دانشگاه مجازی باغ ایران ده ونک، بهشتی برای آرامش تهرانی - دانشگاه مجازی

از زیبا ترین باغ های تهران که در محله قدیمی ده ونک و در منطقه ۳ استان تهران، قرار گرفته است و شکوه و اصالت باغ های ایرانی باری دیگر نمایان کرده است؛ باغ ایران ده ونک می باشد.

یکی از مکان هایی که در تهران گردی هایتان باید حتمی به آن سفر کنید باغ زیبای ده ونک می باشد؛ این باغ نشانه ی یک باغ زیبای ایرانی است که هنر واقعی و زیبای ایران را به همگان یادآوری می کند. باغ ایرانی ده ونک گل های زیبا و رنگارنگی را در خود جای داده و مانند تکه ای بهشت در میان آن همه شلوغی و هیاهوی شهر تهران است.

باغ ایرانی ده ونک

از جمله باغ های محبوبی که در شهر تهران قرار دارد؛ باغ ایرانی ده ونک است که با اینکه وسعت زیادی نسبت کاربرد هایش و افراد زیادی که از این مکان بازدید می کنند ندارد؛ با این حال از مکان های زیبا و دیدنی شهر تهران به حساب می آید. باغ ایرانی ده ونک ظاهر و نقشه ای مانند دیگر باغ های اصیل ایرانی دارد و حوضچه ی وسط این عمارت و راه باریکه ی آبی که در این باغ عبور می کند از جمله ویژگی های این باغ هستند.

باغ ده ونک حدود ۳/۴ هکتار مساحت دارد و قدمت این باغ به ۲۳۰ سال می رسد؛ باغ ده ونک که به سبک ایرانی قدیمی ساخته و بازسازی شده است و دارای ۳ بخش مختلف است.

در کل باغ ایرانی ده ونک سه ورودی در بخش های شرقی، غربی و جنوبی دارد که ورودی اصلی این مجموعه در قسمت جنوبی آن قرار دارد.

چه زمانی باید به باغ ایرانی ونک برویم؟

باغ ایرانی ده ونک گل های بسیار رنگارنگی دارد که زیبایی این مکان را دو چندان کرده است؛ بازدید از این باغ زمانی که تمامی این گل ها شکوفه زده اند و به بار نشسته اند می تواند بهترین زمان ممکن برای بازدید از باغ ایرانی ده ونک باشد. بنابراین فصل بهار که لاله های این باغ باز می شوند می تواند بهترین زمان برای افراد علاقه مند به طبیعت و گل و گیاه باشد.

البته بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که در روز های جمعه و تعطیل این مکان بسیار  شلوغ می شود و تردد و پارک ماشین تقریبا در این زمان غیر ممکن است.

آدرس دقیق باغ ایرانی ده ونک: منطقه سه تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری.

برای  اطلاعات  بیشتر از این باغ زیبا می‌توانید از سایت لحظه آخر دات کام اقدام‌کنید.

نکاتی که باید راجع به باغ ایرانی ونک بدانید.

باغ ایرانی ده ونک یکی از باغ های بسیار زیبا در شهر تهران است که محبوبیت زیادی از نظر تهران گردان دارد‌؛

اگر قصد بازدید از این باغ را دارید بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

  • هزینه ورودی باغ رایگان است.
  • شما می توانید از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب از این باغ دیدن کنید.
  • این باغ به مکان های تفریحی و گردشگری زیادی نزدیک است که می توانید در گردش خود به آن مکان ها نیز سر کوتاهی بزنید. کاخ مستوفی الممالک امامزاده قاضی الصابر، بنیاد ایران شناسی، موزه انقلاب اسلامی، موسسه باستان شناسی دانشگاه، موزه دکتر حسابی، باغ فردوس و باغ موزه هنر ایرانی از جمله مکان های دیدنی نزدیک این باغ هستند.
  • رستوران و کافه ای که در این باغ فعالیت داشتند هم اکنون به کتابخانه تبدیل شده است.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 396 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 2 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.