دانشگاه مجازی برای درمان جوش صورت و از بین بردن جای آن چه باید کرد؟ - دانشگاه مجازی

تا به حال کسی را دیده اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه معجزه می ماند. بیشتر مردم در طول زندگی، عارضه پوستی جوش را تجربه می کنند.
زمانی پوست شما جوش می‌زند که منافذ پوست تان بسته شوند و چربی پوست راهی برای خروج پیدا نکند. در واقع، تجمع چربی در زیر منافذ پوست باعث ایجاد برآمدگی و رشد باکتری‌ می شود.
جوش‌ها فقط وقتی که تازه سرزده اند، مشکل ساز نیستند. گاهی جای جوش تا مدت ها روی پوستتان باقی می ماند و آن را لک می کند. اگر بیشتر اوقات جوش های خود را با دستکاری از بین می برید و صبور نیستید، باید بدانید با این کار، جای جوش دیرتر از بین می رود. در حقیقت، با ترکاندن و فشار دادن جوش ها، پوست یکدست خود را از بین می برید.
بسیاری از روش‌های خانگی می‌توانند به جلوگیری از بروز جوش، درمان جوش صورت و ازبین بردن جای جوش کمک کنند. در ادامه به این روش‌ها که از مقاله ای در سایت https://lafarrerr.com/ گرفته شده است، می پردازیم.

هاماملیس یا نارون کوهی، از پوست و برگ‌های درختچه نارون کوهی آمریکای شمالی (هاماملیس ویرجینیا) استخراج می‌شود. این گیاه، حاوی تانن‌هایی بوده که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی قوی دارند. به همین دلیل می‌توان از آن برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی، از جمله شوره سر، اگزما، رگ‌های واریسی، سوختگی، کبودی، نیش حشرات و آکنه استفاده کرد.
مطالعات بسیاری وجود داشته که نشان می‌دهند استفاده از نارون کوهی روی پوست می‌تواند با باکتری‌ها مبارزه کرده، باعث کاهش التهاب شده و به بهبود وضعیت پوست، کمک کند.
نارون کوهی یا هاماملیس یکی از بهترین داروهای شناخته شده برای از بین بردن جای جوش است. این گیاه قابضی طبیعی است که التهاب و قرمزی را کنترل می کند. همچنین، سرعت رشد باکتری ها بر پوست را کاهش می دهد.
روش استفاده
۱ قاشق غذاخوری پوست نارون کوهی و ۱ فنجان آب را به مدت ۳۰ دقیقه در ظرفی خیس کنید. سپس مخلوط را روی اجاق گاز گذاشته تا به جوش بیاید. پس از آن، حرارت را کاهش داده تا به مدت ۱۰ دقیقه (به صورتی که در ظرف را گذاشته‌اید) بجوشد.
سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دیگر مانده تا خنک شود. مایع را صاف کرده و در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید. شما می‌توانید از این ماده ۱ تا ۲ بار در روز (یا به صورت دلخواه) با استفاده از توپ پنبه‌ای روی پوست تمیز، استفاده کنید.
اگر تهیه و یا استفاده سنتی از این گیاه برایتان سخت است، می توانید از ژل، دستمال مرطوب و سایر محصولات که حاوی نارون کوهی هستند، استفاده کنید.

 سرکه ی سیب اسیدی است و به روشن شدن رنگدانه های پوست کمک می کند. همچنین، تولید کلاژن را افزایش می دهد. این ماده ی مفید، سلول ها را ترمیم می کند و سلول های مرده ی پوست را از بین می برد.
روش استفاده

سرکه ی سیبِ خام و تصفیه نشده را به طور مساوی با آب مخلوط کنید. کمی پنبه را به آن آغشته کنید و محلول را بر جای جوش های خود بمالید. بگذارید ۵ دقیقه روی پوستتان بماند. آن را با آب بشویید. هر روز، این کار را تکرار کنید تا جای جوش ها محو شوند.
دو قاشق غذاخوری سرکه ی سیب خام و تصفیه نشده را با نصف فنجان آب و دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. با پنبه آن را روی پوستتان بمالید. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس، آن را بشویید. یک بار در روز این کار را تکرار کنید.

روغن جوجوبا، یک ماده‌ی طبیعی مومی بوده که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می‌کند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.
برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ به این معنی که آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش دهند.
سعی کنید اسانس روغنی جوجوبا را با ژل، کرم یا ماسک صورت خاک رس مخلوط کرده و آن را روی آکنه بمالید. در غیر این صورت، چند قطره روغن جوجوبا را روی پنبه ریخته و به آرامی روی آکنه‌ها مالش دهید.

جوش شیرین یک جور لایه بردار ملایم است. بنابراین، با لایه برداری پوست جای جوش را محو می کند. دو قاشق چایخوری جوش شیرین را درون یک کاسه بریزید. آب را به جوش شیرین بیفزایید و با آن خمیر بسازید. مخلوط را روی جای جوش های خود بمالید. چند دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را بشویید. تا چند هفته، روزی یک بار این ماده را به کار ببرید تا جای جوش های صورتتان محو شوند.

این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست. این روغن نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه یک درمان خانگی جوش صورت هم به حساب می‌آید. از آنجایی که روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان و ضد التهاب است به درمان انواع جوش کمک می کند.
زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند. روغن زیتون برای این موضوع عالی است چراکه موجب آبرسانی پوست می‌شود. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید.
روش استفاده
۲ قطره روغن زیتون را به صورت خوب بزنید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را به صورت خود بزنید تا منافذ آن را باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک تمیز کنید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : پوست مو زیبایی تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها