دانشگاه مجازی آموزش زبان آلمانی در 30 روز (7 نکته طلایی) - دانشگاه مجازی

آموزش زبان آلمانی در ۳۰ روز (۷ نکته طلایی)

 

  1. متعهد به یادگیری زبان باشید.

یادگیری زبان کار آسانی نیست، به خصوص اگر قصد دارید تنها در یک ماه به چیزهای زیادی برسید. از همان ابتدا، بدانید که یادگیری زبان آلمانی زمان، کار و تلاش زیادی را می‌طلبد. یکی از مواردی که ممکن است به شما کمک کند در مسیر خود بمانید، یک برنامه ریزی اولیه است، به این ترتیب شما حس جهت گیری و ابزاری برای نظارت بر پیشرفت خود خواهید داشت. صرف نظر از هر تصمیم دیگری، یک قانون خوب این است که سعی کنید هر روز حداقل ۱۰-۱۵ کلمه آلمانی جدید یاد بگیرید. ممکن است این عدد زیاد به نظر نرسد، اما به زودی واژگان قابل توجهی برای استفاده خواهید داشت. به این ترتیب در پایان یک ماه، شما می‌توانید واژگان کاربردی نزدیک به ۵۰۰ کلمه داشته باشید.

 

  1. در دوره فشرده آلمانی ثبت نام کنید.

تا آنجا که به قوانین و دستور زبان مربوط می‌شود، زبان آلمانی ساده‌ترین زبان برای یادگیری نیست. اگر زمان و منابع لازم برای مطالعه این ماه را دارید، سعی کنید یک دوره فشرده آموزش زبان آلمانی را در منطقه خود پیدا کنید.

 

یک مزیت شرکت در کلاس این است که یک مدرس زبان آلمانی اشتباهی شما را اصلاح می‌کند و می‌توانید سوالات خود را از آنها بپرسید. دوره‌های فشرده زبان آلمانی معمولاً بین سه تا چهار هفته یا تقریباً هشت ساعت در هفته طول می‌کشد. پس از پایان یک ماه از یک دوره فشرده آلمانی، ممکن است نتوانید پیچیده‌ترین و دقیق‌ترین مکالمات را انجام دهید، اما باید بتوانید زندگی روزمره را به زبان آلمانی بدون هیچ مشکلی دنبال کنید.

 

  1. غوطه وری کامل آلمانی

ببینید آیا می‌توانید در کشورهای آلمانی زبان، مانند اتریش، سوئیس یا البته آلمان، یک Sprachreise (سفر تحصیلی) برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید آهنگ و تلفظ آلمانی را از نزدیک درک کنید. به هر حال، دانستن یک زبان چه فایده‌ای دارد اگر واقعاً نتوانید با مردم ارتباط برقرار کنید؟

 

توانایی خواندن و نوشتن به زبان آلمانی یک چیز است، اما توانایی درک آنچه مردم می‌گویند یک موضوع کاملاً متفاوت است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که آموزش زبان‌ بسیار فراتر از کلمات و عبارات هستند. همچنین با حضور در بین مردم آلمانی زبان بینشی در مورد فرهنگ کشور آلمان بدست می‌آورید.

 

در اینجا چند جمله خوب برای شروع وجود دارد:

 

“Entschuldigung, ich spreche nur ein bisschen Deutsche” (با عرض پوزش، من فقط کمی آلمانی صحبت می‌کنم)

 

“Ich heiße _____. Ich komme aus _____.” (اسم من _____ است. من اهل _____ هستم.)

 

  1. یک دوست آلمانی زبان پیدا کنید.

وقتی در حال یادگیری زبان هستید، داشتن فردی برای یادگیری به شما کمک می‌کند. از این گذشته، زبان ابزاری برای برقراری ارتباط است و صحبت کردن با شخص دیگری لذت بخش‌تر از صحبت کردن با خودتان است! ببینید آیا یکی از دوستان شما نیز علاقه مند به یادگیری آلمانی است یا خیر، کالج‌ها و دانشگاه‌های محلی را بررسی کنید.

 

LingQ یک برنامه یادگیری زبان چند وجهی است که به شما امکان دسترسی به موارد آموزشی متنوع، فعالیت‌های تعاملی، یک کتابخانه آلمانی قابل تنظیم و امکان راه‌اندازی کلاس‌های گروهی و جلسات آموزشی را می‌دهد.

 

برای اینکه یک معلم حرفه‌ای آلمانی یا معلم خصوصی با شما چت کند، می‌توانید Verbling را امتحان کنید. صدها و صدها معلم بزرگ در آنجا وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید و سپس می‌توانید جلسات زبان آلمانی را بصورت آنلاین و به راحتی برگزار کنید.

 

سعی کنید برای موقعیت هایی مانند سفارش غذا، خرید بلیط قطار، یا درخواست مسیر، دیالوگی ایجاد کنید. ایفای نقش یک راه عالی برای انتخاب واژگان جدید و آماده شدن برای سناریوهای زندگی واقعی است.

سعی کنید هر روز حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با همسرتان صحبت کنید. اگر یک شریک مجرد نمی تواند هر روز با شما برای گپ ملاقات کند، منابع بالا را با هم ترکیب کنید تا تمرین مکالمه روزانه خود را انجام دهید. حتماً از قبل درخواست‌ها و لیست واژگان را آماده کنید تا در واقع چیزی برای صحبت کردن داشته باشید. ارسال پیامک به زبان آلمانی برای شریک زندگی خود یک راه عالی برای تمرین بیشتر است و به لطف برنامه‌های پیام رسان مانند WhatsApp، ارسال پیام در سطح بین المللی آسان‌تر از همیشه است.

 

نکته: هنگام نقش آفرینی، به یاد داشته باشید که چه زمانی از du و چه زمانی از Sie استفاده می‌کنید!

 

  1. فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی آلمانی را با زیرنویس پیدا کنید.

اگر نمی‌توانید برای سفر به کشور آلمانی زبان برنامه ریزی کنید، تماشای تلویزیون یا فیلم‌های آلمانی با زیرنویس بهترین کار است! اگر از طرفداران «The Office» هستید، احتمالاً از «Stromberg» نیز لذت خواهید برد.

 

اگر اکانت نتفلیکس دارید، ببینید آیا برنامه‌ای که قبلاً تماشا کرده‌اید اما به هر حال قصد تماشای مجدد آن را دارید، زیرنویس زبان آلمانی یا بهتر از آن دوبله آلمانی دارد. ممکن است در ابتدا دنبال کردن آن دشوار باشد، اما این واقعیت که شما قبلاً برنامه را تماشا کرده اید به شما کمک می‌کند بفهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. به علاوه، تماشای یک برنامه قدیمی به زبان جدید به تازه و جالب نگه داشتن آن کمک می‌کند. اگر طول قسمت کوتاه است، سعی کنید هر روز دو تا سه قسمت را تماشا کنید.

 

  1. یک دیکشنری آلمانی تهیه کنید.

نکته خوب در مورد دیکشنری DaF این است که از زبان نسبتاً ساده‌ای استفاده می‌کند. Google Translate و مترجم‌های مشابه برای شروع، ابزارهای فوق‌العاده‌ای هستند، اما گاهی اوقات کلمه‌ای را ارائه می‌کنند که با زمینه‌ای که شما در آن هستید مناسب نیست، به همین دلیل است که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به سراغ یک فرهنگ لغت آلمانی بروید.

 

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید کلمه‌ای مانند فعل fressen را ترجمه کنید. مترجم گوگل به شما می‌گوید که این کلمه به معنای «غذا خوردن» است، اما اطلاعات زمینه‌ای مهمی را به شما نمی‌گوید. در این مورد، fressen به معنای غذا خوردن است، اما معمولاً به حیواناتی که غذا می‌خورند (یا شخصی با رفتارهای وحشتناک سر میز غذا) اشاره دارد.

 

در ابتدا، استفاده از ترکیبی از هر دو مترجم و فرهنگ لغت DaF را توصیه می‌کنیم، تا زمانی که به اندازه کافی احساس راحتی کنید که از فرهنگ لغت DaF به تنهایی استفاده کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردم، هر روز حداقل ۱۰-۱۵ کلمه جدید را هدف قرار دهید. اگر این روند را برای ۳۰ روز ادامه دهید، بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ کلمه‌ای یاد گرفته اید، که باید شما را در مکالمات روزمره هدایت کند.

 

  1. واقع بین باشید.

آلمانی زبان سختی است! در عرض یک ماه، شما باید بتوانید از بسیاری از اصول اولیه مانند haben و sein و استفاده از زمان Perfekt استفاده کنید، تا جایی که بتوانید با سهولت نسبی در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنید.

 

اگر به پیشرفت چشم گیری نرسیدید باید بدانید که شاید نتوانسته اید در یک ماه معجزه نمایید. در این میان حضور در یک کلاس زبان آلمانی را در یک آموزشگاه زبان آلمانی معتبر به شما پیشنهاد می‌کنیم. آموزشگاه زبان‌های خارجه ملل تنها مرکز برگزار کننده دوره‌های آموزش زبان آلمانی در ایران و خارج از کشور می‌باشد. همچنین این مرکز تنها مرکز برگزار کننده دوره‌های تربیت مدرس زبان آلمانی است که در پایان دوره پس از ارائه دمو مناسب می‌توانید در این آموزشگاه به عنوان مدرس زبان آلمانی به تدریس بپردازید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 470 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.