دانشگاه مجازی افیلیت مارکتینگ چیست؟ - دانشگاه مجازی

یکی از روش های جدید در بازاریابی آنلاین افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است که فروشگاهای اینترنتی با رسانه ها همکاری می کنند تا محصولات را به فروش برسانند. در حال حاضر همکاری در فروش یکی از روش های پرطرفدار دیجیتال مارکتینگ شده است که در ادامه با مفهوم دقیق افیلیت مارکتینگ و چگونگی استفاده از آن برای رشد در کسب و کار بیشتر آشنا می شویم.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

یکی از مدل های تبلیغات، افیلیت مارکتینگ است که در آن شرکت ها به ناشران برای فروش پورسانت پرداخت می کنند. ناشران تبلیغات یا همکاران فروش، کمیسیونی مشخص برای این کار دریافت می کنند. به طور مثال فرض کنید شما یک وب سایت پربازدید دارید. شما می توانید علاوه بر مطالبی که در سایتتان می گذارید، خدمات و محصولات دیگر سایت ها را تبلیغ کنید. اگر کاربری ازطریق سایت شما، محصولات آن سایت ها را خریداری کند، دراصل شما کار افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را انجام داده اید و به ازای هر خرید، پورسانتی مشخص به شما تعلق می گیرد.

 

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

به طور کلی شما یک لینک اختصاصی دریافت می کنید و این لینک را در وب سایت خود قرار می دهید. هر کاربری که از طریق لینک شما خرید کند، درصدی از این خرید به شما تعلق می گیرید. در اصل شما وقتی به سود می رسید که کاربرتان با فروشنده تعامل داشته باشد که این کسب درآمد ممکن است شکل های مختلفی داشته باشد:

پرداخت به ازای کلیک (ppc) : در این مدل، به ازای هر کلیکی که به دست می آید، پورسانت دریافت می کنید و مهم نیست این کلیک منجر به فروش می شود یا خیر.

پرداخت به ازای سرنخ(ppl)  : این سرنخ ممکن است اطلاعاتی مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل باشد و با کسب وکار شما آشنایی دارد، اما مشتری نیست که خرید کند.

پرداخت به ازای خریدpps) ) : در این روش نیز به ازای هر خریدی که کاربر انجام دهد به شما پورسانت تعلق می گیرد که این روش جزء رایج ترین نوع افیلیت مارکتینگ است.

 

مزایای افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ نیز مانند روش های بازاریابی دیگر نقاط قوت و نقاط ضعیفی دارد اما به طور کلی نقاط قوی آن بیشتر و سنگین تر است.

مزایای افیلیت مارکتینگ برای فروشنده

  1. هزینه پایینی دارد و مقرون به صرفه است و فقط به اینترنت و تولید محتوا نیاز دارید.
  2. محدودیتی در فروش ندارید یعنی می توانید همزمان با چند شرکت همکاری کنید.
  3. به معرفی و برندسازی کسب و کار خود کمک می کنید.
  4. بازخوردها عینی و مشخصی دارد.
  5. بر اساس عملکرد ناشر، هزینه پرداخت می کنید.

مزایای افیلیت مارکتینگ برای شرکت

  1. زمانی پورسانت را پرداخت می کنید که محصول فروخته شده باشد.
  2. اعتبار برند زیاد می شود و مشتریان اعتماد می کنند.
  3. این روش از روش های دیگر به صرفه تر است.
  4. ترافیک سایتتان بالا می رود

 

 

چطور افیلیت مارکتینگ را شروع کنیم؟

انتخاب پلتفرم: برای این که به یک افیلیت تبدیل شوید، بهترین راه ایجاد یک وب سایت و یا صفحه است که باید درمورد موضوعی خاص فعالیت کنید تا به مرور زمان، کاربران شما را در این زمینه بشناسند.

به دست آوردن مخاطبان: مهمترین و بزرگ ترین سرمایه هر وب سایت و یا صفحه، مخاطب های آن است. در حقیقت مخاطبان شما تضمین کسب درآمد از همکاری در فروش است.

شروع همکاری با یک شرکت (مجموعه): بهتر است با یک مجموعه همکاری خود را شروع کنید.

پرموت کردن محصول: انتخاب محصول یکی از باید های افیلیت مارکتیگ است. اگر در حوزه ی خاصی فعالیت می کنید می توانید محصولاتی مرتبط را برای تبلیغات انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است محصولاتی را پیشنهاد بدهید که آشنایی کامل با آن دارید. اگر نمی دانید که محصولی برای مشتری مفید است یا خیر آن را پرموت نکنید.

تولید محتوا برای فروش محصول: برای این که از همکاری فروش نتیجه بگیرید، باید محتوایی تولید کنید که بتوانید محصولات را به مخاطبان نشان دهید. بهتر است از محتوای خلاقانه و مفید استفاده کنید تا مخاطب را جذب کند.

 

درآمد از افیلیت مارکتینگ چقدر است؟

توجه داشته باشید که یک مسئله ی مهم درهمکاری در فروش، به دست آوردن سود خالص است، نه درآمد کل. این سود خالص شما در اخر ماه چقدر است بستگی به این دارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، از چه پلتفرمی استفاده می کنید و حتی چقدر مخاطب دارید.

سخن پایانی

در این مقاله افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را توضیح دادیم و به مزایا ومعایت این روش پرداختیم. افیلیت مارکتینگ فقط یکی از روش های بازاریابی دیجیتال در سراسر دنیاست که برای تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغات منفعت دارد. در این روش، پرداخت پورسانت به روش های مختلفی انجام می شود اما پرداخت به ازای خرید، جزء رایج ترین روش های افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.