دانشگاه مجازی عنوان: آیا کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستم؟ - دانشگاه مجازی

افرادی که دندان های خود را از دست دادند اغلب در استرس و ناراحتی هستند که نمی توانند لبخند بزنند یا با اطمینان صحبت کنند. جویدن غذا برای آنها مشکل است و این مسئله می تواند عادات غذایی ضعیفی را ایجاد کند که اغلب منجر به مشکلات ثانویه سلامتی می شود. ایمپلنت های دندانی گزینه ترمیم کامل دندان های از دست رفته را در اختیار افراد قرار می دهند. ایمپلنت های دندانی فقط پروتز نیستند، آنها باید یک جایگزین کامل دندان را به عنوان ریشه های مصنوعی برای حمایت از عملکرد کامل و جلوگیری از، از بین رفتن استخوان فک ارائه دهند. با جایگزینی ریشه های از دست رفته دندان، این نوع ایمپلنت های دندانی به افراد قدرت و ثبات لازم را می دهد تا از همه غذاهای مورد علاقه خود بدون مشکلِ خوردن یا جویدن استفاده کنند.

علاوه بر این، این گونه ها به تحریک و حفظ استخوان فک، جلوگیری از تحلیل استخوان و حمایت از ویژگی های صورت کمک می کنند. با هر نوع ایمپلنت دندانی، گزینه های مختلف پوشش، اتصال دهنده و اندازه وجود دارد که متخصصان پروتزهای دندان شما از بین آنها انتخاب می کنند.

مراحل کاشت دندان چگونه است؟

در ابتدا شما با یکی از متخصصان ایمپلنت دندانی ملاقات خواهید کرد تا تعیین کنند که آیا کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر. در این صورت، یک برنامه درمانی سفارشی ایجاد می شود. این روش یک ریشه مصنوعی با استفاده از فناوری هدایت جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرد. شما در طول این روش احساس درد نخواهید کرد و ما مطمئن می شویم که در راحت ترین حالت ممکن هستید. زمان بهبودی ریشه و استخوان شما معمولاً ۳ تا ۴ ماه است. پس از بهبودی، تاج جدید سفارشی طراحی شده شما با یک تکیه گاه به ریشه متصل می شود. دندان جدید شما شبیه دندان های اطراف شما خواهد بود. برخلاف سایر ترمیم ها، ایمپلنت دندان جایگزین کل دندان از دست رفته شما از ریشه تا تاج می شود. اگر یک دندان از دست رفته یا چند دندان دارید که در مجاورت یکدیگر نیستند، ایمپلنت تک دندان ممکن است بهترین گزینه شما باشد. اما اگر چندین دندان از دست رفته در مجاورت یکدیگر دارید، ممکن است این بهترین گزینه شما نباشد. علاوه بر این، در صورت داشتن چندین دندان از دست رفته، نوع بعدی ایمپلنت دندان در هزینه شما صرفه جویی می کند.

بریج دندان چیست؟

به طور معمول، یک بریج از دو تاج در دو طرف شکاف دندان از دست رفته شما تشکیل شده است و یک دندان مصنوعی در بین این تاج ها نگه داشته شده است. در حال حاضر، به جای اینکه تاج ها به دندان متصل شوند، یک پل دارای ایمپلنت شامل تاج هایی است که به ایمپلنت های دندانی متصل می شوند. این فرایند شبیه ایمپلنت دندان تک دندان است. با این حال، دندان های از دست رفته در وسط شکاف ایمپلنت دندان دریافت نمی کنند. مزایای یک بریج با پشتیبانی ایمپلنت این است که می توانید چندین دندان از دست رفته را به طور ایمن و بدون هزینه تعویض هر دندان به طور متوالی جایگزین کنید. نکته منفی این است که همه دندان ها ایمپلنت دریافت نمی کنند و بنابراین شما توده استخوانی را از دست خواهید داد.

پروتز حفاظت شده ایمپلنت چیست؟

پروتز یک قوس مصنوعی دندان است. روی خط لثه شما قرار می گیرد و ظاهر کاملی از دندان ها را به شما می دهد. مشکل پروتزهای سنتی این است که آنها قابل جابجایی هستند، به این معنی که می توانند سر بخورند، بیافتند و کارهای روزانه مانند غذا خوردن و صحبت کردن را با سختی مواجه کنند. برای رفع این مشکل، می توانید پروتز خود را به طور دائمی با ایمپلنت دندان محکم کنید. متخصصان ایمپلنت به صورت استراتژیک چهار ایمپلنت دندان را در امتداد قوس شما قرار می دهند. در حالی که آنها بهبود می یابند، دندان مصنوعی فعلی شما ممکن است اصلاح شود تا بتوان بدون ایجاد اختلال در روند درمان از آن استفاده کرد. پس از بهبودی، یک پروتز جدید سفارشی دریافت خواهید کرد که به ایمپلنت های دندانی محکم می شود. نتیجه یک پروتز دائمی و ایمن است که به طور سفارشی و متناسب با زیبایی صورت شما طراحی شده است. اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید، این ممکن است راه حل همه مشکلات پروتز شما باشد و اگر تعداد زیادی دندان از دست رفته دارید، این ممکن است گزینه ای عالی برای بازگرداندن لبخند و اعتماد به نفس شما باشد. اما نکته کلیدی برای همه این نوع ایمپلنت های دندانی این است که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی ایمپلنت دندان هستید یا خیر.

آیا من کاندید مناسبی برای کاشت دندان هستم؟

هنگامی که دندان از بین می رود، استخوان اطراف شروع به تحلیل رفتن می کند. شما به مقدار مشخصی از استخوان نیاز دارید تا ریشه بتواند با آن ترکیب شود. اگر مدتی است دندان از دست دادید، ممکن است استخوان کافی برای انجام جراحی ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد. برای تعیین این مورد، ما از یک اسکنر استفاده می کنیم. این فناوری مدرن یک دید سه بعدی از دهان و استخوان فک شما به ما می دهد تا بتوانیم میزان استخوان شما را ارزیابی کنیم. اگر استخوان کافی دارید، ما برنامه درمانی شخصی شما را پیش می بریم. اگر استخوان کافی برای ایمپلنت دندان ندارید، اغلب می توانیم عمل پیوند استخوان را انجام دهیم. این روش می تواند به بدن شما در بازسازی استخوان و بافت کمک کند. وقتی استخوان کافی داشته باشید، می توانید با عمل جراحی به جلو حرکت کنید. ایمپلنت های دندانی در صورتی موفقیت آمیز هستند که در بزرگسالانی که در حال رشد و نمو هستند قرار داده شوند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 359 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.