دانشگاه مجازی موکت شویی| قیمت شستشوی موکت در سال 1402 - دانشگاه مجازی

امروزه تنوع موکت‌‌ها بسیار زیاد و قیمت آنها بسیار بالاست. به همین دلیل مراقبت و شستن موکت امری مهم و حائز اهمیت است. به همین خاطر بسیاری از افرادی که در منزل موکت دارند، همیشه به دنبال یک قالیشویی مناسب جهت شستن موکت‌های خود هستند.

موکت‌ها هم مانند فرش‌ها می‌توانند در تمیز نشان دادن خانه نقش مهمی داشته باشند، به طوری که اگر فرش منزلتان تمیز باشد اما موکت‌ها کثیف، تغییر آنچنانی در خانه احساس نمی‌کنید. پس شستن موکت‌ها هم جز موارد ضروری محسوب می‌شود و شما باید به آن دقت کنید.

اما روش شستشوی موکت در قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی ابریشم اصل به چه شکلی است؟ آیا تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید؟ آیا موکت‌ها همانند قالی‌ها شسته می‌شوند؟

اما به طور کلی شستن موکت‌ها بسته به نوع و جنس آنها متفاوت است، زیرا موکت‌ها در بازار دارای انواع مختلفی هستند. به عنوان مثال برخی از انواع موکت‌ها عبارتند از: نایلونی، کبریتی، تایل، پشمی و طرح‌دار. با توجه به نوع و جنس هر یک از موکت‌ها باید مواد مناسبی برای موکت‌شویی انتخاب کرد. در ادامه قصد داریم شما را با روش‌های شستشوی موکت و همچنین قیمت مصوب در سال ۱۴۰۲ شما را بیشتر آشنا کنیم.

شست‌و‌شوی موکت در محل

بسیاری از افراد مشتاق هستند تا موکت‌ آنها در محل (منزل) شسته شود. امکان شست‌وشوی موکت در محل همیشه وجود دارد و برخی از قالیشویی‌ها نظیر قالیشویی ابریشم اصل این خدمت را به شما ارائه می‌دهند. اما چطور باید موکت را در محل شست؟ برای اینکار باید حتماً نکات زیر توسط قالیشویی رعایت شود تا موکت تمیز و بدون آسیب شسته شود. اولین کار تحقیق و بررسی درباره قالیشویی است که شما قصد دارید از آنها خدمات دریافت کنید. چرا که در غیراینصورت با شستشوی غلط علاوه بر موکت به فرش نیز آسیب وارد می‌شود. زیر امکان خیس ماندن موکت و کپک زدن فرش بسیار زیاد است. جهت اطلاعات بیشتر درباره قالیشویی ابریشم اصل می‌توانید به وبسایت این شرکت یعنی abrishamasl.com مراجعه کنید.

هنگامی که موکت در محل شسته می‌شود نباید آن را زیاد خیس کرد یا از مقدار زیادی شامپو برای شست‌وشوی آن استفاده نمود، زیرا با این روند موکت دچار پوسیدگی شده و تمامی پرزهای آن از بین می‌رود. همچنین اگر موکت بیش‌ازاندازه خیس شود و درست خشک نشود، هنگامی که فرش را روی آن میندازید به فرش آسیب جدی وارد می‌کند. برخی از این آسیب‌ها عبارتند از: رشد قارچ، حشرات و کپک‌ها.

اگر موکت را پس از شست‌وشو به خوبی خشک نکنند، هنگامی که شما وسایل خود را روی آن قرار دهید، جای آنها روی موکت خیس می‌ماند. به عنوان مثال اگر شما مبل را برروی یک موکت نم‌دار بگذارید، جای پایه روی موکت فرو خواهد رفت. همچنین ممکن است مبل شما که چوبی است با قرار گرفتن روی موکت نم‌دار رنگ پس بدهد و آن را برای همیشه خراب کند.

بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و همچنین متحمل شدن ضرر و زیان، بهترین راهکار انتخاب درست یک قالیشویی معتبر است. شما باید بتوانید با انتخاب درست، علاوه بر شستشوی درست و اصولی، از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

انواع روش‌های شست‌و‌شوی موکت

همانطور که در بالا مطالعه کردید، شستشوی به موقع موکت‌ها نیز به اندازه شستشوی قالی و قالیچه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. به طور کلی موکت شویی به دو روش زیر انجام می‌شود.

روش شستشوی موکت به صورت غیرمکانیزه

یکی از روش‌های قدیمی و سنتی شستشوی موکت، روش غیرمکانیزه است. در این روش خبری از شستن موکت توسط قالیشویی نیست. در حقیقت افراد به روش کاملا سنتی موکت منزل یا محل کار خود را می‌شویند. این کار به نسبت سخت و زمان‌بر است. همچنین در روش شستشوی خانگی امکان آسیب به موکت بسیار زیاد بوده و امکان خراب شدن و در نهایت تعویض موکت وجود دارد. بنابراین اگر شما هم به دنبال شستشوی غیرمکانیزه هستید، باید به همه این نکات توجه کنید.

روش شستشوی موکت به صورت مکانیزه

در روش شستشوی موکت به صورت مکانیزه همه چیز فرق کرد و دیگر خبری از خود فرد نبود. در روش مکانیزه برای شستن موکت از دستگاه‌ها و مواد شوینده مخصوص هر نوع موکت استفاده می‌شود. روش مکانیزه خود به تنهایی دارای روش و شیوه‌های مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از: دستگاه‌های موکت‌شوی مخصوص، دستگاه‌های موکت‌شو با بخار، دستگاه‌های مخصوص موکت‌شو با اسپری مکش که این موارد شیوه‌های مکانیزه‎ای است.

اکثر قالیشویی‌های خوب مانند قالیشویی ابریشم اصل از این روش‌ها برای شست‌وشوی موکت استفاده می‌کنند. اما شاید این سوال برای شما هم به وجود بیاید که چگونه با بهره از این روش‌ها موکت شسته می‌شود؟

چگونه موکت را به روش مکانیزه مورد شستشو قرار می‌دهند؟

اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که قالیشویی‌ها چگونه موکت را به روش مکانیزه می‌شویند، باید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

موکت‌شویی با بخار

این روش معمولاً مختص شستن موکت در منزل است. با بخار آب داخل مخزن دستگاه، موکت‌ها شسته می‌شوند. در روش موکت‌شویی با بخار ممکن است فرد برای شستن موکت در محل نیاز به زمان بیشتری داشته باشد اما اگر شما یا فرزند کوچکتان حالت آلرژیک دارید این روش، یک روش بسیار عالی است.

دستگاه موکت‌شوی برسی

بی‌شک این روش یکی از روش‌های پرقدرت و سریع برای شستن موکت‌ها است. در این روش مواد شوینده داخل مخزن آب تمیز ریخته شده و برروی موکت اسپری می‌شوند. همزمان برس‌های پرقدرت دستگاه، روی موکت کشیده می‌شوند. در نهایت آب کثیف از طریق مخزن جمع‌آوری خواهند شد.

دستگاه موکت‌شوی اسپری مکش

این روش برای مکان‌هایی کاربرد دارد که دسترس به آنها سخت بوده و لازم است با دقت بیشتری شسته شوند. این دستگاه همزمان عمل شستشو و خشک کردن را انجام می‌دهد.

قیمت مصوب شستشوی موکت در سال ۱۴۰۲

در ابتدای هر سال نرخ مصوب توسط اتحادیه قالیشویی‌ به شرکت‌های قالیشویی اعلام می‌شود. نرخ شستشوی موکت‌ها برحسب متراژ و نوع موکت تعیین می‌شود. بنابراین برای برآورد هزینه حتما باید ابتدا متراژ موکت مشخص باشد.

یادداشت پایانی

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، شستشوی به موقع موکت‌ها به اندازه قالی و قالیچه‌ها بسیار مهم است. بنابراین اگر در خانه یا محل کار از موکت به عنوان کفپوس استفاده می‌کنید، فراموش نکنید شستشوی به موقع موجب تمیز به نظر رسیدن محیط اطراف می‌شود. جهت شستشوی بی‌عیب و نقص موکت‌ها باید از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی ابریشم اصل بهره بگیرید.

منبع

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.