهترین و جدیدترین خدمات فیزیوتراپی را به شما عزیزان ارائه کند. شما م یتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

حرکات ورزشی برای بیماران ام اس

چرا فیزیوتراپی در درمان ام اس مفید است ؟

فیزیوتراپی برای ام اس شامل تمرینات و ورزش هایی می شود که به بیمار کمک می کنند تا قدرت عضلات را افزایش داده و هم چنین شیوه ی راه رفتن را اصلاح کنند و علاوه بر این هماهنگی و تعادل این بیماران را نیز بهبود می بخشد.

جلسات فیزیوتراپی برای ام اس هم چنین شامل تمرینات کششی است تا قدرت تحرک را افزایش داده و از اسپاسم عضلانی نیز جلوگیری کند.

علاوه بر این در جلسات فیزیوتراپی به بیمار اموزش داده می شود که چگونه از وسایل کمکی مانند واکر و ولیچر استفاده کنند.

فیزیوتراپی حتی در مراحل اولیه ام اس نیز مفید است. می تواند در موارد زیر به بیمار کمک کند :

  • به بیمار آموزش می دهد که چگونه با تغییرات بدن کنار بیاید
  • از تشدید علائم بیماری جلوگیری می کند
  • موجب قدرت و استقامت بیشتر بیمار می شود
  • پس از عود بیماری ، به توانبخشی بیمار کمک می کند

مشاوره با یک فیزیوتراپیست به شما کمک می کند تا درک کنید که بدن شما در طول پیشرفت بیماری چه مقدار تغییر خواهد کرد.

رفتن به جلسات فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا برای این تغییرات آماده بوده و سبک زندگی سالمی را برای خود برنامه ریزی کنید

فیزیوتراپی ام اس
فیزیوتراپی ام اس

فیزیوتراپی در مراحل مختلف ام اس

ممکن است در طول مراحل مختلف این عارضه و انواع مختلف ام اس ، بتوانید از مزایای فیزیوتراپی استفاده کنید

در مرحله تشخیص

در مرحله ای که ام اس در شما تشخیص داده می شود بسیار مهم است که با یک فیزیوتراپیست ملاقاتی داشته باشید و ارزیابی اولیه را انجام دهید.این ارزیابی به تراپیست شما اجازه می دهد تا بررسی کند که در حال حاضر بدن شما قادر به انجام چه کارهایی است تا بر این اساس توانایی بدن را در آینده پیش بینی و مقایسه کنند.

هم چنین می توانید درباره این که چه نوع ورزش ها و تمرین هایی برای شما مناسب تر است با فیزیوتراپیست خود صحبت کنید.

پس از معاینه داخلی ، ممکن است لازم باشد که به ملاقات با فیزیوتراپیست ادامه دهید.اما در صورتی که نوع تهاجمی و پیشرفته ام اس را داشته باشید شاید ملاقات با فیزیوتراپیست به نوعی ضروری و حیاتی باشد.

در طول عود بیماری

عود بیماری به وقتی گفته می شود که علائم ام اس به صورت مکرر و با شدت بیشتری تکرار می شوند.در طول این دوره زمانی ،ممکن است انجام فعالیت های روزانه برایتان بسیار سخت تر شود. از جمله :

  • راه رفتن
  • غذا پختن
  • کار کردن
  • دوش گرفتن

فیزیوتراپیست شما می داند که عود بیماری چگونه بر زندگی شما تاثیر مخربی می گذارد.به همین خاطر پس از عود ام اس باید با فیزیوتراپیست خود ملاقاتی داشته باشید تا ورزش ها و تمرینات خود را ادامه بدهید.

انجام این تمرینات پس از عود بیماری به شما کمک می کند که برخی توانایی ها و قدرت هایی که در طول عود از دست داده اید را دوباره به دست آورید

برای نوع پیشرفته مولتیپل اسکرولیز (ام اس)

افرادی که نوع پیشرفته تر ام اس را دارند به علائم شدید تر و وخیم تری دچار می شوند.در بیشتر مواقع ، افراد مبتلا به نوع پیشرفته ام اس به طور کلی ناتوان و زمین گیر هستند.این مسئله به آن معنی است که این بیماران نمی توانند راه بروند،یا این که به اطراف حرکت کنند بدون این که نیاز به کمک دیگران و یا ویلچر باشد.

هم چنین افرادی که در این مرحله از بیماری هستند خطر ابتلا به دیگر عارضه ها مانند پوکی استخوان و صرع نیز در آن ها افزایش پیدا می کند.

افراد مبتلا به نوع پیشرفته ام اس نیز می توانند از مزایای فیزیوتراپی بهره ببرند.به عنوان مثال فیزیوتراپیست می تواند به شما آموزش دهد که چگونه به درستی بنشینید ،بالا تنه ی خود را قوی نگه دارید و توانایی استفاده از وسایل کمکی مانند واکر را داشته باشید.

فیزیوتراپی ام اس
فیزیوتراپی ام اس

در کجا می توانید فیزیوتراپی را انجام دهید

فیزیوتراپی را می توانید در چندین مکان انجام دهید .از جمله :

  • در خانه خودتان
  • مطب های پزشکان
  • مراکز فیزیوتراپی

فیزیوتراپی ام اس بر اساس این که کجا انجام میگیرد ممکن است متفاوت باشد.در برخی مواقع ،مرحله بیماری برای شما مشخص می کند که برای انجام فیزیوتراپی به کجا باید بروید.

در دیگر موارد ، خودتان می توانید انتخاب کنید که کجا برایتان بهتر است.

فیزیوتراپی در منزل ام اس

در این شیوه از فیزیوتراپی ،فیزیوتراپیست به منزل شما مراجعه کرده و تمرینات فیزیوتراپی را در آن جا انجام خواهید داد.بیماران مبتلا به کلیه مراحل ام اس می توانند از فیزیوتراپی در منزل بهره ببرند.

فیزیوتراپی ام اس
فیزیوتراپی ام اس

این شیوه از فیزیوتراپی مخصوصا برای آن دسته از افرادی که اخیرا به ام اس دچار شده اند بسیار مفید است چرا که به آن ها آموزش می دهد چگونه با تغییرات در فیزیک و توانایی هایشان کنار آمده و بهترین عملکرد را داشته باشند. فیزیوتراپی در منزل  هم چنین می تواند برای افرادی که به مراحل نهایی ام اس مبتلا هستند و به طور کلی زمین گیر شده اند نیز مفید باشد

مرکز فیزیوتراپی شاگیان مهر ،مفتخر است که خدمات فیزیوتراپی در منزل را نیز به بیماران ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

درمان قطعی ام اس

نمی توان درمانی قطعی برای ام اس برشمرد. درمان هایی که در حال حاضر وجود دارند تنها از پیشرفت بیماری جلوگیری می کنند. فیزیوتراپی در واقع یکی از بهترین روش هایی است که جهت کنترل علائم این عارضه به کار گرفته می شود.

مترجم و محقق : ندا ناصری

۰
۰
رای

امتیاز دهی به این نوشته


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ ۲۲۶۱۶۳۷۷_۰۲۱ ☎

واحد انجام تست خواب ☎ ۰۲۱۲۲۶۳۹۴۰۱ ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ ۰۲۱۲۲۶۴۸۶۲۷ ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ ۲۲۶۳۶۸۶۳_۰۲۱ ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ ۰۲۱۶۶۱۵۸۴۶۹ ☎


درمان بی خوابی

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 


درمان افسردگی

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 642 views بار دسته بندی : بیماریهای مغزواعصاب تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.