دانشگاه مجازی آلوورا برای درمان پسوریازیس - دانشگاه مجازی

پسوریازیس عارضه ای پوستی است که برای درمان قطعی ان تا بحال راهی پیدا نشده است. دلیل پسوریازیس  یک اختلال خودایمنی در بدن است. آخرین تحقیقات برای درمان این بیماری خبر از مفید بودن گیاه آلوئه ورا در زمینه کاهش علائم این بیماری میدهد. نتایج برخی مطالعات حاکی از فوائد احتمالی آلوئه‌ورا در درمان بیماری پوستی پسوریازیس است.
پسوریازیس موجب بروز تکه‌های دردناک و متورم روی پوست می‌شود. گاهی اوقات این تکه‌ها ترک خورده و دچار خونریزی می‌شوند.

درمان پسوریازیس با آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا ممکن است به کلاژن سازی بیشتر پوست کمک کند. کلاژن باعث می‌شود پوست، سفت و منعطف بماند. گلوکامانان موجود در آلوئه ورا پوست را تحریک می‌کند کلاژن تولید کرده و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهد.
پسوریازیس بیماری بلندمدتی است که باعث می‌شود سلول‌های اضافی پوست، پینه‌های ملتهب، قرمز و فلس مانندی روی پوست تشکیل دهند. پسوریازیس به دلیل مشکلی در سیستم ایمنی بروز کرده و تاکنون درمانی برای آن پیدا نشده است.
اگر پسوریازیس شروع به تحت تأثیر قرار دادن مفاصل فرد کند، به آن آرتریت پسوریازیس می‌گویند. آرتریت پسوریازیس می‌تواند باعث التهاب مفاصل، درد و سفتی آن‌ها شود.
آلوئه ورا نوعی برگ آبدار است که با ژله پر شده است. به کار بردن آلوئه ورای خالص روی پینه‌های پسوریازیس می‌تواند تسکین دهنده باشد و از التهاب کم کرده و پوست را آب رسانی کند.
به نقل از مدیکال نیوز تودی، همچنین نتایج مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد که گیاه آلوئه‌ورا بیش از ۸۱ درصد در درمان بیماری پسوریازیس موثر است. هرچند، این مطالعه روی نمونه‌های حیوانی انجام گرفت و لازم است تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر آن روی نمونه‌های انسانی انجام شود.

همچنین بخوانید: مراقبت از پوست مبتلا به پسوریازیس

آلوئه ورا برای ترمیم پوست بیمار
خاصیت ترمیم کنندگی آلوئه ورا مرتبط با ترکیبی به نام گلوکامانان است که بر رشد سلول‌های پوست تأثیر گذاشته و ترمیم زخم را تسریع می‌کند. در نتیجه خاصیت ترمیم کنندگی آلوئه ورا می‌تواند برای ترمیم ترک‌ها و خونریزی پینه‌های پسوریازیس مؤثر باشد.
کمک به پوست برای کلاژن سازی
ژل آلوئه ورا ممکن است به کلاژن سازی بیشتر پوست کمک کند. کلاژن باعث می‌شود پوست، سفت و منعطف بماند. گلوکامانان موجود در آلوئه ورا پوست را تحریک می‌کند کلاژن تولید کرده و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهد.
کاهش التهاب
ژل آلوئه ورا برای کاهش التهاب های پوستی بسیار مفید است و از این رو بیماران مبتلا به پسوریازیس و یا آرتریت پسوریازیس میتوانند استفاده از آلوئه ورا را برای کاهش التهاب پوستی ناشی از بیماری را همیشه در روند روزمره ی خود بگنجانند. التهاب یکی از علائم پسوریازیس و آرتریت پسوریازیس است.
آب رسانی به پوست
ژل آلوئه ورا تاثیر بسزایی در آب رسانی پوست دارد، اما به این شرط که مرتباً از آن استفاده نکنید. مطالعه‌ای نشان داد ژل آلوئه ورا توانسته بود بعد از یک بار مصرف، پوست را هیدراته کند اما بعد از چندین بار استفاده، رطوبت پوست را کم می کند.
تقویت آب رسانی به پوست برای بیمار مبتلا به پسوریازیس مفید است زیرا جلوی ترک خوردن پینه‌های روی پوست را می‌گیرد. اما باید توجه داشته باشید که به طور مداوم از آن استفاده نکنید.
 

چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم؟
ژل آلوئه ورا در بیشتر داروخانه‌ها موجود است. شما می‌توانید ژل برگ آلوئه ورا را مستقیماً خودتان استخراج کرده و از آن استفاده کنید. این ژل را می‌توانید تا روزی سه بار به ناحیه‌ی مورد نظر بزنید. آلوئه ورا به صورت قرص هم موجود است اما برای پسوریازیس مفید نیست.
به کار بردن ژل آلوئه ورا روی پوست هیچ ضرری ندارد اما بعضی از افراد ممکن است به این گیاه آلرژی داشته باشند. بهترین کار این است که ابتدا ژل را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید. اگر بعد از ۲۴ ساعت هیچ علامت یا واکنش خاصی ندیدید پس استفاده از آن برای شما موردی ندارد.
ضمناً برخی از داروها ممکن است با ژل آلوئه ورا تداخلاتی داشته باشند. بنابراین اگر دارو مصرف می‌کنید پیش از استفاده از آلوئه ورا با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید: قرص آسیترتین برای پسوریازیس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 682 views بار دسته بندی : خواص مواد غذایی میوه و گیاهان تاريخ : 20 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها