دانشگاه مجازی استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی برای گسترش کسب و کار - دانشگاه مجازی

اگر تا به حال به دنبال استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود بوده اید و اطلاعات دقیقی در مورد نحوه پیشرفت در شبکه های اجتماعی ندارید و حتی اینکه در چه زمان هایی باید در شبکه های اجتماعی پست قرار دهید ، این مطلب برای شماست. در ادامه به استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی برای گسترش کسب و کار می پردازیم.

چرا باید از شبکه های اجتماعی استفاده کرد؟

شبکه های اجتماعی زمانی تنها برای سرگرمی بودند اما در حال حاضر شبکه های اجتماعی بخش مهمی در نحوه برقراری ارتباط در اکثر اقشار زندگی جامعه دارند و بسیاری از درآمدهای اقشار مختلف از شبکه های اجتماعی می باشد.

شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهند حداقل چهار کار مهم انجام دهید:

  • ایده های جدید را کشف کنید.
  • آموزش آنلاین ببینید
  • با روش های عمیق تر با مخاطبان موجود و جدید ارتباط برقرار کنید
  • کسب و کار خود را محبوب کنید
  • برند خود را بسازید و آن را ارتقا دهید.

با محبوبیت بیشتر شبکه های اجتماعی بیش از چندین میلیون کاربر اکانت شبکه های اجتماعی دارند و این تعداد هم روزانه در حال افزایش می باشد. در واقع جدا کردن استفاده شخصی از شبکه های اجتماعی غیرممکن به نظر می رسد و هر آنچه را که به صورت آنلاین منتشر می کنید می تواند علیه شما استفاده شود. روش هایی وجود دارد که در آنها می توانید از حریم شخصی خود محافظت کرده و افرادی که محتوای خاصی را می بینند کنترل کنید . بنابراین ، هرچه جدی تر بتوانید فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید ، برای توسعه کسب و کار هم بهتر خواهد بود.

شبکه های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند ، بنابراین مهم است که با پیشرفت این بسترها همراه باشید و به دنبال راه هایی برای بهینه سازی استفاده از ابزارهای موجود باشید.

آشنایی بیشتر با لینکدین برای توسعه کسب و کار

لینکدین ، با ۵۰۰ میلیون عضو ، یک شبکه حرفه ای کاملاً ضروری برای انواع کسب و کار به حساب می آید اما در حد مطلوبی از آن استفاده نمی شود. در واقع اکثر افراد در لینکدین حساب کاربری دارند اما اطلاع دقیقی از نحوه کارکرد آن ندارند. اگر از لینکدین به عنوان ابزاری برای مدیریت شغلی استفاده کنید ، بهترین عملکرد را برای کسب و کار شما خواهد داشت.

گسترش شبکه و تاثیرگذاری بیشتر کسب و کار شما

لینکدین روش های مختلفی را برای گسترش شبکه مخاطبان شما با یافتن و ارتباط با متخصصان مرتبط در صنعت مرتبط ارائه می دهد. نکته اصلی یافتن ، نزدیک شدن و ارتباط با افرادی است که از قبل می شناسید و افرادی که باید آنها را بشناسید. شما همچنین باید تخصص خود را به بهترین شکل به سایر افراد و کارفرماها ارائه دهید.

در این شبکه اجتماعی روزانه تعداد زیادی پیشنهاد به متخصص های مختلف می شود که بسیاری از این پیشنهاد ها منجر به همکاری های بلند مدت می شود. بنابراین سعی کنید که تمامی پیشنهاد های مختلف را بررسی کنید و بهترین آن ها را انتخاب کنید و اگر حتی کارفرما هم باشید می توانید در این شبکه اجتماعی به دنبال افراد متخصص مورد نیاز خود باشید.

گسترش کسب و کار

بسته به حوزه کاری شما ، لینکدین روش های مختلفی را برای ارائه آن به شرکت ها ارائه می دهد – از جذب نیرو تا تولید منجر به فروش. همانند سایر بسترهای تبلیغاتی ، باید بررسی کنید که آیا بستر لینکدین می تواند برای شما مفید باشد یا خیر. در لینکدین ، می توانید یک صفحه شرکتی ایجاد کنید و فالوورهای خود را داشته باشید.

یافتن شغل مهمترین قسمت لینکدین برای بسیاری از افراد به حساب می آید و شما می توانید از این شبکه برای یافتن شرکت ها ، افراد و مشاغل خاص استفاده کنید. وقت خود را صرف شناختن جزئیات ویژگی های جستجو کنید که به شما امکان می دهد در شبکه های افراد ، شرکت ها و اعلانات شغلی جست و جو داشته باشید. وقتی به دنبال کار جدیدی هستید ، تعداد دنبال کنندگان شما مهم تلقی می شود ، بنابراین برای ساخت شبکه خود وقت بگذارید. سعی کنید ساخت شبکه را از دوستان و نزدیکان خود شروع کنید و رفته رفته این شبکه را گسترده تر کنید.

استفاده از اینستاگرام برای توسعه کسب و کار

ایسنتاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران ایرانی محسوب می شود. امروزه تقریبا اکثر کاربران گوشی های هوشمند ، یک یا چند حساب کاربری دارند. این حساب های کاربری می توانند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند ، برای مثال می توان از آن ها برای دنبال کردن نزدیکان و ارتباط بیشتر استفاده کرد و یا با آن به کسب درآمد پرداخت. در حال حاضر تعداد زیادی از اکانت های اینستاگرام به منظور توسعه کاری ایجاد می شوند که تعداد قابل توجهی از این اکانت ها تنها چند ماه پیش از فعالیت ، رها می شوند و یا حتی به کل از این پلتفرم حذف می شوند !

از آنجایی که تعداد بسیار زیادی از مشاغل کسب و کار خود را آنلاین و به اینستاگرام آورده اند ، رقابت برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا سخت تر شده است و نمی توان به راحتی مخاطبان یک کسب و کار را افزایش داد. معمولا برای جذب مخاطب اینستاگرام از روش های مختلفی استفاده می شود که این روش های می تواند شامل تبلیغات ، خرید فالوور اینستاگرام و افزایش ارگانیک فالوور شود. هر یک از این روش ها می تواند مزایا و معایب خود را به دنبال داشته باشد. روش خرید فالوور اینستاگرام امروزه بیش از هر روش دیگری مورد استفاده قرار می گیرد چرا که در مدت زمان کمی می تواند باعث جذب بیشتر مخاطبان به اکانت های کسب و کار شود .

معمولا اگر تعداد فالوورهای یک حساب کاربری قابل توجه باشد ، افراد بیشتری تمایل به پیوستن به آن را خواهند داشت و به این ترتیب می توانید با جذب مخاطبان بیشتر ، درآمد بیشتری داشته باشید و همچنین تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان و مشتری ها داشته باشید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 358 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.