دانشگاه مجازی معیارهای مقاله ISI - دانشگاه مجازی

بسیاری از دانشجویان ایرانی علاقه مند هستند تا مقاله تحقیقاتی خود را بتوانند در ISI به ثبت برسانند. بسیاری از درخواست هایی که ارسال می شود، معمولا توسط ISI رد می شود. بنابراین، معیارهای مقاله ISI حتما باید رعایت شوند تا تا مشمول ثبت مقاله ISI شوند. بنابراین، طبق وبسایت خود ISI تمام معیارهای مقاله ISI را در اینجا بررسی می کنیم.

ارسال مقاله

برای این که معیارهای مقاله ISI را بدانید، در اینجا اطلاعات مطابق با سایت ISI را منتشر کرده ایم اما منابع دیگری وجود دارند که به شما کمک می کنند تا با آموزش نوشتن مقالات ISI شانس شما برای انتشار مقاله افزایش یابد.

اولین نکته در معیارهای مقاله ISI این است که مقاله شما باید به زبان انگلیسی باشد. نسخه خطی باید مستند باشد، Double-spacing بین خطوط همراه با یک حاشیه بزرگ حفظ شود. تمام صفحات سند باید به ترتیب شماره گذاری شوند، از جمله صفحاتی که حاوی شکل ها، ستون های جدولی، تقدیرنامه ها، منابع و … هستند. اسناد حاوی نسخه خطی باید یک فایل MS Word باشد. تمامی شکل ها و جداول مربوط به نسخه خطی باید در همان فایل word ضمیمه شود. دستنوشته خود را به عنوان پیوست می توانید به ایمیل [email protected] ارسال کنید.

شرایط و معیارهای مقاله ISI

انتشار مقاله در ISI، به عنوان یک رزومه چاپ مقاله در مجلات خارجی، یک ارزش علمی بالا برای دانشجویان به شمار می رود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم معیارهای مقاله ISI را کامل بررسی کنیم.

ارسال یک مقاله به مجله، به این معنی است که همه نویسندگان دستورالعمل‌های مجله را خوانده و با آن موافقت کرده‌اند. محتوای موجود در نسخه خطی پس از انتشار، برای استفاده غیرتجاری به صورت رایگان در اختیار همه خوانندگان بالقوه از طریق اینترنت خواهد بود. محتوای ارائه شده توسط نویسندگان در نسخه خطی نباید در هیچ مقطع زمانی حق چاپ یا حقوق شخص ثالث را نقض کند. مقاله ارسالی نباید در هیچ مجله دیگری منتشر یا برای بررسی ارسال شود.

فرآیند بررسی همتایان در ISI

ژورنال از فرآیند بررسی همتا دوسوکور پیروی می کند. این کار با هدف به حداقل رساندن امکان اظهار نظر مغرضانه انجام می شود، زمانی که داوران می دانند نویسندگان چه کسانی هستند و از کجا آمده اند، و از محیطی مسئولانه و اخلاقی اطمینان حاصل می شود.

انواع مقاله های ISI

انواع مقالاتی که می توانند در ISI منتشر شوند، شامل موارد زیر هستند:

  1. مقالات پژوهشی
  2. مقالات مروری
  3. گزارش موارد
  4. تصاویر بالینی
  5. مقاله کوتاه
  6. مقالات ویژه گروهی
  7. سرمقاله ها
  8. تفسیر

معیارهای مقاله پژوهشی برای ISI

مقاله پژوهشی ارسالی نباید بیش از ۴۵۰۰-۵۰۰۰ کلمه داشته باشد. هیچ محدودیتی برای تعداد صفحات، تصاویر و ستون های جدولی تعریف نشده است.

معیارهای مقالات مروری برای ISI

تعداد کلمات برای یک مقاله مروری ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه است، بدون محدودیت در تعداد صفحات، جداول و تصاویر مورد استفاده.

معیارهای مقالات گزارش موارد برای ISI

حداکثر تعداد کلمات برای گزارش موردی ۱۲۰۰-۱۶۰۰ کلمه است. عدم محدودیت در تعداد صفحات، شکل ها و مراجع.

معیارهای تصاویر بالینی برای ISI

هنگام ارسال تصاویر بالینی، حداکثر باید از ۲ تصویر به همراه محدودیت ۱۵۰ کلمه استفاده شود.

معیارهای مقاله کوتاه (Short Communications) برای ISI

مقاله کوتاه یا Short Communications باید مطالعه پژوهشی را در کانون توجه قرار دهد و نظر نویسنده را با استفاده از حداکثر ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کلمه مشخص کند.

معیارهای مقالات ویژه گروهی برای ISI

مقالات ویژه گروهی، یک گروه ۱۰ تا ۱۵ مقاله با موضوعی خاص است و یک مقاله ویژه باید حداکثر شامل ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه باشد، بدون محدودیت در تعداد مراجع، صفحات و تصاویر مورد استفاده.

معیارهای سرمقاله ها برای ISI

حداکثر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه، بدون هیچ مشخصاتی در مورد تعداد صفحات، مراجع و تصاویر استفاده شده.

بخش های مختلف یک مقاله ISI

تمام مقاله هایی که به مجله Remedy Open Access ارسال می شوند باید در قالب زیر ارسال شوند:

  • کاور لتر
  • چکیده
  • عناوین
  • معرفی
  • روش ها
  • بحث
  • نتیجه گیری
  • قدردانی
  • منابع

کاور لتر

همراه با نسخه خطی باید یک جلد نامه اجباری ارسال شود.

  • اعلام هرگونه تعارض منافع احتمالی
  • رضایت نامه ای که تأییدیه همه نویسندگان مشترک برای ارسال نسخه خطی را تأیید می کند.
  • تائیدیه مبنی بر اینکه محتوای نسخه منتشر نشده یا برای انتشار در جای دیگری ارسال نشده است.
  • رضایتی که تأیید می کند که مقاله منتشر نشده است یا در حال بررسی برای انتشار در مجله دیگری نیست.
  • اگر نسخه خطی به عنوان بخشی از یک شماره ویژه ارسال می شود، باید عنوان شماره ویژه در جلد نامه همراه با عنوان نسخه ذکر شود.

چکیده

چکیده مقاله ISI باید عنوان کوتاه و دقیقی داشته باشد که ماهیت تحقیق را توصیف کند. چکیده ای از ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه باید تهیه شود که خلاصه ای از کار انجام شده را ارائه دهد.

عناوین

اطلاعات زیر باید در عناوین مقاله ISI گنجانده شود:

  • عنوان مقاله
  • نام کامل نویسنده
  • آدرس پستی کامل موسسه
  • آدرس ایمیل

معرفی

لازم است در معرفی مقاله، مقدمه ای کوتاه در مورد موضوع ارائه شود و نکات برجسته مطالعه مشخص شود.

مواد و روش ها

با ارسال مقاله خود به مجله، شما رضایت خود را برای مطالب شرح داده شده در مقاله اعلام می کنید، که شامل اطلاعات کاملی است که به طور رایگان در اختیار محققان و دانشمندانی قرار می گیرد که قصد استفاده از آن را برای مقاصد غیر تجاری دارند، بدون اینکه محرمانه بودن شرکت کننده نقض شود.

بحث و نتیجه گیری

در این بخش، نویسندگان می‌توانند نتایج تجربی کلیدی خود را از جمله هرگونه تحلیل آماری و اینکه آیا نتایج مطالعه آنها قابل توجه است یا خیر، بیان کنند.

قدردانی

در این بخش، نویسنده مختار است از افراد یا مشارکت‌کنندگانی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم هرگونه کمک فنی به اثر اصلی ارائه کرده‌اند و واجد شرایط تألیف تلقی نمی‌شوند، نام ببرد. نویسندگان باید رضایت فرد یا مشارکت‌کنندگانی را که می‌خواهند در این بخش به‌عنوان حسن نیت ارائه کنند، جلب کنند.

منابع

در رفرنس دهی مقاله ISI، از سیستم مرجع ونکوور استفاده می شود. به هر نقل قول ذکر شده در نسخه خطی، شماره عربی منحصر به فرد اختصاص داده می شود. اعداد به ترتیب اختصاص داده می شوند. هنگام تکرار استناد باید همان مرجع شماره گذاری شده ذکر شود. شماره‌گذاری را می‌توان در پرانتز یا به صورت فوق‌نویس بدون براکت نشان داد.

شماره گذاری منابع:

تمام مراجعی که استفاده می شود به ترتیبی که برای اولین بار ذکر شده شماره گذاری می شوند. اعداد مرجع برای جداول و نقشه ها و… باید همراه با پرانتز استفاده شوند. در صورت استفاده مجدد از مرجع قبلی، باید از همان شماره مرجع استفاده شود.

قالب منابع:

نام خانوادگی نویسندگان باید با حروف اول آنها همراه شود، مخفف و همکاران پس از نام شش نویسنده اول استفاده می شود. به دنبال آن عنوان مقاله؛ سپس عنوان مجله (به اختصار با توجه به سبک در پایگاه نمایه سازی [www.roa.nih.org])، در صورتی که مجله نمایه نشده باشد، باید عنوان کامل مجله ذکر شود. سالی که در آن منتشر شد؛ تعداد انتشار؛ شماره صفحه اول و آخر علائم نگارشی باید با دقت و به درستی استفاده شوند.

نمونه منبع در مقاله ISI

برای مقالات مجلات، در زیر یک نمونه منبع در مقاله ISI را ذکر کرده ایم:

Walkman LJ, Richards M. Anti Inflammatory drugs and their side effects people. A J Gas Surg. 2000; 35: 281-293

منابع مقاله با بیش از ۶ نویسنده:

Author 01, Author 02, Author 03, Author 04, Author 05, Author 06, et al. Anti inflammatory drugs and their side effects people. A J Gas Surg. 2000; 35: 281–۲۹۳٫

برای کتاب:

Tiff AK, editor. Induced gene mutation as a result of hypertension: clinical study. Denver: Appleton-centinary-Crofts; 1818.

برای مراجع از فصول کتاب:

Richard MV, Stephenie A. Outbreak of H1N1 virus. In: Geoffrey M, editor. Spread of epidemics. 2nd ed. California: SJ Brooks; 2001. p. 134-137.

برای رسانه های الکترونیکی:

Parker WJ, Gene expression under thermal stress. Genomical Online Journal. 2011 [cited 2011 Sep 27]. Available from: http://genomicgenes.cgen.org.

منابع جداول:

جداول مورد استفاده در نسخه خطی باید بر اساس آن شماره گذاری شوند. عنوان جدول باید برای تمام جداول استفاده شده ذکر شود. برای هر ستون باید عنوانی ذکر شود. اگر داده ها از منبع دیگری گرفته شده اند، منبع مرجع را ذکر کنید. مطالب و توضیحات مربوط به جدول لازم است در یادداشت زیر ذکر شود نه در عنوان.

ارجاع به اطلاعات شخصی:

از استفاده از هرگونه اطلاعات شخصی خودداری کنید. از ذکر آدرس ایمیل و اطلاعات تماس، یادداشت‌های کلاس، اطلاعات مصاحبه‌ها، جزوه‌های کلاس خودداری کنید، زیرا این موارد توسط دیگران قابل بازیابی نیست. البته نام شخص و تاریخ ارتباط را می توان در داخل پرانتز ذکر کرد.

وب و رسانه:

اطلاعاتی که در زمان معین از طریق اینترنت به دست می‌آیند ممکن است حذف یا تغییر کنند، بنابراین همیشه توصیه می‌شود یک نسخه چاپی از اطلاعات و یک ردگیری از منبعی که از آنجا استخراج شده است نگهداری شود.

فرمت فایل ها برای مقاله ISI

معیارهای مقاله ISI برای فایل هایی که می خواهید ضمیمه کنید، به صورت زیر است:

  • TIFF (توصیه می شود برای تصاویر)
  • JPEG (برای تصاویر عکاسی توصیه می شود، کمتر برای تصاویر گرافیکی مناسب است)
  • وضوح تصویر باید تقریباً ۳۰۰ نقطه در اینچ (نقطه در اینچ) باشد.

جمع بندی

اگر مقاله تحقیقاتی آماده کرده اید و می خواهید در ISI منتشر کنید، در این مطلب تمام معیارهای مقاله ISI را مطابق سایت مرجع منتشر کرده ایم. اگر می خواهید یک مقاله تهیه کنید که شرایط انتشار در ISI را داشته باشد، می توانید از خدمات انجام مقاله موسسات معتبری مانند علم پژوه استفاده کنید.

منبع استفاده شده: وبسایت اصلی ISI

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.