دانشگاه مجازی مزیت تزریق چربی - دانشگاه مجازی

تزریق چربی یکی از روش های جوان سازی و یک نوع فیلر محسوب می شود معمولا در ایران این کار با نام تزریق ژل شناخته شده و بیشتر افراد با این نام آن را می شناسند اما در اصل این نوعی فیلر بوده و فیلرها دارای انواع گوناگونی هستند که تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق هیالورونیک و … از انواع آن هستند.
معمولا برخی از افراد از این روش ترس دارند و چون چربی باید از قسمتی از بدن برداشته شود این ریسک را انجام نمی دهند تزریق بوتاکس نیز یکی از راه حل های مشابه تزریق چربی است با این تفاوت که مواد تزریقی آن موادی به نام توکسین بوتولینوم است و نیاز به برداشت چربی از بدن را ندارد.
مزیت های تزریق چربی

معمولا نتیجه تزریق ایمن، ماندگار و طبیعی است
واکنش آلرژیک در تزریق چربی به دلیل استفاده از چربی خود فرد کم است.
باعث جوانسازی و بهبود بافت پوست می شود.
چربی برداشته شده از خود بدن می تواند به هر جایی از بدن تزریق شود.
احتمال خطر در این روش نسبت به دیگر فیلر ها کمتر است.
تزریق چربی نسبت به دیگر روش ها زمان بیشتری ماندگاری دارد.

تزریق چربی
عیب های تزریق چربی

به دلیل اینکه برداشتن ژل از یک قسمت بدن و آماده کردن آن برای تزریق طول می کشد زمان بیشتری نسبت به سایر روش ها نیاز دارد.
برای افزایش حجم برخی از نقاط بدن نیاز به جلسات زیادی دارد.
نتیجه این روش معمولا نسبت به دیگر روش ها ماندگاری بیشتر به همین دلیل هزینه بالاتری دارد.
از محلی که چربی برداشته شده ممکن است درد و سوزش داشته باشید.
برای اینکه خطر و عوارض کمتری داشته باشید بهتر است قبل مراجعه برای تزریق چربی درباره پزشک متخصص تحقیق کرده تا دچار پشیمانی نشوید.

تزریق چربی در کدام قسمت بدن انجام می شود:
وقتی سن بالا میرود رگ ها و تاندون های دست کمی بیشتر نشان داده می شود برای پوشاندن و بهتر شدن این قسمت از دست ها با تزریق چربی انجام میشوند.
همانند مورد بالا با بالا رفتن سن برخی از قسمت های صورت دارای خطوط زیاد شده همانند خطوط لبخند، خط پیشانی، خطوط گوشه چشم و … این موارد نیز برای پر شدن خطوط، چربی از نقاط دیگر بدن گرفته شده و به این مکان ها تزریق می گردد.
همچنین حجم دهی سینه و باسن نیز از دیگر موارد زیاد تزریق چربی هستند چربی از قسمتی از بدن مانند ران ها و شکم که میخواهید فرم بهتری بگیرند برداشته شده و به این دو قسمت اضافه میگردد.
تزریق چربی
چه کسانی کاندیدای خوبی برای تزریق چربی و چه کسانی نباید این کار را انجام دهند؟
اگر شما از نظر جسمی سالمید، برای بهبود چهره اینکار را می کنید، دچار چروک های کمی در صورت هستید و … در این موارد کاندیدای خوبی برای تزریق چربی هستید.
و افرادی که عواملی مانند شیمی درمانی، مشکلات قلبی زیاد، سرکوب سیستم ایمنی بدن و مصرف راکوتان دارند نباید تزریق چربی انجام دهند.
برخی از این افراد که بیماری های خاص دارند و نمی توانند از این روش استفاده کنند اما به دلیل داشتن چروک و خط های زیاد بر روی صورتشان می خواهند با عملی آنها را از بین ببرند این افراد می توانند به جای تزریق چربی از روش های دیگر مانند لیفت با نخ استفاده نمایند.
لیفت با نخ یکی از درمان های چین و چروک و از روش های زیبایی بوده و همچنین جایگزین خوبی برای جراحی های زیبایی است با این روش بدون داشتن عوارضی که تزریق های مختلف و جراحی ها دارند افراد می توانند صورتی جوان و زیبا داشته باشند.
تزریق چربی چگونه انجام می شود؟
اولین مرحله خودتان با مشورت با پزشکتان ناحیه ای دلخواه را انتخاب کرده و پزشک این قسمت را برشی زده و با روش های استریل دستگاهی را جاسازی و چربی ها را برمیدارند.
دومین مرحله چربی را که استخراج کرده پزشک با حذف ناخالصی های آن و انتقالش به سرنگ آماده تزریق به مکان مورد نظر می شوند.
در مرحله سوم هنگامی که چربی به سرنگ انتقال داده شد پزشک مکان مورد نظر را برش داده و سوزن یا لوله ای استریل را وارد آن می کند این کار با وارد کردن سرنگ وتزریق شروع شده و باید طی چند مرحله داخل، تزریق و خارج انجام دهند تا نتایج دلخواه بدست آید.
تزریق چربی
عوارض تزریق چربی
این روش در مقایسه با سایر موارد فیلر عوارض کمتری دارد البته این به معنای نبودن عوارض نبوده و پزشک وظیفه دارد تا قبل از انجام عمل شما را با عوارض احتمالی آشنا کند برخی از عوارض عبارتند از:

اسکار در پوست
در بعضی موارد به دلیل رعایت نکردن بهداشت واکنش آلرژیک ایجاد می شود.
قسمت های عمیق پوست ممکن است دچار آسیب شوند.
عفونت های پوستی
واکنش های آلرژیک به دلیل حساسیت به بی حسی ها
ایجاد اختلال در حس پوست

نتیجه تزریق تا چه مدت ماندگار است؟
تزریق چربی باعث بهبود در بافت های پوست می گردد و اگر دقت کنید این قسمت های پوست حس نرمی و تازگی دارند وقتی تزریق چربی انجام می شود در این قسمت خون جریان پیدا کرده و باعث تغذیه چربی های تازه تزریق شده می شود اگر این عمل به درستی انجام شود ممکن است در کل نیاز به تزریق دوباره نباشد ولی در مواردی مقداری از چربی ها نتوانند تغذیه کنند بنابراین باید برای این قسمت تزریق دوباره انجام شود.
حتی بعد از تزریق باید با پزشک خود در ارتباط باشید و تمام اتفاقات و واکنش های غیرمعمول را در اختیار پزشک قرار دهید تا در صورت مشکل جدی دوباره به پزشک مراجعه و جلوی مشکل گرفته شود.
نوعی عمل بر روی پوست انجام می شود تا مطمئن شوند که بافت به خوبی پیوند پیدا کرده است.
تزریق چربی
نتایج نهایی تزریق چربی
نتایج تزریق چربی معمولا زودتر از دیگر عمل های مشابه مشخص می شود اما باز باید تا کم شدن و بهبود یافتن زخم و ورم صورت مدتی بگذرد تا نتایج به صورت واضح و کامل مشخص گردد و خوبی این روش بر خلاف بیشتر روش ها این است که چربی ماندگاری بیشتر  و عوارض بسیار کمتری دارد که این عوارض نیز بیشتر به دلیل نا احتیاطی پزشک جراح می باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : پوست مو زیبایی تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها