دانشگاه مجازی روتین مراقبت از پوست به سبک کره ای - دانشگاه مجازی

اگر به ترندهای زیبایی و هک ها علاقه دارید، احتمالاً همه چیز را در مورد زیبایی کره ای شنیده اید (گاهی اوقات به عنوان زیبایی K شناخته می شود).

در اصل، محصولات زیبایی کره ای از کره سرچشمه می گیرند و در آن تولید می شوند. آنها به طور کلی با در نظر گرفتن فلسفه زیبایی کره ای ایجاد می شوند.

محصولات و رژیم های زیبایی کره ای برای مدت طولانی ساخته شده اند. ثبات و فداکاری همان چیزی است که نتایج بسیار مطلوب آنها را به همراه دارد. به آن به عنوان تفاوت بین رژیم غذایی شدید و اتخاذ یک سبک زندگی سالم فکر کنید.

اساساً، روال مربوط به احترام به پوست شماست. به جای استفاده از محصولات پر از مواد خشن که مانع طبیعی پوست را می‌زدایند، فلسفه مراقبت از پوست کره‌ای در مورد کار کردن با اکوسیستم طبیعی پوست شما از طریق پاکسازی، آبرسانی، تغذیه و محافظت از آن است – اجازه دادن به پوست شما برای رشد.

خواه این یک رژیم مراقبت از پوست آزمایش شده و واقعی باشد، هر چند وقت یکبار موهای خود را می شویید یا لوازم آرایشی که در مورد آن کنجکاو هستید، زیبایی یک امر شخصی است.

به همین دلیل است که ما به گروه متنوعی از نویسندگان، مربیان و سایر متخصصان متکی هستیم تا نکات خود را در مورد همه چیز از نحوه کاربرد محصول تا بهترین ماسک برای نیازهای فردی شما به اشتراک بگذارند.

ما فقط چیزی را توصیه می کنیم که واقعاً دوستش داریم، بنابراین اگر پیوند فروشگاهی به یک محصول یا مارک خاص می بینید، بدانید که توسط تیم ما به طور کامل تحقیق شده است.

مراقبت از پوست کره ای چیست؟

مراقبت از پوست کره ای به جای استفاده از محصولات مراقبت از پوست برای رفع آسیب، بر پیشگیری و محافظت تمرکز دارد.

اگر مراقبت از پوست کره ای اثباتی باشد، مراقبت از پوست قبل از نیاز به آن در دراز مدت نتیجه خواهد داد. پیشگیری همیشه بهتر است، زیرا زمانی که آسیب وارد شد، بازیابی پوست به حالت اولیه دشوار می شود.

چرا انقدر معروف است؟

روال مراقبت از پوست کره ای کشف یک شخص یا برند نبود. این بیشتر یک تکامل تدریجی بود که از رژیم پوستی که بسیاری از کره ای ها پیروی می کنند نشات گرفته بود.

آنچه پس از آن اتفاق افتاد صنعت مراقبت از پوست را در سراسر جهان تغییر داد و توجه افرادی را به خود جلب کرد که از روندهای زیبایی و مراقبت از پوست پیروی می کنند.

نه تنها این نوع روتین اغلب نتایج مؤثر و ثابتی را به همراه دارد، بلکه به افراد کمک می‌کند که به پوست خود احترام بگذارند و کمی وقت بیشتری برای پوست خود صرف کنند.

طبق گزارش انجمن بین المللی نساجی و پوشاک، صنعت زیبایی کره در صادرات به بازار جهانی رشد کرده است. در سال ۲۰۱۶، کل صادرات لوازم آرایشی و بهداشتی تقریباً ۴٫۲ میلیارد دلار بود که ۶۱٫۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

“پوست شیشه ای” چیست؟

اصطلاح “پوست شیشه ای” معمولاً در دنیای زیبایی کره ای برای اشاره به پوستی صاف، شفاف و به شدت هیدراته که شفاف به نظر می رسد استفاده می شود.

۵، ۷، ۱۰ یا ۱۲ قدم؟

اگرچه ۱۰ مرحله متداول‌ترین مرحله در روتین‌های مراقبت از پوست کره‌ای است، این یک تخمین تقریبی است.

به طور کلی، روتین های زیبایی کره ای شامل چندین مرحله است. اما، به طور کلی، آنها بر روی بهبود ملایم پوست و در عین حال دستیابی به نتایج ماندگار تمرکز می کنند.

تمام روال های مراقبت از پوست کره ای با پاکسازی دوگانه سنتی آغاز می شود که هسته اصلی مراقبت از پوست کره ای است.

در نهایت، پیروی از تعداد معینی از مراحل نیست، بلکه تنظیم یک روال مراقبت از پوست با نیازهای پوست شما است. در حالی که بسیاری از افراد با یک روال ۱۰ مرحله‌ای شروع می‌کنند، شما می‌توانید بسته به نیاز یا ترجیح خود، بالا یا پایین را تنظیم کنید.

روال ۱۰ مرحله ای

روتین سنتی ۱۰ مرحله ای پرکاربردترین روش برای انجام روتین مراقبت از پوست کره ای است. معمولاً به شرح زیر است:

۱٫ پاک کننده مبتنی بر روغن

روغن و آب یکدیگر را دفع می کنند، به این معنی که یک پاک کننده مبتنی بر آب به طور موثر تمام ناخالصی های روغنی روی پوست شما را از بین نمی برد.

کرم ضد آفتاب ، آرایش و سبوم طبیعی بدن شما به بهترین شکل با پاک کننده های روغنی پاک می شوند. این روغن های طبیعی سالم را از صورت شما پاک نمی کند.

۲٫ پاک کننده مبتنی بر آب

این همان پاک کننده ای است که اکثر مردم با شنیدن کلمه “پاک کننده” به آن فکر می کنند. این معمولاً یک مایع کف کننده (یا نوار) است که ناخالصی های باقی مانده از پاک کننده روغن مانند عرق و کثیفی را از بین می برد.

۳٫ لایه بردار

لایه بردارها چیزهایی مانند اسکراب لایه بردار صورت و پد هستند. این محصولات به از بین بردن سلول های مرده و تجمع پوست کمک می کنند. آهسته شروع کنید و آن را کم انجام دهید (حداکثر یک یا دو بار در هفته).

۴٫ تونر

هنگامی که به این مرحله رسیدید، ممکن است PH پوست شما از حالت عادی خارج شود و باید به حالت اسیدی خود برگردد.

تونرها به بازگرداندن تعادل و بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کنند.

۵٫ اسانس

اسانس ها که منحصر به رژیم های مراقبت از پوست کره ای هستند، با ترکیبات تخمیر شده فرموله شده اند و برای آبرسانی و محافظت از پوست طراحی شده اند. یک اسانس را جایی بین تونر و سرم در نظر بگیرید.

۶٫  درمان

در مراقبت از پوست کره ای، درمان هر چیزی است که بر کمک به یک مشکل خاص متمرکز است. معمولاً به عنوان سرم شناخته می شود. آنها حاوی مواد بسیار غلیظی هستند که برای هدف قرار دادن مسائل خاص مانند چین و چروک یا آکنه طراحی شده اند.

۷٫ ماسک ورقه ای

ماسک های ورقه ای ورقه هایی از کاغذ آغشته به سرم هستند که حدود ۲۰ دقیقه روی صورت خود می گذارید. مانند لایه بردارها، ماسک ورقه ای صورت چیزی نیست که باید انجام شود یا باید هر روز انجام شود.

۸٫ کرم دور چشم

ژل‌ها، کرم‌ها یا روغن‌ها برای هدف قرار دادن پوست نازک و حساس اطراف چشم ساخته می‌شوند و در عین حال به رفع تیرگی، پف و خطوط ریز کمک می‌کنند.

۹٫ مرطوب کننده

مرطوب کننده به عنوان یک درزگیر عمل می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز در پوست شما ذخیره می شود.

۱۰ . SPF

به نظر می رسد اخیراً مردم بیشتر و بیشتر به تأثیرات آسیب خورشید اذعان دارند. محصولات بیشتری مانند کرم پودر و کرم مرطوب کننده و آبرسان با SPF داخلی به فروش می رسند.

حتی اگر محصول دیگری با SPF بپوشید، باز هم رعایت این مرحله بسیار مهم است.

روال ۵ مرحله ای :

این نسخه سبک تر، روال محبوب ۱۰ مرحله ای را به نصف کاهش می دهد. ایده آل برای کسانی که بودجه و یا زمان کوتاهی دارند، این پنج مرحله مهم ترین و اساسی ترین کارهایی هستند که هر روز صبح انجام می شود.

_ پاک کننده بر پایه روغن

_ پاک کننده مبتنی بر آب

_ تونر

_ مرطوب کننده

SPF_

روال ۷ مرحله ای :

در مقایسه با روتین ۱۰ مرحله ای، این یکی فاقد لایه بردار، ماسک های ورقه ای و SPF است.

با توجه به کمبود SPF و از آنجایی که نیازی به لایه برداری یا استفاده از ماسک هر روز ندارید، روتین ۷ مرحله ای برای اکثر عصرها بهترین است.

_ پاک کننده بر پایه روغن

_ پاک کننده مبتنی بر آب

_ تونر

_ اسانس

_ درمان

_ کرم چشم

_ مرطوب کننده

روال ۱۲ مرحله ای :

بله، هنوز مراحل بیشتری وجود دارد. اگر به ۱۰ مرحله رسیدید و دوست دارید ادامه دهید، یکی دیگر از موارد رایج، یک روال ۱۲ مرحله ای است.

ابتدا روال ۱۰ مرحله ای را دنبال کنید و این دو مرحله اضافی را نیز در نظر بگیرید:

۱۱٫ مه پاشی (بخار)

اگر عاشق ترکیبی شده‌اید که با آن «پوست شیشه‌ای» که برای آن خیلی زحمت کشیده‌اید، دوست دارید، مه‌پاشی دوره‌ای به حفظ و فعال‌سازی مجدد محصولاتی که استفاده می‌کنید کمک می‌کند.

۱۲٫ تعمیر و نگهداری فیشال

انجام هفتگی صورت، همراه با ماساژ، برای کره ای ها و کسانی که صادقانه از یک روال مراقبت از پوست کره ای پیروی می کنند، غیر معمول نیست.

روال های صبح و شب :

نیازی نیست روال صبح و شب یکسان باشد.

روال های صبحگاهی ممکن است بسیار ساده تر باشند و بر مرطوب کردن و محافظت در برابر نور خورشید تمرکز کنند.

روتین های طولانی تری را می توان برای عصرها رزرو کرد، از جمله لایه بردارها، کرم های دور چشم، ماسک ها و موارد دیگر.

انواع مختلف پوست :

انواع پوست های مختلف ممکن است لازم باشد هنگام تعیین بهترین محصولات و مراحل برای روال مراقبت از پوست کره ای، چند نکته را در نظر داشته باشند.

_ برای پوست های چرب

علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، استفاده از پاک کننده های روغنی برای پوست های چرب غیر منطقی نیست. اگر پوست چرب دارید، از پاکسازی پوست مضاعف نترسید.

برای تونر، انواع پوست های چرب فرمول سبک و نرم کننده کمتری می خواهند.

_ برای پوست خشک

برای کسانی که پوست خشک بیشتری دارند، ممکن است بخواهید فقط از پاک کننده های روغنی استفاده کنید. به احساس پوست خود توجه کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

استفاده از سرم آبرسان صورت  و یا تونر ، پوست خشک از مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک سود می برد.

_ برای پوست مختلط

اگر پوست مختلط دارید، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که به تعادل پوست شما کمک کنند.

_ برای پوست های مستعد آکنه

اگر آکنه فعال دارید، ممکن است بخواهید تا زمانی که پوستتان پاک شود، از لایه برداری خودداری کنید.

سخن پایانی :

ممکن است تعداد مراحل روتین مراقبت از پوست کره ای بسیار زیاد به نظر برسد، اما لزومی ندارد.

مراقبت از پوست نوعی مراقبت از خود و در نتیجه عشق به خود است. هنگامی که به آن دست پیدا کردید، این مراحل اصلاً زمان زیادی نمی برد.

نکته اصلی که باید در مورد روتین مراقبت از پوست کره ای بدانید، نیازهای هدفمند مراقبت از پوست شما است. سپس، می توانید به آرامی آنها را با محصولات صحیح مورد خطاب قرار دهید.

علاوه بر این، برنامه مناسب به همان اندازه مهم است – هم از نظر روش و هم از نظر ترتیب اعمال. مایعات یا محصولات سبک تر (مانند پاک کننده ها و تونرها) ابتدا ادامه پیدا می کنند و سپس مراحل سنگین تر و ضخیم تر می شوند (مانند مرطوب کننده ها و SPF).

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.