دانشگاه مجازی بازی با اسباب بازی چه تاثیری بر روان و اعصاب بزرگسالان دارد ؟ - دانشگاه مجازی

بازی با اسباب بازی چه تاثیری بر روان و اعصاب بزرگسالان دارد ؟

آیا می توانید به یاد بیاورید که در زمان کودکی به چه نوع بازی هایی مشغول بودید؟

آیا این بازی ها به شیوه های معمول بازی های «پسرانه» یا «دخترانه» متکی بودند یا حالتی خنثب داشتند و بر تمایزی جنسیتی میان آن ها وجود نداشت؟

در هر صورت اگر در حال حاضر والدین کودک خردسال یا فرزندان هستید، آیا در خرید اسباب بازی به سوی طرح ها و الگوهایی مبتنی بر جنسیت گرایش دارید؟

یا بیشتر اسباب بازی های خنثی را ترجیح می دهید؟

پاسخ به این سوالات بسیار مهم و حائز اهمیت است و والدین باید بدانند که بازی های در سال های دور نیز بر اعصاب بزرگسالان تأثیر گذار است،

از این رو شناخت مسائل مربوط به بازی با اسباب بازی می تواند از جهات و جنبه های گوناگونی کمک کننده باشد.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

همچنین شناخت اسباب بازی هایی که می تواند وضعیت بزرگسالان را نیز بهبود ببخشد را میسر می سازد.

طبق نظریه روانشناسی رشد شناختی «ژان پیاژه»، کودکان از طریق تعامل با محیط خود، بلوغ و مهارت کافی را برای دوران بزرگسالی کسب می کنند.

بخش مهمی از تأثیر اسباب بازی ها بر اعصاب بزرگسالان ریشه در فرآیندهای رشد آن ها از زمان کودکی تا بزرگسالی دارد.

روش های بازی کودکان (به عنوان مثال، لباس پوشیدن، ابرقهرمان بودن، شاهزاده خانم بودن، دانشمند بودن، شعبده بازی، هنرمند، ورزشکار و ….)، و نحوه بازی آنها (یعنی رقابتی یا مشارکتی بودن آن) و افرادی که با یکدیگر بازی می کنند (یعنی تنهایی، با کودکان همجنس، یا با کودکان هر دو جنس) در شکل گیری و رشد هویت بزرگسالان در آینده تأثیر زیادی دارند.

به طور خاص، اسباب بازی و بازی بر علاقه کودکان به مشاغل آینده تأثیر می گذارد، چه افراد کاملاً مطلوبی شوند و چه رابطه سالم و بالغی با اعضای جنس موافق یا مخالف داشته باشند.

اهمیت بازی برای اعصاب بزرگسالان

فقط به این دلیل که افرادی دیگر بزرگسال محسوب می شوند نمی توان گفت که همه زندگی را باید در مسائلی چون کار کردن خلاصه و محدود نمایند.

بلکه باید کاملاً به این مسئله آگاه بود که چگونه بازی می تواند به نفع روابط، شغل و روحیه بزرگسالان باشد.

در زندگی پرتلاطم و مدرن، بسیاری از ما چنان روی کارها و تعهدات خانوادگی خود متمرکز شده ایم که به نظر می رسد هرگز وقت یک تفریح خوب را پیدا نمی کنیم.

ژپتویز مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

در جایی بین کودکی و بزرگسالی، ما بازی کردن را متوقف کردیم. وقتی اوقات فراغت را می گذرانیم، بیشتر از اینکه همچون کودکان به بازی های سرگرم کننده و روحیه بخش بپردازیم، بیشتر وقت خود را در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر صرف می کنیم.

اما باید توجه داشت که بازی کردن فقط برای بچه ها ضروری و حائز اهمیت نیست بلکه می تواند منبع مهمی برای آرامش اعصاب بزرگسالان باشد.

بازی کردن با همسر خود در یک زندگی عاشقانه، دوستان، همکاران، حیوانات خانگی و کودکان راهی مطمئن (و سرگرم کننده) برای تقویت تخیل، خلاقیت، توانایی حل مسئله و بهزیستی عاطفی بزرگسالان است.

بزرگسالان در زمانی که به بازی کردن مشغول می شوند باید کار و تعهدات خود را فراموش کرده و به روشی خلاقانه و بدون چارچوب، در یک عمل اجتماعی با دیگران شرکت کنند.

به عنوان مثال یک فرد بزرگسال در حین فرآیند بازی کردن به طور مداوم و به سادگی با دوستانش سر و کله می زند، جوک یا لطیفه ای را با آن ها به اشتراک می گذارد، یخ موجود در ارتباطات و تعامل با دیگران را آب می کند، در جشن های خاص سعی می کند همچون کودکان لباس پوشیده و از این طریق با آن ها همراه شود، تلاش می کند تا در روند ساخت یک آدم برفی مشارکت داشته باشد، با سگ های خانگی بازی کند، به طور مشترک در یک مهمانی با دیگران به بازی بپردازد و یا تصمیم می گیرد تا با همسر خود به دوچرخه سواری برود.

در زندگی نیازی نیست که به الزاماً به دنبال فعالیتی بسیار مفرحانه لذت بخش باشید، بلکه همین که فرصتی را در اختیار خود قرار دهید تا بتوانید بازی های دوران کودکی خود را تجربه کنید، می توانید در طول زندگی از فواید سلامتی و تندرستی آن بهره مند و خرسند گردید.

مزیت های بازی برای اعصاب بزرگسالان

اگرچه بر اهمیت بازی برای رشد کودک بسیار تأکید شده است، اما خرید اسباب بازی برای افراد در هر سنی نیز می تواند مفید واقع گردد.

بازی می تواند زندگی را شادتر کند، استرس را از بین ببرد، اختلالات در یادگیری را برطرف کند و شما را به دیگران و دنیای اطراف متصل کند.

بازی همچنین می تواند کارکردن را کارآمدتر و لذت بخش تر نماید.

بزرگسالان می توانند به تنهایی یا با یک حیوان خانگی به بازی کردن بپردازند، اما برای اینکه از مزیت های بیشتر بازی کردن بهره مند شوند، باید در فرآیند بازی کردن حداقل یک شخص دیگر را درگیر کنند، این عمل باید به دور از فشار زیاد حسی و وسایل الکترونیکی برای آرامش اعصاب بزرگسالان صورت گیرد.

در ادامه تلاش می کنیم تا برخی از مزیت های بازی کردن برای بزرگسالان را مورد اشاره قرار دهیم:

از بین بردن استرس

بازی سرگرم کننده است و می تواند باعث ترشح «اندورفین» و مواد شیمیایی طبیعی در بدن شود. اندورفین باعث بهبود کلی احساس رفاه می شود و حتی می تواند به طور موقت درد را تسکین دهد.

بهبود کارکردهای ذهن

بازی شطرنج، تکمیل پازل یا پیگیری سایر فعالیت های سرگرم کننده که مغز را به چالش می کشد، می تواند به جلوگیری از مشکلات حافظه و بهبود عملکرد مغز کمک کند.

تعامل اجتماعی بازی با خانواده و دوستان نیز می تواند به دفع استرس و افسردگی کمک کند.

تحریک ذهن و تقویت خلاقیت

كودكان كوچك معمولاً هنگام بازی بهتر یاد می گیرند، این اصولی كه در مورد بزرگسالان نیز صدق می کند.

وقتی مشغول به کار سرگرم کننده ای باشید و از روحیه ای آرام و بازیگوش برخوردار باشید، یک کار جدید را بهتر یاد خواهید گرفت.

بازی همچنین می تواند تخیل شما را تحریک کند و به شما در انطباق و حل مشکلات کمک کند.

بهبود ارتباطات و تعامل با دیگران

به اشتراک گذاشتن خنده و سرگرمی می تواند باعث همدلی، دلسوزی، اعتماد و صمیمیت با دیگران شود.

لازم نیست بازی فعالیت خاصی داشته باشد. همچنین می تواند یک حالت ذهنی باشد.

توسعه یک سرشت بازیگوشانه می تواند به شما کمک کند تا در شرایط استرس زا خونسردی خود را حفظ کنید، یخ زدگی روابط با غریبه ها را بشکنید، دوستان جدید پیدا کنید و یتی روابط تجاری جدیدی را شکل دهید.

احساس جوانی و روحیه ای پر انرژی

چنانچه «جورج برنارد شاو» معتقد بود، «ما چون پیر می شویم بازی را متوقف نمی کنیم. ما پیر می شویم چون دیگر بازی نمی کنیم.»

بازی می تواند انرژی و نشاط شما را تقویت کرده و حتی مقاومت شما در برابر بیماری را بهبود بخشد و به شما در عملکرد بهتر کمک کند.

بازی و تعامل با دیگران برای آرامش اعصاب بزرگسالان

بازی یکی از موثرترین ابزارها برای باطراوت و هیجان انگیز نگه داشتن روابط با دیگران و به دنبال آن ایجاد آرامش برای اعصاب بزرگسالان است.

بازی به همراه دیگران موجب شادی، نشاط و ثبات در تعامل با دیگران می شود. بازی همچنین می تواند کینه ها، اختلاف نظرها و رنج ها را درمان کند.

از طریق بازی منظم، یاد می گیریم به یکدیگر اعتماد کنیم و و چنین چیزی به ما احساس امنیت می دهد.

همچنین اعتماد این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا با هم کار کنیم، فرصت های تقویت صمیمیت با دیگران را ایجاد کنیم و چیزهای جدید را امتحان کنیم.

با تلاش آگاهانه برای وارد کردن شوخ طبعی و بازی بیشتر در تعاملات روزمره، می توانید کیفیت روابط عاشقانه خود، و همچنین ارتباط خود را با همکاران، اعضای خانواده و دوستان بهبود ببخشید.

بازی کردن مهارت های اجتماعی را توسعه می دهد و اصلاح می کند

بخش مهمی از مهارت های اجتماعی در فرایندهای بازی کردن آموخته می شوند.

در طول بازی دوران کودکی، بچه ها در مورد ارتباط کلامی، زبان بدن، حد و مرزها، همکاری و کار گروهی می آموزند. در بزرگسالی، شما همچنان از طریق بازی و ارتباطات بازیگوشانه این مهارت ها را اصلاح می کنید.

بازی کردن روحیه همکاری با دیگران را تقویت می کند

همکاری کردن با دیگران ولو آن که در فرآیند یک بازی سرگرم کننده باشد یک امر مثبت برای جامعه پذیری به حساب می آید.

کودکان از طریق بازی کردن، می آموزند که چگونه با دیگران رفتار مناسبی داشته باشند، چگونه با دیگران همکاری نمایند، چگونه از قوانین متقابل پیروی کنند، و چگونه با گروه های مختلف معاشرت نمایند.

همچنین در بزرگسالی نیز می توانید برای از بین بردن موانع و بهبود روابط و تعاملات خود با دیگران با دیگران از بازی بهره من شوید.

بازی می تواند زخم های عاطفی را التیام بخشد

وقتی در بزرگسالی با هم بازی می کنید، دقیقاً به همان الگوهای رفتاری را متوسل می شوید که ذهنیت کودکان را نیز به طور مثبت شکل می دهد.

همین رفتارهای بازیگوشانه که سلامت عاطفی را در کودکان پیش تضمین می کند، می تواند منجر به تغییرات مثبت در بزرگسالان هم شود.

به عنوان مثال اگر فردی که از نظر عاطفی آسیب پذیر است با یک همسر که از نظر عاطفی مقاوم است به بازی کردن بپردازد، می تواند به جای باورها و رفتارهای منفی با پیش فرض ها و اعمال مثبت طرف مقابل خود رو به رو شده و تأثیرات مثبتی را در راستای التیام اعصاب بزرگسالان دریافت کند.

رفع مشکلات رابطه با شوخ طبعی و بازی

بازی و خنده از طریق نزدیك كردن افراد، ایجاد یك پیوند مثبت و حل تعارضات و اختلافات، نقش اساسی در ایجاد روابط قوی و سالم دارد.

در روابط جدید، بازی و شوخ طبعی می تواند نه تنها برای جلب طرف مقابل، بلکه برای غلبه بر هرگونه بی دست و پایی و خجالتی بودن در طی روند آشنایی و تعامل با دیگران، یک ابزار بسیار موثر باشد.

عشق ورزیدن نمونه بارز نحوه استفاده از بازی و شوخ طبعی در تعاملات بزرگسالان است.

در روابط طولانی مدت، بازی می تواند ارتباط شما را هیجان انگیز، جذاب و پر جنب و جوش نگه دارد، در حالی که به صمیمیت موجود در روابط نیز عمق می بخشد.

همچنین می تواند به شما کمک کند تا بر اختلافات و تعارضات جزئی که ممکن است با گذشت زمان ایجاد شود، فائق آیید.

بازی در سر کار

مدت هاست که بسیاری از شرکت های «دات کام» ارتباط بین بهره وری و یک محیط کار سرگرم کننده را تشخیص داده اند.

برخی از آن ها روحیه بازی و خلاقیت را با ارائه کلاس های هنر یا یوگا، مهمانی های منظم، ارائه بازی هایی مانند Foosball یا پینگ پنگ، یا تشویق به تعطیلاتی ساعتی در طول روز کاری برای کارمندان به منظور بازی کردن و بیرون آمدن رفتن از محیط کار تشویق می کنند.

این شرکت ها می دانند که بازی بیشتر در محل کار منجر به بهره وری بیشتر، رضایت شغلی بالاتر، روحیه بیشتر در محل کار و کاهش از زیر کار در رفتن کارمندان و نارضایتی کارکنان می شود.

اگر آنقدر خوش شانس هستید که می توانید در چنین شرکتی کار کنید، قدردان این شرایط باشید و برای بهبود آن بکوشید.

اگر شرکت شما فاقد فرهنگ بازی کردن است، هنوز می توانید حس بازی خود را به وقت استراحت و ناهار شکوفا کنید.

در هنگام زمانی های نوشیدن قهوه با همکاران خود شوخی کنید، در هنگام ناهار با تیراندازی به حلقه ها، کارت بازی یا تکمیل پازل های کلمه ای استرس خود را از بین ببرید.

این می تواند پیوندی را که با همکارانتان دارید تقویت کرده و همچنین عملکرد شغلی شما را بهبود بخشد. برای افرادی که مشاغل پیش پا افتاده ای دارند، حفظ حس بازی می تواند به به رفع خستگی در طول روز کاری کمک بسیاری نماید.

موفقیت در کار تنها به زمان کار افراد بستگی ندارد. بلکه این به کیفیت کار افراد نیز وابسته است.

کیفیت کار افراد بزرگسال بسیار به رفاه اعصاب بزرگسالان  بستگی دارد.

اختصاص دادن وقت برای احیای مجدد روحیه خود از طریق بازی یکی از بهترین راه هایی است که می توانید به حرفه خود کمک کنید.

وقتی پروژه ای که روی آن کار می کنید با مشکل جدی مواجه شد، کمی وقت بگذارید و بازی کنید و بخندید.

هنگام بازی کردن، طرف خلاق مغز خود را درگیر می کنید و با سکوت وآرامشی که در میان مشغله های ذهنی خود برقرار می کنید، آن سد روانی که در برابر افکار و عقاید شما قرار دارد را از بین می برید.

این اغلب می تواند به شما کمک کند تا مسئله را از یک منظر جدید ببینید و به راه حل های جدید و خلاقانه بیندیشید.

 

اسباب بازی آنلاین خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 407 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.