دانشگاه مجازی توضیحاتی درباره پایان نامه روانشناسی کارشناسی و ارشد و پروپوزال - دانشگاه مجازی

روان شناسی در تعبیری علمی میباشد که با استفاده از روش های علمی به مطاله فرایند رفتاری و ذهنی موجودات میپردازد. درعبارت دیگر روان شناسی علمی میباشد که به تحقیق و بررسی رفتار و حالت های روانی آدم ها میپردازد. رفتار ها را میتوان تمامی اعمالی دانست که افراد به صورت های مستقیم و غیر مستقیم به انجام آنها میپردازند. حالت های روانی نیز به ویژگی هایی مانند احساس، درک، تفکر و… گفته میشود.

تحقیقات و اکتشافات بدست آمده در روان شناسی به مدت ها قبل بازنخواهد گشت. در واقع پژوهاش های مربوطه در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم صورت گرفت. مباحق مربوط به امور ذهنی توسط  دانشمندان متفاوتی از مدت ها پیش رواج داشته که از آنها میتوان به دانشمندانی مانند ارسطو، افلاطون و سقراط نام برد.

رشته روانشناسی

نوشتن پایان نامه همانطور که میدانید در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به انجام میپذیرد. رشته روان شناسی نیز از جمله پر طرفدار ترین رشته های دانشگاهی میباشد که هر ساله دانشجوان بسیاری را به خود جذب میکند. رشته پر طرفدار روانشناسی در مقطع ارشد از گرایش های متفاوتی بهره میبرد که دانشجویان بتوانند به صورت آزادانه به دنبال علایق خود در این رشته بروند.

برخی گرایش های رشته روانشناسی عبارت اند از:

  • بالینی
  • روانسنجی
  • سازمانی
  • بالینی کودک و نوجوان
  • اسلامی
  • تربیتی

 

پروپوزال روانشناسی

 

هرچقدر که مقطع تحصیلی دانشجویان بالاتر میرود، فراهم آوردن اطلاعات کامل به منظور ساخت یک پایان نامه عالی دشوار تر خواهد بود. پایان نامه روانشناسی ارشد میتواند نسبت به مقطع کارشناسی ساده تر بوده و دشواری های زیادی را به دنبال نداشته باشد.

خب قبل از هر گزینه ای برای داشتن یک پایان نامه عالی باید موضوع مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از دریافت موضوع مناسب میبایست که به تحقیقات زمینه ای پرداخته و از تکراری نبودن موضوع مورد نظر خود اطلاع حاصل بفرمایید. زمانی که تمامی مراحل ذکر شده را پشت سر گذاشتید دیگر وقت آن است که به دنبال نوشتن پروپوزال روانشناسی بروید.

پروپوزال نوشتن نیز مراحل خاص خود را دارا میباشد که پس از اتمام آن باید به منظور دریافت تایید پروژه خود را بدست گروه و آموزش دانشکده برسانید. پس از انجام این امور و پشت سر گذاشتن آنها، وقت آن رسیده است که به نوشتن پایان نامه کارشناسی، ارشد و یا پروژه دکتری خود بپردازید.

 

پایان نامه روانشناسی ارشد

 

در فصل های اولیه و دوم پایان نامه روان شناسی نگارش مانند دیگر رشته های تحصیلی میباشد. در فصل اول دانشجویان میبایست که مقدمه ای درباره تحقیق و روش تحقیق خود به صورت خلاصه عرضه کنند. در فصل دوم نیز دانشجویان باید که پیشینه تحقیق خود را ارائه دهند. در فصل سوم نگارش نیز باید فرایند جمع آوری اطلاعات میدانی را توضیح دهید.

ابزار هایی که دانشجویان به منظور نوشتن پروپوزال روانشناسی از آن استفاده میکنند شامل پرسشنامه های میباشد. به همین سبب در فصل چهارم نیز باید که به نتایج پرسشنامه ها و نیز تحلیل آنها بپردازید. در آخر نیز به منظور تکمیل کردن پایان نامه خود، در فصل پنجم به نتیجه گیری و پیشنهادات خواهید پرداخت.

بسته به نوع گرایش هایی که در رشته روانشناسی وجود دارد دانشجویان باید که پایان نامه روانشناسی مورد نظر خود را به تالیف برسانند.

روانشناسی بالینی: اگر رشته روانشناسی بالینی را انتخاب کرده ایید باید به بررسی انواع اختلالات روانی وعوامل موثر به روی آن بپردازید.

روانشناسی سازمانی: اگر که روانشناسی سازمانی را انتخاب کرده ایید باید که به بررسی عوامل مؤثر به رفتار های افراد در محل کار بپردازید.

روانشناسی تربیتی: اگر از دسته افرادی میباشید که شاخه تربیتی روان شناسی را انتخاب کرده ایید باید که به بررسی عوامل مؤثر به منظور دریافت راهکار هایی برای بهبود روابط در حوزه آموزش و تربیت بپردازید.

روانشناسی اسلامی: اگر نیز از دسته افرادی میباشید که به گرایش اسلامی رشته روانشناسی روی آورده ایید باید که به بررسی حقوق زوجین در اسلام و مواردی دیگر مانند مقایسه نظریه های رشد قرآنی در روانشناسی بپردازید.

نتیجه آخر در رابطه با پایان نامه روانشناسی

 

رشته روانشناسی را میتوان از جمله بهترین رشته های تازه پا گرفته در جهان دانست که طرفداران بسیاری را نیز دارا میباشد. اگر شما نیز از دسته افرادی میباشید که به سمت رشته روان شناسی روی آورده ایید باید در نظر داشته باشید که گرایش مورد نظر و مورد علاقه خود را یافت کنید. به این صورت شیرینی این رشته تحصیلی را حس خواهید کرد.

امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید نتیجه ای عالی را کسب کنید.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 354 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.