دانشگاه مجازی هزینه درمان در ایتالیا - دانشگاه مجازی

از انجایی که هزینه های درمانی به فاکتورهای مهمی بستگی دارد که از ان جمله میتوان به منطقه جغرافیایی و همچنین داشتن بیمه اشاره کرد اما برخی امارهای موجود قابل استناد هستند.
برای مثال در ایتالیا یک زوج مهاجر در جنوب ایتالیا سالانه مبلغی معادل ۲۳۶ دلار بابت بیمه درمان پرداخت می کنند و مراجعه های اورژانسی به بیمارستان ها هم مجانی است اما در مراجعه های غیر ضروری مقدار اندکی باید پرداخت شود.
در ادامه ی این مطلب از مجموعه ی هزینه درمان تک پزشک با ما همراه باشید تا هزینه های درمانی در ایتالیا را برای شما به صورت کامل برشماریم.

طرح ملی سلامت ایتالیا
برنامه ملی سلامت ایتالیا، مزایای بیمارستان و پزشکی را ارائه می دهد. در ایتالیا، مراقبت های بهداشتی یک حق تلقی می شود و برنامه درمانی ملی برای خدمت به کلیه شهروندان و ساکنان ایتالیایی طراحی شده است و شامل شهروندان آمریکایی و کانادایی هم که اجازه ی اقامت قانونی در ایتالیا را دارند می شود.
این طرح برای افرادی که دارای انواع اجازه اقامت زیر هستند الزامی است:

مشاغل فرعی
مشاغل خود اشتغالی یا خودمختاری
دلایل خانوادگی
دلایل انسان دوستانه و پناهندگی های سیاسی

ثبت نام داوطلبانه هم در موارد زیر امکان پذیر است:

مدیران یک شرکت با دفتر مرکزی در ایتالیا
کارگران یک شرکت با دفتر مرکزی در خارج از کشور
دارندگان اجازه اقامت با بیش از سه ماه اعتبار (مانند مشاغل، هنرمندان و موارد مشابه).

خدمات ارائه شده در برنامه ملی سلامت ایتالیا
۱٫ مراقبت های بیمارستانی( اتاق و تخت، مراقبت پزشکی، جراحی، آزمایش و دارودرمانی در طول مدت بستری در بیمارستان) در بیمارستان های عمومی و یا کلینیک ها ی مورد تایید
۲٫ درمان توسط پزشک عمومی، متخصص اطفال برای کودکان زیر ۱۴ سال، متخصص زنان و زایمان که در کنوانسیون بهداشت و درمان ذکر شده اند
۳٫ درمان توسط دیگر متخصصان در شرایط ضروری که شامل: آزمایش های سالانه پیشگیرانه مانند ماموگرافی، تست پاپ و آزمایش پروستات است
۴٫ داروهای تجویز شده توسط پزشکان مورد تایید با محدودیتهای خاص. برای برخی داروهای خاص در ایتالیا با وجود استفاده از طرح ملی سلامت باید مبلغ ناچیزی نیز پرداخت گردد که این مبلغ برای انسولین، داروهای مسکن، آنتی بیوتیکها، کورتیزون ها، داورهای درمان زخم، قطره های چشمی قیمت به ازای ۱۰ % محاسبه خواهد شد.
برای درمان های هورمونی، داروهای آنتی اسید(درمان اسید معده) و داروهای ضد التهاب این مقدار ۵۰ درصد است. برای شهروندان دائمی ایتالیا با درامد سالانه ی کمتر از ۴۲ هزار دلار، کودکان زیر ۶ سال و کسانی که از بیماری های مزمن رنج می برند این مقدار حداکثر تا ۵ دلار خواهد رسید.
در برخی موارد خرید دارو با استفاده از خدمات برنامه ی ملی سلامت گرانتر از قیمت از حقیقی دارو خواهد بود که در این موارد خرید دارو بدون نسخه بسیار پیشنهاد بهتری است. این درحالی است که در امریکا یارانه خرید دارو بسیار کمتر از این مقدار برای یک داروی یکسان است.
۵٫ این یارانه برای استفاده از خدمات رادیوگرافی و تست های آزمایشگاهی هم وجود دارد که باید در مراکز بیمارستانی عمومی و کلینیک های مورد تایید انجام شود.
۶٫ خدمات جزیی هم برای چشم پزشکی، ارتوپدی و شنوایی سنجی مانند خرید سمعک وجود دارد.
همچنین بخوانید: بهترین داروها برای شیمی درمانی

هزینه ی درمان در ایتالیا برای غیر شهروندان
هزینه ی خدمات درمانی در کلینیک های خصوصی برای بیماران کاملا متفاوت است و شامل طرح ملی سلامت ایتالیا نمی شود که برای مثال تیم تک پزشک نمونه ای از این هزینه ها را در ادامه برای شما ارائه خواهد کرد:

خدمت درمانی

هزینه به یورو

سی تی اسکن

۴۰۰

ام آر ای

۶۵۰

ای سی جی

۶۰

مشاوره پزشک

۳۰۰

جراحی آرتروسکوپی مفصل زانو

۶,۳۰۰

جراحی آرتروسکوپی مفصل آرنج

۴,۵۰۰

جراحی رباط صلیبی

۸,۴۰۰

تعویض مفصل ران

۱۲,۰۰۰

همچنین بخوانید: هزینه ی درمان در آمریکا

داروخانه ها در ایتالیا
در ایتالیا ساعت کاری داروخانه ها همزمان با بازشدن دیگر فروشگاه ها است که معمولا از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ و همچنین ۳:۳۰ تا ۷:۳۰ است. شما برای برخی بیماری ها و ناراحتی های جزئی میتوانید به داروخانه ها مراجعه کنید.
در شهرهای بزرگتر داروخانه های شبانه روزی نیز وجود دارند. در شهرهای بیشتر گردشگرپذیر داروخانه های شبانه روزی بیشتر هستند و کارمندان داروخانه ها هم در این شهرها به زبان انگلیسی مسلط تر هستند.
داروخانه ها  در ایتالیا برای درمان بیماری های بسیار جزئی به عنوان بازوی کمکی برای کلینیک ها به حساب می آیند. برای ایتالیایی ها داروخانه ها اولین مکان برای مراجعه برای درمان بیماری های خود است.

خدمات پرستاری در منزل
تقریبا ۲۰% جمعیت ایتالیا را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند که با میانگین طول عمر ۷۹ سال برای مردان و ۸۵ سال برای زنان انتظار افزایش میانگین سنی این کشور در چند دهه ی اینده بسیار زیاد است. این موضوع سبب خواهد شد که خدمات درمانی نیاز به توسعه ی بسیار زیادی داشته باشد.
افزایش شدید میانگین سنی سبب خواهد شد که تقاضا برای مراقبت های حضوری در منزل و پرستارهای خانگی افزایش یابد تا هر خانواده ای بهترین شرایط را برای عزیزانشان در منزل ایجاد کنند.
پرستارهای خانگی که در ایتالیا badante نام دارند، معمولا مهاجرینی از اروپای شرقی هستند. قیمت این نوع خدمات پزشکی و مراقبتی معمولا از  ۱٫۲۵۰$ تا ۱٫۷۰۰$ درماه است.
این مقدار برای پرستاران خانگی به صورت میانگین ۹٫۱ $ تا ۲۳$ برای هر ساعت است.

سوالات متداول

آیا خدمات پزشکی در ایتالیا مناسب است؟

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال ۲۰۲۰ ایتالیا را دومین کشور در ارائه ی خدمات برتر پزشکی اعلام کرده است. ایتالیا از نظر سرانه ی تعداد پزشکان به ازای جمعیت در وضعیت بسیار خوبی بسر می برد که این آمار گویای ۳٫۸ پزشک برای هر ۱۰۰۰ نفر است.

آیا مراقبت های پزشکی در ایتالیا رایگان است؟

براساس برنامه ملی سلامت ایتالیا، خدمات پزشکی برای شهروندان و ساکنین ایتالیا رایگان است که این خدمت برای شهروندان کانادایی و آمریکایی هم در ایتالیا وجود دارد.

منبع: internationalliving

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 514 views بار دسته بندی : هزینه درمان تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.