دانشگاه مجازی با این روش ها در خانه مرطوب کننده بسازید! - دانشگاه مجازی

مرطوب کننده دمِ دست ترین محصول مراقبت از زیبایی است و شاید همین امر سبب شود، قدرت آن را دست کم بگیرید. همچنین، ممکن است فکر کنید، تنها فایده این محصول رطوبت رسانی به پوست است. در ادامه می خوانید مرطوب کننده چقدر برای سلامت پوست مهم است.
دلایل استفاده از کرم مرطوب کننده

هرچند، مرطوب کردن پوست، حس خوبی در پوست شما ایجاد می کند اما فواید آن منحصر به این نیست. مصرف مرطوب کننده کمک می کند تا در آینده پوست شما شفاف، صاف و بدون چین و چروک باشد. براساس سایت https://lafarrerr.com/ فواید استفاده از مرطوب کننده عبارتند از:

جوان سازی پوست

یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با چین و چروک و شاداب نگه داشتن پوست، گنجاندن کرم مرطوب کننده با کیفیت در روتین مراقبتی پوست است. به خصوص در ماه های سرد، مرطوب نگه داشتن پوست واقعاً به بهبود بافت و ظاهر پوستتان کمک می کند.

درمان خشکی پوست

با مصرف منظم کرم رطوبت رسان، پوست خود را از خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می کنید. هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که قسمت هایی از پوستتان لک یا تغییر رنگ داشته باشد. پس، برای داشتن چهره ای صاف، تأثیرگذار و یکنواخت، از مرطوب کننده ها کمک بگیرید.

جلوگیری از ایجاد جوش

ممکن است تعجب کنید، اما باید صورت خود را کاملاً مرطوب نگه دارید تا بدون آکنه باشد و از چرب شدن آن جلوگیری شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می کنند. بنابراین، منافذ پوستتان مسدود می‌شود و جوش می زنید.

کاهش التهاب و قرمزی پوست

افرادی که پوست تحریک پذیری دارند، مواردی مانند قرمزی، اگزما و لکه های خارش دار را خیلی تجربه می کنند. اگر پوست شما هم حساس است، به دنبال مرطوب کننده صورت حاوی ترکیبات آرام بخش، مانند بابونه و آلوئه ورا باشید. این مواد از چهره ی شما محافظت می کند و به آن ظاهر مطلوبی می بخشد.
۳ روش تهیه مرطوب کننده با مواد طبیعی

اگر پوستی صاف و درخشان می خواهید، آبرسانی و مرطوب کردن پوست را دست کم نگیرید. مرطوب کننده ها، آب موجود در پوست را حفظ و از خشکی آن جلوگیری می کنند. پس، اگر می خواهید سلامت پوست خود را حفظ کنید، باید در برنامه ی روزانه ی مراقبت از پوست خود، مرطوب کنند را بگنجانید.
اگر زمان و حوصله تهیه یک مرطوب کننده خانگی را دارید، با ما همراه شوید. مرطوب کننده هایی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، به آسانی آماده می شوند و مهم تر اینکه کاملاً طبیعی هستند.

مرطوب کننده ی روغن بادام

روغن بادام سلامت پوست را ارتقا می دهد. همچنین، مملو از ویتامین E، پتاسیم، روی، اسیدهای چرب اشباع نشده و دیگر ویتامین های ضروری است. این روغن، حساسیت زا نیست؛ بنابراین، اگر پوستتان حساس و خشک است، بهتر است از روغن بادام استفاده کنید.
علاوه بر این، روغن بادام ویتامین A دارد و از ظهور جوش جلوگیری می کند. عسل به ضد میکروب بودن و تغدیه کنندگی مشهور است. گلاب نیز پوست های تحریک شده و حساس را آرام و آن را احیا می کند. پس، مرطوب کننده ای که ساخته اید، برای پوست های حساس فوق العاده است.
مواد لازم و روش تهیه

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق غذاخوری کره کاکائو
۲ قاشق چایخوری گلاب

ابتدا در ظرفی کره کاکائو و روغن بادام را حرارت دهید. مواد را از روی حرارت بردارید. سپس، گلاب و عسل را به آن اضافه کنید. بعد، محلول را هم بزنید و بگذارید تا خنک شود.

مرطوب کننده ی شی باتر

یادتان باشد که برای دستیابی به نتیجه ی بهتر، مواد را باید به طور یکنواخت پخش کنید. به همین دلیل، باید آنها را به خوبی هم بزنید. جودوسر را اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. در پایان، روغن ویتامین E را به آن  اضافه کنید.
بیشتر درمان های پوستی که برای اگزما توصیه می شوند، حاوی ویتامینA  هستند. از آنجا که شی باتر سرشار از ویتامین A است؛ اگر اگزما دارید، شی باتر، انتخابی عالی برای پوست شماست. همچنین جودوسر خواص تسکین دهنده دارد و از قدیم به تسکین بخشی به پوست های خارش دار معروف بوده است.
مواد لازم و روش تهیه

یک چهارم فنجان شی باتر
نصف فنجان روغن نارگیل
یک چهارم فنجان جو دوسر
۲ قاشق چایخوری روغن ویتامین E
چند قطره اسانس روغنی اسطوخودوس

جو دو سر را تا زمانی که به شکل پودر شود، بکوبید. برای این کار می‌توانید از مخلوط کن یا دستگاه آسیاب قهوه استفاده کنید. سپس، روغن نارگیل را در یک ماهیتابه حرارت دهید تا مایع شود. در نهایت، اسانس روغنی اسطوخودوس و شی باتر را به آن بیفزایید.

مرطوب کننده ی سیب

این یک مرطوب کننده ی مراقبتی است؛ پوست شما را بهتر از انواع کرم صورت، تغذیه و آن را نرم و درخشان می کند. هر وقت احساس می‌کنید پوست‌تان کم آب شده، از این مرطوب کننده استفاده کنید.
جالب است بدانید سیب حاوی ویتامین های C،B،A و آنتی اکسیدان های قوی است. بنابراین، پوست را احیا می کند. روغن زیتون نیز آبرسان پوست و ضد میکروب است. با مصرف این مرطوب کننده، پوستی صاف و لطیف خواهید داشت. یادتان باشد تقریباً یک هفته می توانید از این مرطوب کننده استفاده کنید. البته، به شرطی که آن را در یخچال نگه دارید.
مواد لازم و روش تهیه

۲ عدد سیب
۱ قاشق چایخوری روغن زیتون
۵-۴ قاشق غذاخوری گلاب

سیب ها را خرد کنید و هسته ی آنها را در بیاورید. با کمک مخلوط کن، سیب و روغن زیتون را مخلوط کنید. مطمئن شوید که خمیری نرم و یکنواخت به دست آید. مواد را داخل یک ماهیتابه بریزید و آنها را بجوشانید. ماهیتابه را از اجاق بردارید و گلاب را به مواد اضافه کنید.

سخن پایانی
قدرت مرطوب کننده را دست کم نگیرید. اگر بهترین مرطوب کننده مناسب پوست‌تان استفاده کنید، بدون شک از مزایای آن بهره‌مند می شوید.
برای اینکه به مصرف کرم عادت کنید، پیشنهاد می کنیم هر روز در زمان مشخصی از آن استفاده کنید، مثلاً بعد از دوش گرفتن یا اصلاح صورت. این زمان ها برای استفاده از مرطوب کننده ایده آل هستند، زیرا پوست شما هنوز نمناک است و این رطوبت کمک می کند لوسیون راحت تر به داخل پوست نفوذ کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 396 views بار دسته بندی : پوست مو زیبایی تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها