دانشگاه مجازی معرفی برخی از ساده ترین لوازم بهداشتی برای مراقبت از پوست - دانشگاه مجازی

خشکی پوست به خودی خود مشکل حاد پوستی نیست؛ اما می‌تواند منجر به ایجاد ترک یا اگزمای پوستی شود. خشکی پوست دست با علائمی همچون خارش، سوزش، التهاب و پوسته پوسته شدن همراه است. برای درمان خشکی پوست دست، راهکارهای بسیاری وجود دارد که ساده‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌ها استفاده از کرم مرطوب کننده دست است. مراقبت روزمره از پوست کمک بسیاری به شما می‌کند تا از پوست دست خود در مقابل خشکی و عوارض پس از آن محافظت کنید. به همین دلیل می‌توان گفت که خرید آبرسان پوست کننده دست مرغوب بسیار حائز اهمیت است.
چطور از خشک شدن دست ها جلوگیری کنیم؟
جهت جلوگیری از خشکی پوست دست، یک سری نکات وجود دارد که در صورت رعایت آن از این عارضه در امان خواهید ماند. به عنوان مثال، باید از شستشوی دست‌ها با آب داغ اجتناب کنید. چون آب داغ باعث از بین بردن چربی طبیعی سطح پوست می‌شود. پس از مصرف شوینده‌ها حتما از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست دست خود استفاده کنید. سعی کنید برای شستشوی دست‌ها از صابون‌های ملایم و حاوی نرم کننده پوست استفاده کنید.
هر از چند گاهی پوست دست خود را لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده جای خود را به سلول‌های جوان‌تر بدهند. پس از حمام کردن، ظرف شستشن و شب قبل از خواب، مصرف کرم مرطوب کننده دست را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که استفاده از کرم مرطوب کننده دست نیز مانند سایر لوازم آرایشی و بهداشتی، قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال، پوست دست در فصول سرد سال، خشک‌تر است و باید از مرطوب کننده قوی‌تر استفاده شود. در مقابل، پوست انسان در فصول گرم سال لطیف‌تر از سایر فصل‌های سال است و نیازی به مصرف کرم مرطوب کننده قوی نیست.
انواع کرم مرطوب کننده
کرم مرطوب کننده دست انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نوع پوست مورد استفاده قرار گیرند. افراد دارای پوست چرب می‌توانند از انواع محصولات بدون چربی استفاده کنند. این تفکر که افراد دارای پوست چرب نیازی به کرم مرطوب کننده ندارند، اشتباه است و حتی این افراد نیز باید از محصولات مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند. افراد دارای پوست خشک نیز باید از محصولات با چربی بیشتر استفاده کنند. اگر پوست دست شما خیلی خشک است، سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر داشتن چربی زیاد، خاصیت آبرسانی پوست را نیز داشته باشد.
افرادی که دارای پوست دست آسیب پذیر هستند یا با انواع مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس دست و پنجه نرم می‌کنند، باید از انواع کرم مرطوب کننده متناسب با همین نوع پوست استفاده کنند. برخی از مدل‌های کرم مرطوب کننده دست حاوی انواع ویتامین مانند ویتامین A و C هستند که استفاده از آن‌ها منجر به کلاژن سازی پوست می‌شود. با افزایش میزان کلاژن پوست، احتمال بروز پیری زودرس و چین و چروک پوست بسیار کاهش می‌یابد.
برخی دیگر از انواع کرم مرطوب کننده حاوی روغن‌های طبیعی و سازگار با پوست هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به روغن آووکادو، روغن آرگان و روغن جوجوبا اشاره کرد که مصرف آن‌ها نرمی و لطافت پوست‌ها را به دنبال خواهد داشت. وجود عصاره طبیعی گیاهانی مانند آلوئه ورا که از خاصیت ترمیم کنندگی پوست برخوردارند نیز باعث می‌شود پوست دست از عوارضی همچون التهاب به دور باشد.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟
افزایش شیوع سرطان‌های پوستی طی دهه‌های گذشته به انجام فعالیت‌های روزانه در فضای باز و قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید مرتبط است. در واقع، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب به عنوان عامل اصلی تاثیرات مضر روی پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود. به همین دلیل باید از خرید ضد آفتاب مرغوب و مصرف روزانه آن غافل نشد تا از بروز هر گونه بیماری‌های پوستی به خصوص سرطان پوست جلوگیری به عمل آورد.
علاوه بر مصرف ضد آفتاب، استفاده از کلاه، عینک آفتابی، سایبان و … نیز می‌تواند کمک بسیاری به محافظت از پوست کند. ضد آفتاب فقط مختص به پوست صورت نیست و روی هر قسمتی از بدن که در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار گیرد باید مورد استفاده قرار گیرد. یعنی اگر دست‌ها، پاها و گردن شما نیز مانند صورت شما در مقابل نور آفتاب قرار دارد، این نواحی را نیز باید با کرم ضد آفتاب خوب بپوشانید تا مشکلی پوست شما را تهدید نکند.
چنانچه برای زمان طولانی قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرید، هر دو ساعت یکبار کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید به این صورت که صورت را ابتدا کاملا بشویید و خشک کنید. سپس دوباره کرم ضد آفتاب بزنید. این محصول باید روی پوست تمیز استفاده شود. اگر قصد استفاده همزمان از کرم ضد آفتاب و سایر محصولات آرایشی مانند کرم پودر و پنکیک را دارید، باید کرم ضد آفتاب را ابتدا مورد استفاده قرار دهید و در مراحل بعد از کرم پودر و پنکک استفاده کنید.
با توجه به نوع پوست خود و فصل سال باید از کرم ضد آفتاب با SPF مشخص استفاده کنید. هر چه به فصول گرم سال نزدیک می‌شویم، باید از کرم ضد آفتاب با SPF بالاتر استفاده کنیم. کرم ضد آفتاب نیز حاوی انواع مختلفی است. به عنوان مثال، افراد دارای پوست چرب می‌توانند از کرم ضد آفتاب بدون چربی استفاده کنند. یا افراد دارای پوست حساس باید از محصول متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایند. برای کودکان بالای ۶ ماه نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؛ برای کودکان نیز ضد آفتاب مخصوص وجود دارد که می‌توانید مصرف کنید.
بهترین نوع ضد آفتاب محصولی است که از پوست در مقابل انواع اشعه‌های مضر خورشید UVA و UVB محافظت کند. برخی محصولات پوستی مانند کرم پودرها و پنکک‌ها حاوی ضد آفتاب هستند ولی میزان SPF در آن‌ها پایین است و باید همزمان از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کرد. بزرگسالان باید از کرم ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنند.
میس و مستر، فروشگاه خرید اینترنتی محصولات آرایشی
امروزه یکی از بهترین روش‌های خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین است. فروشگاه میس و مستر یک مرکز خرید آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی است که بیش از هزاران محصول در دسته بندی‌های مختلف را ارائه می‌دهد. شما با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی می‌توانید در بین محصولات به بررسی و مقایسه بپردازید و بهترین تجربه را از خرید آنلاین داشته باشید.
تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی میس و مستر دارای گواهی اصالت کالا هستند تا مصرف کنندگان خیال‌شان از بابت اورجینال بودن کالاها راحت باشد. امکان درج نظر در مورد هر محصول نیز این امکان را به مصرف کنندگان می‌دهد که تجربیات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند تا در تصمیم‌گیری آن‌ها نقشی داشته باشند.
از بارزترین ویژگی‌های فروشگاه آنلاین میس و مستر می‌توان به پشتیبانی آنلاین اشاره کرد. این قابلیت باعث شده تا هنگام خرید آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی در صورتی که به هر گونه سوالی برخورد کردید، آن را از کارشناسان بپرسید و ابهامات را برطرف کنید. همچنین کالا به محض خرید در کمترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار به شما تحویل داده شود و در وقت و هزینه‌های شما صرفه جویی به عمل می آورد.
شما با وارد کردن آدرس ایمیل خود در قسمت خبرنامه‌ها می‌توانید در جریان جدیدترین محصولات عرضه شده و تخفیف‌ها قرار بگیرید تا لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت ممکن خریداری کنید. تمامی این قابلیت‌ها در کنار هم باعث شده تا فروشگاه آنلاین میس و مستر به یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید آنلاین حوزه آرایشی و زیبایی تبدیل شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 287 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها