دانشگاه مجازی چگونه با پسوریازیس مقابله کنیم؟ - دانشگاه مجازی

پسوریازیس معمولا در سالهای آغازین بزرگسالی و یا بعد از آن رخ می دهد و در بسیاری از افراد، اختلال پوستی فقط به چند ناحیه از پوست محدود می شود. در موارد حاد تر، این بیماری پوستی می تواند بخش وسیعتری از پوست بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بیماری صدف ممکن است بهبود یابد و در زمانی دیگر دوباره عود کند.

روش های موثر برای مراقبت از پوست پسوریازیس
افرادی که به پسوزیازیس مبتلا هستند نباید بگذارند که پوست خشک شود زیرا باعث تشدید علائم می شود. باید از مرطوب کننده های مناسب استفاده کرد تا پوست، پوسته پوسته نشود و دچار خارش نشود.

اجتناب از هوای بسیار سرد و خشک

آب و هوا تأثیر زیادی بر پوست دارد. به‌طور کلی، هوای گرم برای پوست مبتلا به پسوریازیس بهتر است؛ البته نباید در مواجهه با این شرایط نیز افراط کرد.

استفاده از دستگاه بخور

استفاده از دستگاه‌های بخور موجب تأمین رطوبت کافی محیط می‌شود که در فصول خشک اهمیت بیشتری خواهد داشت.

مرطوب نگه داشتن پوست

اگر پوست خشک باشد، علائم پسوریازیس تشدید می‌شود. استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب می‌تواند مشکلات پوسته پوسته شدن و خارش را تسکین دهد.

نوشیدن مقدار فراوانی آب

آب ماده طبیعی ضروری برای حفظ سلامت و رطوبت پوست است. به همین دلیل یکی از فاکتور های اصلی برای مقابله با پسوریازیس تامین رطوبت مورد نیاز بدن از طریق متابولیسم و همچنین روطبت خود پوست است.

دوری از استرس

هر چند پسوریازیس جزو مشکلات خودایمنی بدن محسوب می‌شود. استرس عامل تشدیدکننده خواهد بود. افراد مبتلا به این بیماری باید سعی کنند از شرایط استرس‌زا دوری یا به‌خوبی آن‌ها را مدیریت کنند.

پوشیدن لباس مناسب

پوشیدن لباس‌های نخی در کاهش علائم پسوریازیس مؤثر است. بعضی الیاف مصنوعی زمینه تحریکات پوستی یا جدا شدن پوسته‌ها را تشدید می‌کنند.

دوش گرفتن با آب ولرم به جای آب داغ

دوش گرفتن و حمام با آب داغ میزان رطوبت پوست را کم می‌کند. آب ولرم گرم برتری دارد که البته باید کمتر از ۱۵ دقیقه باشد تا مانع تشدید علائم پسوریازیس شود.

اجتناب از مصرف داروهای محرک بیماری

پیش از مصرف هر دارویی حتماً مشورت با پزشک ضرورت دارد زیرا بعضی داروها ممکن است علائم پسوریازیس را به‌سرعت تشدید کنند.

پرهیز از محرک‌های پوستی

تا حد ممکن از پوست مراقبت کنید و در شرایطی مانند اپیلاسیون، گزیدگی حشرات، طب سوزنی و… ملاحظات لازم برای پیشگیری از تحریک پوستی را در نظر بگیرید.

اهمیت دادن به درمان پزشک

توصیه‌های پزشک و اقدامات درمانی حتماً باید به‌طور دقیق انجام شود و نباید به‌طور خودسرانه درمان را قطع یا روشی را جایگزین کرد.

همچنین بخوانید: قرص آسیترتین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 375 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها