دانشگاه مجازی هزینه درمان در کانادا - دانشگاه مجازی

کانادا به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته، خدمات درمانی با کیفیتی و ارزانی را برای شهروندان خود ارائه می کند. اما سوال اصلی اینجاست که هزینه ی درمان های متفاوت در کانادا چقدر است و چگونه میتوان از بیمه شهروندی برای خدمات درمانی استفاده کرد که در این پست تک پزشک به آن خواهد پرداخت.

طرح بیمه سلامت کانادا
کانادا به مانند بسیاری کشورهای توسعه یافت ی دیگر به صورت استانی اداره می شود. دولت کانادا از سال ۱۹۸۴ هزینه هایی را برای درمان شهروندان خود در قالب Medicare در نظر گرفته است که بر اساس این سیستم دولت کانادا خدمات و استاندارد هایی را برای هزینه های درمان و پوشش قشر آسیب پذیر خود در نظر گرفته است.
طرح سلامت کانادا شامل پوشش خدمات بیمارستانی مثل جراحی، هزینه های بیمارستانی و بسیاری از ویزیت های ضروری پزشک می شود. بدون داشتنن بیمه ی درمان در کانادا هزینه ی هر عمل ساده ی بیمارستانی هزاران دلار خواهد بود، اما با طرح بیمه سلامت کانادا این هزینه ها تقریبا برای مشمولان آن به صفر خواهد رسید.
خدمات درمانی ارائه شده در استان های مختلف کانادا
اما این خدمات در استان های مختلف کانادا متفاوت است و برای مثال خدماتی که در استان کبک برای بیمه ی سلامت ارائه می شود لزوما در استان اونتاریو در دسترس نیست. برای مثال ممکن است در یک استان مراقبت های چشمی پوشش داده شود و در استان دیگر این امکان در دسترس نباشد.
این مسئله به حدی جدی است که ساکنین برخی استان ها مجبور به استفاده از بیمه های شخصی برای پوشش تعرفه های درمانی خود در استان محل سکونت می کند.
تعرفه درمانی پرداخت شده توسط دولت کانادا
بر اساس جدیدترین گزارش انستیتو سلامت کانادا، هزینه ی ماندن در بیمارستان به صورت معمول برای هر بیمار در کانادا مساوی با ۷,۰۰۰ دلار است. ظرفیت بیمارستان های کانادا برابر با ۲٫۴ میلیون تخت در سراسر این کشور به جز استان کبک است که این تحقیقات بر اساس این مجموعه گرفته شده است.
گرانترین هزینه ی بستری در کانادا بر اساس اطلاعات گرفته شده در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ برای بیمارانی که دچار حمله قلبی و سکته شده اند بوده است که شامل ۱۹ درصد تمام بیماران بستری در بیمارستان ها هستند. به طور میانگین برای بیماران قلبی که دچار سکته یا حمله ی قلبی شده اند هزینه ای برابر با ۱۱,۲۶۰ دلار باید پرداخت شود.
بیمارانی که دارای سابقه ی بیماری های زمینه ای مثل دیابت، پنومونیا یا مشکلات ریوی هستند برای بستری شدن در بیمارستان هزینه های بسیار بیشتری برای شرایط یکسان بیماری باید پرداخت کنند.
برای این بیماران که دارای شرایط حاد هستند ۳۰ درصد هزینه های بستری برای کنترل کردن بیماری های زمینه ای آن ها و فراهم کردن شرایط برای هر بیمار خاص است. این بدان معناست که اگر بیماری بدون بیماری زمینه ای برای حمله قلبی به بیمارستان آورده شود به طور میانگین هزینه ای برابر با ۷,۸۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد. این در حالی است که این هزینه برای بیمار با سابقه ی بیماری زمینه ای تا ۱۱,۰۰۰ دلار خواهد بود.
این بیماران بیشترین هزینه را برای سازمان بیمه سلامت کانادا دارند که در سال ۲۰۰۴ – ۲۰۰۵ چیزی معادل ۵۱۰ میلیون دلار بوده است
این هزینه ها برای بیماری است که فقط به مدت یک شب در بیمارستان بستری شده باشد و شامل هزینه های خدمات اورژانسی، مراقبت های بلند مدت، جراحی و کیلینیک های بیمارستانی نمی شود.
پرهزینه ترین خدمت های بیمارستانی در کانادا برای بیمارانی است که از مشکلات زیر رنج می برند:

حملات قلبی
صدمات جسمی( افتادن از ارتفاع، مسمومیت، تصادف)
بیماری های دستگاه تنفسی
سرطان
بیماری های دستگاه گوارش
اختلال های رفتاری و مغزی

در این بین هزینه های بارداری و زایمان با وجود ۳۱۴,۰۰۰ بستری سالانه بیمارستانی، تنها ۵ درصد هزینه های کل درمانی را برای دولت کانادا در بر میگیرد.
پرداخت هزینه های درمانی توسط دولت کانادا برای شهروندان مشمول این قانون در حالی است که آمریکا در همسایگی کانادا یکی از گرانترین کشورها برای پرداخت هزینه های درمانی توسط شهروندان است.

همچنین بخوانید: هزینه درمان در آمریکا

هزینه های درمان بیمارستانی
برای اینکه بدانید با نداشتن بیمه سلامت کانادا هزینه های بیمارستانی در این کشور چقدر گران هستند در ادامه جدولی از خدمات ارائه شده در چند استان کانادا برای شما آورده شده است:

هزینه برای غیر شهروندان به دلار

استان

هزینه اورژانس

بخش برای هر روز

مراقبت های ویژه

بریتیش کلمبیا (Vancouver)

۷۵۰

۳,۵۳۰

۱۳,۶۶۰

اونتاریو (Toronto)

۸۰۰

۳,۷۰۰

۵,۵۶۰

آلبرتا (Edmonton)

۷۰۰

۳,۶۸۰

۸,۲۰۰

کبک (Montreal)

۷۰۰

۴,۱۲۰

۱۲,۲۷۰

نکته مهم: این هزینه ها فقط شامل هزینه های بیمارستانی است و شامل حقوق جراح نخواهد شد. این داده ها به طور میانگین مربوط به سال ۲۰۱۷ می باشند که تا حدودی تفاوت خاصی با اکنون ندارد.
اما جالب تر آن است که این هزینه ها برای کسانی است که شهروندی کانادا نیستند و باید هزینه های بسیار زیادی برای خدمات درمانی بیمارستانی بپردازند. اما آن دسته از شهروندان کانادایی که مشمول طرح بیمه ملی کانادا نمی شوند باید بابت درمان هزینه هایی پرداخت کنند و از این رو بسیار مهم است بدانیم که همین هزینه های درمانی برای بیمه نشدگان به چه مقدار است که در ادامه به آن اشاره شده است:

هزینه برای فاقدین بیمه به دلار

استان

هزینه اورژانس

بخش برای هر روز

مراقبت های ویژه

بریتیش کلمبیا (Vancouver)

۳۳۵

۱,۴۵۰

۵,۲۵۰

اونتاریو (Toronto)

۸۰۰

۱,۷۲۰

۳,۶۰۰

اتاوا( Ottawa )

۶۲۰

۱,۸۹۴

۵,۱۸۰

منبع: TheStar

همچنین بخوانید: هزینه درمان در ایتالیا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 418 views بار دسته بندی : هزینه درمان تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.