دانشگاه مجازی آیا می توان قبل از لیزر موهای زائد پوست خود را برنزه کرد ؟ - دانشگاه مجازی

یکی از دلایل اصلی انجام لیزر موهای زائد داشتن ظاهری عالی ، پوستی صاف و بدون مو در ماه های تابستان است. با این حال اگر به حمام آفتاب و برنزه کردن فکر می کنید ، مهم است که بدانید تاثیرات نور خورشید بر لیزر موهای زائد تداخل ایجاد می کند و با حساس شدن و افزایش رنگدانه های پوست ، امکان ایجاد سوختگی پوست زیاد می شود.

برنزه کردن و لیزر موهای زائد

اولین موضوعی که باید بدانید این است که پوست همه افراد متفاوت بوده و در برابر نور خورشید به شکل های مختلفی واکنش نشان می دهد. به همین دلیل ضروری است که درمان خود را از قبل با پزشک یا کارشناس لیزر در میان بگذارید. چرا که پوستی که در برابر نور خورشید به مدت طولانی قرار گرفته ، نیاز به زمان دارد تا کاملا بهبود یابد. نکته ای که قابل تامل است ، قبل از لیزر موهای زائد در صورتی که پوست خود را برنزه کرده اید ، تا زمانی که رنگ پوست شما به حالت قبل خود برنگشته از انجام لیزر درمانی خودداری کنید.

در صورتی که قبل از انجام لیزر موهای زائد و یا در بین جلسات لیزر درمانی در برابر نور آفتاب قرار بگیرید و برنزه شوید ، تولید رنگدانه های تیره بر روی پوست ممکنست باعث شود که نور لیزر رنگدانه پوست را بجای رنگدانه مو به اشتباه هدف قرار دهد و باعث سوختگی پوست گردد. ازین روست که توصیه می شود که قبل از لیزر موهای زائد از آفتاب گرفتن و برنزه کردن به هر روشی خوداری کنید.

چه زمانی بعد از برنزه کردن می توان لیزر موهای زائد انجام داد ؟

در صورتی که دو هفته قبل در معرض نور خورشید بوده اید بطوریکه پوستتان برنزه شده ، باید تا پایان دو هفته ( یعنی در حدود یک ماه از شروع آفتاب گرفتن ) صبر کنید و سپس برای لیزر موهای زائد اقدام کنید. اگر بین ۳ تا ۶ هفته پوست خود را برنزه کرده اید و اثرات آن کاملا محو شده است ، می توانید به راحتی لیزر درمانی انجام دهید. بخاطر داشته باشید در صورتی که در فصل تابستان در حال انجام جلسات لیزر موهای زائد هستید ، اگر چه بهتر است به زیر نور آفتاب نروید ، اما می توانید با مصرف کرم ضد آفتاب با SPF بالا و پوشیدن کلاه آفتاب گیر و دستکش به مدت کوتاه از خانه خارج شوید. بطور کل توصیه متخصصان بر دوری از نور آفتاب به مدت طولانی است حتی در صورت تیره بودن پوست.

آیا قبل از برنزه کردن می توان لیزر موهای زائد انجام داد ؟

قابل توجه است که برای برنزه کردن پس از انجام لیزر موهای زائد هم پوست حساس شده و نیاز به ۶ هفته استراحت برای بازسازی مجدد دارد و پس از آن می توانید پوست خود را برنزه کنید و یا به زیر نور آفتاب بروید. اما اگر بلافاصله بعد از لیزر درمانی  به زیر نور آفتاب بروید تا پوست خود را برنزه کنید ، پوست خود را در معرض انواع آسیب پوستی قرار می دهید. بدین معنا که پوست با قرار گرفتن در برابر نور لیزر همانند قرار گرفتن در برابر نور آفتاب حساس و آسیب پذیر می شود ، لذا در صورت همزمان بودن آفتاب گرفتن یا برنزه کردن به هر روش و جلسات لیزر موهای زائد ، هرگونه عوارض جانبی احتمالی اعم از آفتاب سوختگی ، التهاب یا تاول ، لکه های پوستی و … تقویت می شود.

عوارض برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد

در صورتی که پوست را برنزه کرده اید و یا با آفتاب گرفتن پوستتان کاملا آفتاب سوخته شده ، با انجام لیزر موهای زائد احتمال آسیب بیشتر ، تحریک ، سوختگی ، قرمزی و دیگر عوارض آفتاب سوختگی افزایش می یابد. بنابراین توصیه متخصصان بر این است که برای بهبودی پوست پس از برنزه کردن و آفتاب گرفتن صبر داشته باشید. و حتی در صورتی که شهرهای شمالی نظیر رشت زندگی می کنید و به بهترین کلینیک زیبایی در رشت مراجعه کرده باشید ، از انجام لیزر موهای زائد نواحی آفتاب سوخته و برنزه خودداری می کنند و جلسه لیزر شما را به پس از بهبود یافتن پوستتان به تعویق می اندازند.

نکاتی درباره برنزه کردن و لیزر موهای زائد

  • قبل از لیزر موهای زائد از برنزه کردن و آفتاب گرفتن به مدت یک ماه پرهیز کنید چرا که تیره شدن پوست باعث کاهش تاثیر لیزر موهای زائد می گردد. و در صورتی که پوست خود را برنزه کرده اید باید در حدود دو ماه تا پایان ترمیم و برگشت رنگ اصلی پوست خود منتظر بمانید و سپس لیزر درمانی انجام دهید.
  • قبل از بیرون رفتن از منزل از کرم ضد آفتاب با SPF بالا و قابلیت حفاظت از پوست در برابر اشعه های UVA , UVB خورشید استفاده کنید و پوشیدن کلاه آفتابگیر ، عینک آفتابی و یا دستکش را فراموش نکنید.
  • به منظور اثربخشی لیزر موهای زائد ، باید موهایتان ضخیم و تیره باشد و با توجه به اینکه زمانی که در برابر نور آفتاب قرار می گیرید ، رنگدانه موهای شما کمرنگ تر خواهد شد ، لیزر درمانی هم کمتر نتیجه می دهد.
  • در صورت برنزه کردن و ایجاد آفتاب سوختگی و وجود التهابات پوستی از انجام لیزر موهای زائد صرف نظر کنید چرا که با عوارض و آسیبهای جدی پوستی رو به رو می شوید.
  • در صورت ایجاد التهاب یا قرمزی و سوختگی بر اثر لیزر موهای زائد کرم ترمیم کننده توصیه شده توسط پزشک مصرف کنید.
  • از مصرف محصولات برنزه کننده قبل از لیزر درمانی به مدت دو هفته خودداری کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.