دانشگاه مجازی - دانشگاه مجازی

بیایید با واقعیت هایی رو‌برو شویم، در شرایط فعلی هر خانواده باید یک تب سنج در خانه داشته باشد تا دمای هر یک از اعضای خانواده را بتواند بگیرد. همیشه در جعبه کمک‌های اولیه خانواده، این وسیله باید به عنوان وسیله‌ای ضروری وجود داشته باشد. یکی از ملزومات لوازم خانگی تب سنج کودک است. همه ما می‌دانیم که تب در کودکان می‌تواند در هر زمان و اغلب در ساعت های شب بدون پیش بینی اتقاق بیفتد. به عنوان پدر و مادر باید با یک دماسنج معتبر مسلح باشید تا بدانید چه موقع باید مراقبت های پزشکی را برای کودک خود انجام دهید.
خوشبختانه، جهان از تب سنج‌های جیوه‌ای، که از شیشه ساخته شده بودند عبور کرده و دیگر نیاز به نگران بودن در مورد شکسته شدن شیشه و سمی بودن جیوه داخل شیشه یا تمیز کردن آن بعد از هربار استفاده نیست. اما حالا می‌توانید بدون نگرانی از تب سنج دیجیتالی استفاده کنید. در داخل تب سنج دیجیتالی به جای جیوه سمی، از مادون قرمز استفاده شده است که خواندن دقیق دمای بدن را برای شما فراهم می‌کند. اما هنوز هم برخی از دماسنج های دیگر برای تعیین دما از یک روش شیمیایی استفاده می‌کنند.
سوال واقعی این است که چه نوع تب سنجی بهترین است؟
همانطور که گفته شد این روزها انواع مختلفی از تب سنج‌های کودک در بازار وجود دارد که می‌توانید از گوش، رکتوم، دهان، پیشانی و زیر بغل مورد استفاده قرار گیرد. با وجود گزینه های بسیار زیاد، قابل درک است که بسیاری از والدین دچار اشتباه و سر درگمی می‌شوند که کدام گزینه برای فزرندشان بهترین انتخاب است. تب‌سنج‌ها دارای چندین ویژگی هستند که مدل به مدل این ویژگی ها متفاوت هستند، اما دو چیز اصلی که باید در یک تبسنج خوب به دنبال آن باشید، تشخیص دقیق و سهولت در استفاده از آن است.
دو مورد از گزینه‌های مورد علاقه در بین والدین، ​​تب‌سنج‌ دیجیتالی پیشانی و تب سنج دیجیتالی گوش هستند. اما سوال این است که هر کدام از تب‌سنج ها چگونه کار می‌کنند و کدام یک بهتر است؟ در این مقاله با مطرح کردن نحوه عملکرد آنها و تشریح جوانب و مزایای آنها به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است.
تب‌سنج دیجیتالی پیشانی:
تبسنج پیشانی به عنوان تب‌سنج شریان تمپورال معروف است. از فناوری مادون قرمز برای تشخیص دمای پیشانی استفاده می‌کند. زمانی که دستگاه را روی پیشانی قرار می‌دهید، ظرف چند ثانیه درجه حرارت بدن را به شما نمایش می‌دهد.
در مورد نوزادان تازه متولد شده کمتر از ۳ ماه ، تب‌سنج دیجیتالی رکتال به عنوان دقیق ترین تب سنج مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته موضوع در اینجا سهولت استفاده است و اینکه در حین استفاده، کودک احساس ناراحتی نکند. با این حال، مطالعات جدید نشان می‌دهد که تب سنج دیجیتالی پیشانی را می‌توان با اطمینان برای نوزادان استفاده کرد.
مزایای تب‌سنج پیشانی:

استفاده از این دستگاه بسیار راحت است. اگر فرزند شما در خواب باشد از دیگر تب‌سنج ها به سختی می‌توانید استفاده کنید و یا مجبور می‌شوید فرزندان را از خواب بیدار کنید. اما در تب سنج پیشانی فقط کافیست آنرا روی پیشانی قرار دهید.
سرعت این دماسنج ها بالاست و شما در چند ثانیه می‌توانید عدد را مشاهده کنید. بیشتر تب سنج های پیشانی هنگام قرائت تب، صدای بوق را ایجاد می‌کنند. زمان همیشه به ویژه در مورد کودک بیمار ضروری است و این دماسنج تضمین می‌کند که هیچ زمانی هدر ندهید.

معایب تب سنج پیشانی:

دماسنج پیشانی از گرانترین دماسنج های بازار است.
برای بدست آوردن دقیق عدد تب شما نیاز به ۲ یا ۳ باز استفاده دارید و در نهایت بعد از یادداشت هر سه مورد باید میانگین آنرا بگیرید تا عدد دقیق را بدست بیاورید. دلیل این است که میزان قرائت دما بسته به نحوه ضربات تبسنج شما متفاوت است. بعد از مدتی که توانستید به طور درست از آن استفاده کنید درصد خطا را هم کاهش می‌دهید.
این نوع تب سنج به گرما حساس است. بنابراین دمای محیط ممکن است روی صحت آن اثر بگذارد. همچنین، اگر کودک شما عرق کرده است، ممکن است این مسئله دقت خواندن را نیز تغییر دهد.

تب‌سنج گوش:
تبسنج گوش نیز به عنوان دماسنج تمپان معروف است. مانند تبسنج پیشانی، از فناوری مادون قرمز برای خواندن دمای داخل کانال گوش کودک شما استفاده می‌کند. برای استفاده از آن، نوک تب‌سنج را درون کانال گوش کودک خود وارد کرده و دکمه را فشار می‌دهید.
مزایای دماسنج گوش:
۱-سرعت بالایی دارد بسیاری از مارک ها فقط ثانیه ای را برای نمایش دمای بدن با استفاده از تب‌سنج گوش نیاز دارند. بنابراین باعث صرفه جویی در وقت والدین می شود و لازم نیست مدت طولانی در گوش باشد.
۲-دقت بالایی دارد پس یک روش مطمئن در انتخاب درجه حرارت کودک شما است.
معایب دماسنج گوش:
۱-والدین معمولاً برای دسترسی به مجرای گوش مجبور هستند گوشهای نوزاد خود را بکشند و سرشان را کج کنند. این حرکت برای کودکان ناخوشایند است و اگر بی تابی های کودک زیاد شود ممکن است والدین به زور اقدام به انجام اینکار کنند و خدایی نکرده به گوش فرزندشان آسیب بزنند.

اگر گوش کودک دارای عفونت باشد دیگر نمی‌شود ازاین تب‌سنج استفاده کرد.
برای کودکان زیر ۶ ماه به دلیل کوچکی گوش فرزندشان توصیه نمی‌شود.

بنابراین کدام یک از دو تب‌سنج بهترین است؟
هر یک از این دو تبسنج مادون قرمز دارای جوانب مثبت و منفی هستند. با این حال، برای والدین با فرزندان کوچکتر، تبسنج پیشانی ایده آل است زیرا ملایم و بدون درد سر است. فقط ۱ ثانیه تا نمایش عدد تب زمان لازم است. به راحتی با الکل تمیز کنید. بعض از آنها دارای چراغ قوه داخلی هستند که در شب بسیار مفید است. زمانی که دمای بدن بالای ۳۸ درجه باشد زنگ خطر صدا می‌کند. و بعضی دارای حافظه‌ی ذخیره هستند. و در نهایت تصمیم با شماست که برای خرید تب سنج دیجیتال کدام گزینه را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 368 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.