دانشگاه مجازی بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک - دانشگاه مجازی

بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

اگر افتادگی پلک موجب آزار چشم‌ها یا اختلال در بینایی شما شده است، لازم است بدانید که تنها نیستید. افتادگی پلک یک موضوع شایع خصوصا در شرایطی است که افراد در حال گذراندن دوره میانسالی و پیری هستند اما عوامل دیگری هم می‌توانند موجب بروز افتادگی پلک شوند. برای این مشکل با توجه به نوع، شدت و علت بروز، راه‌های درمان مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌های درمان، استفاده از کرم‌های دور چشم است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک را معرفی کنیم.

در این مطلب می‌خوانید:

  • دلیل افتادگی پلک چیست؟
  • چه کسانی دچار افتادگی پلک می‌شوند؟
  • افتادگی پلک چگونه تشخیص داده می‌شود؟
  • رفع و درمان افتادگی پلک چگونه انجام می‌شود؟
  • آیا می‌توان از پتوز جلوگیری کرد؟
  • بهترین و قویترین کرم برای افتادگی پلک کدام است؟

بیشتر بخوانید: جراحی پلک چیست، هزینه آن چقدر است؟


دلیل افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک پاتولوژیک که پتوز نیز نامیده می‌شود، ممکن است به دلیل برخورد ضربه، بالا رفتن سن، اختلالات پزشکی یا دلایل مختلف دیگر رخ دهد.

افتادگی پلک پاتولوژیک که پتوز نیز نامیده می‌شود، ممکن است به دلیل برخورد ضربه، بالا رفتن سن، اختلالات پزشکی یا دلایل مختلف دیگر رخ دهد. این وضعیت زمانی که یک چشم را درگیر می‌کند، پتوز یک طرفه و هنگامی که هر دو چشم را درگیر می‌کند، پتوز دو طرفه نامیده می‌شود.

افتادگی پلک ممکن است گاهی از بین برود و دوباره ایجاد شود یا دائمی باشد. این مشکل می‌تواند از بدو تولد وجود داشته باشد که به عنوان پتوز مادرزادی شناخته می‌شود یا ممکن است با بالارفتن سن ایجاد شود که به عنوان پتوز اکتسابی شناخته می‌شود.

بسته به شدت بیماری، افتادگی پلک بالایی، می‌تواند بینایی را مختل کرده یا تا حد زیادی کاهش دهد. در بیشتر موارد، این وضعیت به طور طبیعی، به کمک کرم‌های دور چشم یا از طریق مداخله پزشکی برطرف می‌شود.

بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

علل احتمالی مختلفی برای افتادگی پلک وجود دارد که از علل طبیعی و مشکلات ساده گرفته تا مشکلات جدی‌تر را شامل می‌شود. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چه عاملی باعث بروز این مشکل شده است.

گاهی اوقات علت دقیق بروز این مشکل ناشناخته است اما گاهی هم ممکن است به دلایل عصبی رخ دهد. بنابراین عمده‌ترین دلایل افتادگی پلک را می‌توان مربوط به موارد زیر دانست:

  • دلایل عصبی
  • بالارفتن سن
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • ژنتیک
  • برخورد ضربه و آسیب
  • خطای جراحی

و…


بیشتر بخوانید: درمان افتادگی پلک با عمل بلفاروپلاستی


چه کسانی دچار افتادگی پلک می‌شوند؟

عضله بالابرنده چشم مسئول بالا بردن پلک است که با افزایش سن، آن عضله ممکن است کشیده شود و در نتیجه باعث افتادن پلک شود.

هر کسی ممکن است دچار افتادگی پلک شود و تفاوت قابل توجهی در شیوع بین زن و مرد یا عوامل دیگر وجود ندارد. با این حال، به دلیل روند طبیعی پیری، این مشکل در افراد مسن شایع‌تر است.
عضله بالابرنده چشم مسئول بالا بردن پلک است که با افزایش سن، آن عضله ممکن است کشیده شود و در نتیجه باعث افتادن پلک شود.

البته به خاطر داشته باشید که افراد در هر سنی ممکن است تحت تأثیر این بیماری قرار بگیرند. در واقع، گاهی اوقات نوزادان با این مشکل به دنیا می‌آیند، اگرچه این اتفاق نادر است.
شایع‌ترین علت پتوز مادرزادی این است که عضله بالابرنده پلک به درستی رشد نمی‌کند. کودکانی که پتوز دارند نیز ممکن است دچار آمبلیوپی شوند که معمولا به عنوان تنبلی چشم شناخته می‌شود. این اختلال همچنین می‌تواند دید آنها را دچار اختلال یا محدودیت کند.

بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

افتادگی پلک چگونه تشخیص داده می‌شود؟

علامت اصلی افتادگی پلک این است که یک یا هر دو پلک بالایی افتادگی دارند. در برخی موارد، این موضوع می‌تواند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین ممکن است چشمان شما به شدت خشک یا برعکس، دچار آبریزش شوند و ممکن است متوجه شوید که صورتتان خسته یا بی‌حال به نظر می‌رسد.

برخی از افراد مبتلا به پتوز شدید ممکن است مجبور شوند سر خود را به سمت عقب خم کنند تا هنگام صحبت کردن قادر به دیدن طرف مقابل خود باشند.


پیشنهاد ویژه دانشگاه مجازی: لیفت شکم برای چه کسانی مناسب است؟


هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کنید، احتمالا یک معاینه فیزیکی انجام می‌‌دهد و درمورد سابقه پزشکی شما می‌پرسد. هنگامی که درمورد شرایطتان صحبت می‌کنید، پزشک آزمایش‌هایی را برای یافتن علت انجام می‌دهد تا به نتیجه قطعی و مطمئنی دست پیدا کند.

بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

رفع و درمان افتادگی پلک چگونه انجام می‌شود؟

درمان افتادگی پلک به دلیل بروز و شدت پتوز بستگی دارد. اگر این عارضه نتیجه سن یا مسئله‌ای است که شما با آن متولد شده‌اید، هیچ کاری لازم نیست انجام دهید زیرا این وضعیت معمولا برای سلامتی شما مضر نیست. با این حال، اگر می‌خواهید افتادگی را کاهش دهید، ممکن است استفاده از کرم‌های دور چشم یا جراحی پلاستیک انتخاب مناسبی باشد.

اگر پزشک متوجه شود که افتادگی پلک شما ناشی از یک بیماری زمینه‌ای است، راه درمانی برای آن ارائه خواهد داد. اگر پلک شما دیدتان را دچار محدودیت می‌کند، به درمان پزشکی نیاز خواهید داشت و پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند.

عینک‌هایی که می‌توانند پلک را بالا نگه دارند عصای پتوز نامیده می‌شوند و وسیله کاربردی دیگری برای رفع افتادگی پلک هستند. این درمان اغلب زمانی موثرتر است که افتادگی پلک موقتی باشد. اگر گزینه مناسبی برای جراحی نباشید، ممکن است این نوع عینک نیز توصیه شود.

بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

آیا می‌توان از پتوز جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری از افتادگی پلک وجود ندارد. فقط دانستن علائم و معاینه منظم چشم می‌تواند به شما در مقابله با این اختلال کمک کند. اگر متوجه شدید که فرزندتان دچار افتادگی پلک شده است، فورا او را نزد پزشک ببرید تا تحت درمان و نظارت قرار بگیرد.

از آن‌جایی که پتوز می‌تواند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد، باید آن را جدی بگیرید. ممکن است بتوانید با مراجعه فوری به پزشک از بدتر شدن آن جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تزریق بوتاکس دور چشم، پیشانی و ابرو


افتادگی پلک معمولا برای سلامتی مضر نیست. با این حال، اگر پلک‌های شما دیدتان را دچار مشکل می‌کند، باید تا زمانی که این عارضه درمان شود، از رانندگی اجتناب کنید و از آن‌جایی که افتادگی پلک گاهی اوقات می‌تواند نشانه یک بیماری خطرناک‌تر باشد، همیشه لازم است تا ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین و قویترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

بهترین و قویترین کرم برای افتادگی پلک  کدام است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کرم‌های دور چشم یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان پلک‌های افتاده هستند. در ادامه بهترین و قوی‌ترین کرم‌های دور چشم برای افتادگی پلک را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کرم ژل دور چشم Neutrogena Hydro Boost

این محصول با اسید هیالورونیک غنی شده است که رطوبت طبیعی پوست شما را تامین کرده و موجب شادابی و بالا رفتن پلک‌های شما می‌شود.

  • کرم ضد چروک و سفت کننده دور چشم L’Oreal Paris Revitalift

این کرم خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را تقویت می‌کند و حاوی هشت پروتئین است.

  • کرم لیفت چشم CLINIQUE Repairwear

این کرم به کشیده و سفت شدن پلک‌های شما کمک می‌کند و خطوط ریز اطراف چشم را هم از بین می‌برد.

  • کرم لیفتینگ و درمان افتادگی پلک بلفامد

این کرم ایرانی از قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار است و موجب بالا رفتن پلک‌ها و تقویت پوست اطراف چشم می‌شود.

  • کرم درمان افتادگی پلک لیفت ریگارد پایو

این کرم با سیستم چندگانه خود، افتادگی پلک و نشانه‌های پیری پوست اطراف چشم را برطرف می‌کند و به آن شادابی خاصی می‌بخشد.

اگر مبتلا به افتادگی پلک هستید و به دنبال یک متخصص برای علت‌یابی و درمان می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم سری به کلینیک پوست، مو و زیبایی دانشگاه مجازی بزنید تا از تجربه کارشناسان در این این مورد بهره ببرید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : سلامت عمومی تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.