دانشگاه مجازی انواع نخ های لیفتینگ، چه کاربردهایی دارند؟ - دانشگاه مجازی

سوال : کاربرد نخ‌های لیفتینگ چیست؟

پاسخ : روش‌های نوین جوانسازی پوست شاید نتوانند زمان را متوقف کنند ولی می‌توانند به شکل چشمگیری روند پیری پوست را کند و آهسته کنند. لیفت با نخ یکی از روش‌های محبوب و موثر برای بهبود انحنای سطحی یا کانتور صورت است و می‌تواند چین و چروک‌های صورت را حتی در سنین بالا، محو کند.

برای آگاهی بیشتر از کاربرد نخ‌های لیفتینگ به سراغ مرکز تخصصی پوست و زیبایی رکسانا رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به مرکز تخصصی پوست و زیبایی رکسانا یا دریافت نوبت از مرکز تخصصی پوست و زیبایی رکسانا کلیک کنید.

 

انواع نخ های لیفتینگ، چه کاربردهایی دارند؟

انواع نخ لیفتینگ در لیفت با نخ

نخ کاگ

نخ کاگ یکی از نخ هایی است که در لیفتینگ صورت از آن استفاده می کنند : در این روش هیچ گونه ردی از نخ باقی نمی ماند و زمان بهبودی آن بسیار کم است و خیلی زود به نتیجه ی مطلوب خود می رسید. در لیفت صورت با نخ کاگ پوست به شکل طبیعی به زیبایی خود می رسد .

نخ pdo

نخ pdo یکی دیگر از نخ های موثر در این پروسه جوانسازی است : این نخ به محض این که وارد بافت های بدن می شود باعث جمع شدن و همچنین رشد کردن سلول های فیبروبلاست می شود . محل این نخ ها مابین لایه درم و نیام عضلات زیر جلدی می باشد .

نخ سلوئیت

نخ سلوئیت سومین نخی است که زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند: این نخ ، نخ بخیه ای مخروطی است که کاملا جذب می شود و برای تصحیح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن استفاده می شود . این نخ سال های سال است که در پزشکی کاربرد دارد و بسیار ایمن است .

مزیت های استفاده لیفت با نخ

  • روشی بسیار بی خطر است .
  • نیازی به هیچ گونه آمادگی ندارد .
  • مراقبت خاصی برای بعد آن لازم نیست .
  • می توان تاثیر آن را بلافاصله بعد لیفت مشاهده کرد .
  • با گذر زمان تاثیر آن بهتر نیز می شود .
  • نخ ها به هیچ عنوان قابل لمس و یا مشاهده نیستند .

۲ تاثیر جوانسازی لیفت با نخ

همانطور که می دانید لیفتینگ صورت با نخ ، یک روش جوانسازی است که در آن به وسیله نخ های جذبی یا موقتی مخصوص ، پوست زیباتر و جوان تر می شود. اما در این پروسیجر چه عواملی ، پوستی جوان تر را برای ما پدید می آورند؟ در ادامه ۲ دلیل زیباسازی صورت در لیفت صورت با نخ را شرح می دهیم.

  • لیفت و سفت کردن پوست

    پوست به کمک نخ بخیه ، به بالا کشیده می شود. این فرآیند بدون ایجاد برش در سطح پوست یا هر گونه اقدام برای جراحی پیش می رود. بدین ترتیب در این روش جوانسازی ، سختی ها و مراقبت های بعد از جراحی زیبایی برای زیباجو وجود ندارد.

  • تحریک کلاژن سازی و افزایش آن

    نخ های وارد شده در زیر پوست ، علاوه بر لیفتینگ ، مواد موجود در لایه دوم پوست (لایه درم) را تحریک کرده و سبب افزایش تولید این مواد می شوند. یکی از مهم ترین مواد موثر در زیبایی پوست ، کلاژن موجود در لایه درم است. این نخ ها تولید کلاژن را افزایش می دهند و بدین ترتیب آثار پیری نظیر چین و چروک و خشکی پوست را از بین می برند.
    رشته های پروتئینی کلاژن، زخم ها را ترمیم می کنند ، به بافت پوست استقامت می بخشند، خط و خطوط صورت را کاهش می دهند، آبرسانی را افزایش داده و در نهایت تمام این اقدامات، حدود ۸۰ درصد پوست ما را شاداب و جوان تر می کنند.

انواع نخ های لیفتینگ، چه کاربردهایی دارند؟

کدام نواحی از صورت با عمل لیفت با نخ قابل درمان می باشند ؟

  • گونه‌ ها
  • خط فک
  • ابروها
  • بخش میانی صورت
  • گردن

نحوه لیفت صورت با نخ

در ابتدا باید گفت که پوست شامل پروتئین هایی تحت عناوین کلاژن و الاستین است که عواملی موثر در جوانی و شادابی چهره می باشند. با کهولت سن و شروع فرآیند پیری، کلاژن و الاستین تحلیل یافته و تجزیه می گردند.

کاهش و فقدان کلاژن و الاستین پوست باعث می شود، پوست شل شده و مستعد پیدایش چین و چروک گردد و به دنبال آن چهره حالتی خسته به خود بگیرد. با عمل لیفت صورت با نخ می توان استحکام و کشیدگی را به پوست صورت بازگرداند. در نتیجه انجام این عمل، فرد زیباتر و جوان‌ تر به نظر خواهد رسید.

طی عمل لیفت با نخ، ابتدا نواحی ای از صورت که نیاز به لیفت دارند معین می شوند، سپس جراح متخصص اقدام به تزریق نوعی بی‌ حسی موضعی خفیف در موضع مورد نظر می کند. پس از آن جراح، بر روی پوست فرد سوراخ هایی بسیار کوچک ایجاد می نماید و از این طریق به کمک سوزنی بسیار ظریف، نخ مختص عمل لیفت را به بافت زیرین پوست فرد وارد می نماید.

نخ به مثابه یک قلاب عمل کرده و پس از آن که به بافت پوست شخص، گیر کرد اقدام به بالا کشیدن آن می کند. بعد از قرارگیری نخ لیفت در محل مورد نظر، بافت پوست توسط جراح به آرامی تحت فشار قرار می گیرد تا فرمی که مد نظر است در آن ایجاد گردد و نتیجه ایده آل از عمل که در حقیقت دستیابی به پوستی جوان و مستحکم است حاصل شود.

توجه داشته باشید که از مزایای عمل لیفت با نخ می توان به عدم احتیاج به ایجاد برش و نیز بخیه اشاره کرد، همچنین لیفت پوست با نخ، فاقد نیاز به استراحت پس از عمل می باشد.

چه سنی برای عمل لیفت با نخ مناسب است؟

عمل لیفت صورت با نخ، برای کلیه افراد در رده سنی ۳۰ الی ۵۰ سال، جهت برطرف ساختن چین و چروک های سطحی پوست بسیار مناسب می باشد.

توجه نمایید که افراد سالخورده می توانند از این روش به جای استفاده از روش های جراحی بهره ببرند.

بعلاوه افرادی که قبلا تحت جراحی لیفت صورت قرار گرفته اند و در حال حاضر با افتادگی پوست در چهره خود مواجه شده اند می توانند از عمل لیفت با نخ استفاده کنند.

به طور کلی، همه افرادی که با افتادگی جزئی تا متوسط پوست و چین و چروک در صورت خود روبرو هستند می ‌توانند عمل لیفت صورت با نخ را انجام دهند.

ماندگاری عمل لیفت با نخ چقدر است؟

نتیجه به دست آمده از عمل لیفت صورت با نخ ، غالبا حدود یکسال الی یکسال و نیم دوام دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : سلامت عمومی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.