دانشگاه مجازی رمز موفقیت معماران موفق چیست؟ - دانشگاه مجازی

آیا تنها علاقه به رشته معماری برای ورود به این رشته و موفقیت در آن کافیست؟ آیا تا به حال خودتان را با یک معمار موفق و پردرآمد مقایسه کرده‌اید؟ آیا تا به امروز از خودتان پرسیده‌اید که رمز موفقیت معماران موفق و حرفه‌ای چیست؟ معماران موفق در دنیا رمز و رازهای بسیاری دارند که شما برای تبدیل شدن به یک معمار حرفه‌ای باید تمامی آنها را بدانید. ما در ادامه این مطلب از آموزشگاه سروش جاوید به نشانی soroushejavid.com قصد داریم شما را با کلیه رمز و رازهای معماران موفق آشنا کنیم.

چطور به یک معمار موفق و حرفه‌ای تبدیل شویم؟

همانطور که در ابتدای این مقاله مطالعه کردید تنها با علاقه نمی‌توانید یک معمار حرفه‌ای و موفق شوید. باید برای تبدیل شدن به یک معمار موفق باید نکات زیر را همیشه گوشه ذهن خود داشته باشید. رمز و رازهای موفقیت در رشته معماری به شرح زیر است:

آموزش با کیفیت و کسب مهارت

همه معماران موفق در دنیا به جز تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی در یک دوره آموزشی عالی معماری در یک آموزشگاه معتبر در ایران یا خارج از ایران شرکت کرده‌اند. با آموزش معماری در آموزشگاه‌های معتبر نظیر آموزشگاه سروش جاوید می‌توانید علم و مهارت بیشتری کسب کنید. بنابراین با کسب علم و مهارت قطعا دریچه دیگری از شغل معماری پیش‌روی شما باز خواهد شد و به نسبت سطح درآمدی‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر شما هم به دنبال بهترین شدن و حرفه‌ای شدن در رشته معماری هستید، پیشنهاد ما به شما شرکت در یک دوره آموزشی بسیار معتبر و اصولی است. شما با شرکت در دوره‌های اضافی و مازاد می‌توانید از دانشجویانی که تنها با مدرک لیسانس شروع به فعالیت کرده‌اند یک پله جلوتر باشید.

شناختن اهداف خود و تلاش در جهت رسیدن به آنها

افرادی که در عرصه معماری قدم می‌گذارند، همگی از یک هدف واحد و مشخصی دارند. بنابراین اگر قصد دارید همانند یک معمار حرفه‌ای و موفق باشید، قبل از آنکه آموزش معماری را شروع کنید، ابتدا اهدافتان را مشخص نمایید. برای رسیدن به اهداف خود همیشه در تلاش باشید. چیزهای جدیدی بیاموزید و سعی کنید برای رسیدن به همه آنها صفر تا صد خودتان را بگذارید.

مطالعه کتب و مقالات مختلف حوزه معماری

خواندن نقش مهمی در پیشرفت شما دارد. به همین منظور آن را دست کم نگیرید. معماران موفق قطعا همیشه در حال مطالعه کتب و همچنین مقالات متنوعی در حوزه کاری خود هستند. آنها با افزایش سطح مطالعه و الهام گرفتن از هر آنچیزی که خوانده‌اند به معماران موفقی تبدیل شده‌اند. برای این منظور لیستی از کتب مطرح و مقالات روز معماری در بیاورید و آنها را با برنامه‌ریزی دقیق مطالعه نمایید.

بهره از فناوری‌های که به سرعت در حال رشد هستند

بسیاری از معماران ترجیح می‌دهند پیشرفت‌های موجود در ابزارها و تکنیک‌های تمرین معماری را نادیده بگیرند. آنها معتقدند با بهره از روش‌ها، متدها و ابزارهای قدیمی هم می‌توان کار کرد و همه چیز درست خواهد بود. اما پیشرفت در محاسبات طراحی و توسعه نرم‌افزارها، روش کار را تغییر داده است. بسیاری از معماران موفق و حرفه‌ای برای سرعت بخشیدن به کار خود و همچنین ارائه بهترین خدمات به کارفرما هر روز علم خود را درباره ابزارهای توسعه یافته و در حال توسعه آپدیت می‌کنند. با این کار می‌توانند بهترین کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کارفرما تحویل بدهند. وجه تمایز بسیاری از معماران مدرن و حرفه‌ای با معماران قدیمی و کهنه‌ کار دقیقا همینجاست. بنابراین اگر در عرصه معماری قدم نهادید از ابزارهای و فناوری‌های روز دنیا اصلا غافل نشوید.

برقراری با سایر همکاران موفق

برای آنکه بتوانید از تجربیات معماران موفق بهره بگیرید و در کنار آنها رشد کنید باید با بخشی از جامعه معماران و همکاران خود همیشه در ارتباط باشید. با این همکاران می‌توانید درباره نیازها و خواسته‌های جامعه خود و اینکه چگونه می‌توانید به طور حرفه‌ای با آنها کنار بیایید، بحث و گفتگو کنید. همچنین می‌توانید به انجمن‌های آنلاین بپیوندید، با معماران از سراسر جهان در ارتباط باشید و دانش و تجربه خود را با آنها به اشتراک بگذارید و از دانش و اطلاعات آنها نیز استفاده کنید. در این حالت خواسته یا ناخواسته علم و اطلاعات شما از دنیای کسب و کار خود بیشتر خواهد شد.

انتخاب فعالیت‌های مختلف داوطلبانه

شاید به عنوان کسی که تازه آموزش معماری را در آموزشگاه سروش جاوید شروع کرده است، این سوال برایتان به وجود بیاید که چگونه می‌توان تجربه و مهارت خود را ارتقا دهید؟ یکی از روش‌های خوبی که وجود دارد و شما می‌توانید از آن در راستای ارتقا سطح مهارت و تجربه خود بهره بگیرید، انتخاب فعالیت‌های مختلف داوطلبانه است. شما به جامعه خود می‌توانید داوطلبانه خدمت کنید و در ازای آن تجربه کسب نمایید. به عنوان مثال شما می‌توانید در بازسازی یک مدرسه قدیمی شرکت کنید و در کنار یک معمار کاربلد و حرفه‌ای تجربه به دست بیاورید. همچنین برای دکوراسیون و طراحی داخلی یک پاساژ یا مغازه نیز می‌توانید به صورت داوطلبانه شرکت کنید. در این حالت شما هم به جامعه خدمت کرده‌اید و هم در تجربه و مهارت خودتان را ارتقا داده‌اید. با این کار قطعا احساس رضایت بیشتری هم نسبت به خودتان خواهید داشت.

فعالیت در پلتفرم‌های اجتماعی

فعالیت در پلتفرم‌های اجتماعی موجب می‌شود تا با افراد زیادی در تعامل باشید و بتوانید ایده‌های به روزتری دریافت کنید. علاوه بر این شما می‌توانید با تولید محتوای درست در این شبکه‌ها و همچنین بارگذاری نمونه کارهای خود مخاطبین و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید. در نتیجه فعالیت در پلتفرم‌های اجتماعی یک تیر و دو نشان خواهد بود. علاوه بر شناخت و نیاز کاربر، روی برند شخصی یا کسب و کاری خود نیز می‌توانید کار کنید.

پایان

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، شما می‌توانید با آموزش معماری در یک آموزشگاه حرفه‌ای مانند سروش جاوید، در شغل و حوزه معماری پیشرفت چشمگیری داشته باشید. در حقیقت اولین و اصلی‌ترین رمز موفقیت معماران موفق در دنیا آموزش درست و استفاده به موقع از این آموزش‌ها است. بنابراین اگر شما هم قصد دارید به یک معمار حرفه‌ای تبدیل شوید، آموزش اصولی و درست را باید سرلوحه کار خودتان قرار دهید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.