دانشگاه مجازی با این راهکارها در دوران کرونا پوست خود را سالم و جوان نگهدارید! - دانشگاه مجازی

به نقل از https://lafarrerr.com/ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹ شستن مرتب دست‌ها و صورت لازم و حیاتی ست. به همین دلیل حتما شما هم مانند بسیاری دیگر با پوسته ریزی، خارش و خشکی پوست دست و صورت تان مواجه شده اید. اگر می‌خواهید همچنان با رعایت پروتکل بهداشتی، پوستی سالم، شاداب و لطیف داشته باشید، روتین مراقبتی دوران کرونا را انجام دهید.

۱٫    ضد آفتاب بزنید.
بهترین راه برای محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید چیست؟
شاید جواب این باشد که باید از نور خورشید دور بمانیم. اما اجتناب از قرارگرفتن در برابر نورخورشید، روشی غیرمنطقی و محال است، به خصوص اینکه اشعه خورشید نقش مهمی در عوض کردن روحیه ما دارد. بنابراین، بهترین راه حل برای محافظت از سطح پوست و لایه های زیرین آن، استفاده از ضد آفتاب است.
حتما یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده تهیه کنید تا  از پوست‌تان در برابر هر دو نوع اشعه های مضر خورشید (UVA و UVB) محافظت شود.
تفاوت UVA و UVB در چیست؟
اشعه ماوراء بنفش  (UVA) Aپوست را تیره (برنزه) می کند. اشعه ماوراء بنفش  B  (UVB)سبب سوختگی پوست می شود. اما فریب نخورید: برنزه شدن با اشعه ماوراء بنفشA  به معنای سالم تر و بی ضرر بودن این اشعه نیست.
 هر دو، یعنی تیره شدن پوست و آفتاب سوختگی نشانه هایی از آسیب سلول های پوستی در اثر تابش خورشید است. UVB را دلیل ایجاد سرطان پوست می دانند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد UVA به همان اندازه آسیب رسان است
 این امر نگران کننده است زیرا پرتوهای UVA  ۳۰ تا ۵۰ برابر بیشتر رایج هستند و به سلول های پوستی عمیق تر نفوذ می کنند و باعث چروک، خشن شدن و پیری زودرس پوست و همچنین سرکوب سیستم ایمنی پوست می شوند.
۲٫    از کرم آبرسان و مرطوب کننده غافل نشوید.
استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است، اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبتی پوست، در صورت بی‌توجهی به رطوبت‌ و آبرسانی آن، کامل نخواهد بود؛ به خصوص اینکه در دوران شیوع کرونا و شستن مرتب دست‌ها، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از مناسب‌ترین کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید. این امر به درخشان و براق ماندن پوست‌تان در طول روز کمک زیادی می‌کند.
۳٫    آرایش صورت و چشم تان را پاک کنید.

پاک کردن آرایش باید بخش همیشگی روتین مراقبت از پوست تان باشد؛ باقیمانده‌های مواد آرایشی می‌توانند منجر به مشکلات پوستی زیان آور شود. پاک‌کننده‌های آرایش یا آرایش پاک‌کن‌ها از پوست در برابر برخی مشکلات نظیر پیری زودرس، جوش صورت، آکنه و تحریک پوست محافظت می‌کنند.
راهنمایی کامل برای پاک کردن آرایش
اگر شما هم جزو افرادی هستید که پاکسازی آرایش را درست انجام نمی‌دهید، نگران نباشید! ما در ادامه مطلب شما را قدم به قدم برای پاکسازی پوست تان راهنمایی کنیم:
قدم اول: شستن دست‌ها
باکتری و آلودگی انگشتان تان می‌تواند به راحتی به صورت تان منتقل شود. به همین دلیل، بهترین کار، خوب شستن دست‌ها قبل از لمس صورت است.
قدم دوم: استفاده از پد پنبه‌ای
چه از میسلار واتر استفاده می‌کنید چه پاک‌کننده صورت، در هر صورت استفاده از پد پنبه‌ای فرایند پاکسازی آرایش را آسان می‌کند. پد پنبه‌ای را در محلول پاک‌کننده آرایش فرو کنید تا از شر تمام مواد آرایشی خلاص شوید.
قدم سوم: اجتناب از مالیدن شدید پوست
پد پنبه‌ای را به آرامی روی صورت تان بکشید‌ و از مالیدن شدید پوست تان اجتناب کنید. مالیدن شدید پوست برای پاک کردن آرایش، می‌تواند باعث پیرشدن سریع‌تر پوست شود.
قدم چهارم: پاک کردن باقیمانده‌ی مواد آرایشی از پوست
زمانی که پوست تان را به طور کامل با پد پنبه‌ای پاک کردید، یک حوله (پارچه) تمیز و نرم برای صورت تان بردارید، آن را با آب گرم بشویید و باقیمانده‌ی مواد آرایشی را که با پاک‌کننده آرایش برطرف نشده از صورت تان پاک کنید.
۴٫    از پاک کننده صورت را استفاده کنید.
صورت خود را دست کم یک بار صبح و یک بار قبل از اینکه بخوابید بشویید. برای تمیز کردن سطح پوستتان می‌توانید به انتخاب خود از یک پاک کننده صورت استفاده کنید. پاک کننده‌های صورت به شما در برطرف کردن لکه‌های تیره که در اثر آفتاب سوختگی یا آلودگی های محیطی بوجود آمده‌اند کمک می‌کنند.
۵٫    سرم‌‍ ویتامین سی را فراموش نکنید.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. این بدان معنا است که صدماتی را که رادیکال‌های آزاد ممکن است به بدن وارد کنند، کاهش می‌دهد. رادیکال‌های آزاد ذراتی هستند که باعث التهاب می‌شوند.
برخی از اثرات آنتی اکسیدانی ویتامین C بر روی پوست شامل موارد زیر است:

کاهش مرگ سلولی زودرس
کاهش ترشح سیتوکین‌ها که ترکیبات مسبب التهاب هستند.
کاهش آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش

اگر چه برای محافظت از پوست نباید سرم ویتامین C را جایگزین ضد آفتاب کنید، اما استفاده از این سرم نه تنها برای محافظت در برابر اثرات مضر خورشید، بلکه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و لک پوستی هم مفید است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 360 views بار دسته بندی : پوست مو زیبایی تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها