دانشگاه مجازی هنر دکوراسیون داخلی چه قدر می‌تواند درآمدزا باشد؟ - دانشگاه مجازی

در این مقاله از سروش جاوید ما قصد داریم شما را با هنر دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا کنیم. اگر بخواهیم تعریفی از دکوراسیون داخلی ارائه دهیم باید بگوییم دکوراسیون داخلی در اصل هنری است که شما می‌توانید به واسطه آن دیزاین محیط را به گونه‌ای رقم بزنید که به فضا جان تازه‌ای ببخشید. بهتر است بگوییم دکوراسیون داخلی هنر خلق و آفرینش فضایی است که انسان در آن زندگی می‌کند. این هنر با زندگی روزمره انسان بسیار سروکار دارد و به همین علت نیز تاثیرات زیادی روی سیستم سلامت روانی و عملکرد افراد دارد، به همین سبب باید به صورت علمی و کاملا اصولی  آن را آموخت.

 

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آن است که باید به درخواست‌های مخاطب خود توجه لازم را بکنید. یکی از ویژگی‌های طراحان داخلی آن است که با استفاده از علم و اصولی که آموخته‌اند، بتوانند بر طبق سلیقه مخاطب هنر خود را روی محیط پیاده کنند.

 

اگر شما دوستان هم جزء علاقه مندان این حوزه هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از دوره‌های آموزشی سروش جاوید استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آنان از دیگر خدمات آنان مانند کلاس‌‎های بازیگری، کلاس‌های تدوین و کلاس‌های عکاسی استفاده کنید، اما این هنر در ایران چگونه است و چه قدر درآمد زا است؟ برای یافتن جواب این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

 

جایگاه این رشته در ایران و میزان درآمد

در ایران شما می‌توانید این رشته را در دانشگاه‌ها به صورت تخصصی دنبال کنید و هم اینکه در دوره‌های آموزشی شرکت کنید. اگر می‌خواهید در محیط آموزشگاه این حرفه را یاد بگیرید باید یک آموزشگاه معتبر را انتخاب کنید که پیشنهاد ما آموزشگاه سروش جاوید است که می‌توانید حتی از سایر دوره‌های آموزشی مانند دوره‌های آموزش عکاسی یا حتی دوره‌های آموزشی بازیگری و حتی فیلم نامه نویسی شرکت کنید.

 

ایران در این حرفه از بین ۱۰۰ کشور توانسته رتبه ۵۵ را کسب کند و به مرور زمان این رشته توانست جایگاه خوبی را در ایران از آن خود کند تا جایی که می‌شود به عنوان شغل آینده‌ای روی آن حساب جدی باز کرد. اگر می‌خواهید در این حرفه فعالیت کنید باید بدانید اصول مشتری مداری حرف اول را می‌زند. همچنین شما باید به سلیقه مخاطب خود توجه کنید. علاوه بر این باید همیشه به روز باشید و علم خود را در این زمینه به روز نگه داشته و افزایش دهید.

 

نخستین روش ورود به بازار کار این حرفه، آغاز کار در شرکت‌های مشاوره طراحی است. روش‌های دیگری نظیر کار به صورت پروژه‌ای نیز وجود دارد که می‌توانید به صورت مستقل با شرکت‌های طراحی قرار داد ببندید و از این طریق مستقلانه در این حیطه فعالیت کنید. این حرفه کاملا بستگی به میزان مهارت و تبحر شما دارد و میزان درآمد در این رشته نیز در شرکت‌های خصوصی از هم متفاوت است. هر شرکتی درآمد متفاوتی را برای طراحان داخلی خود در نظر می‌گیرد. اگر شما تلاش کنید که در این زمینه تجربه و سابقه کار خود را افزایش دهید به مراتب میزان درآمد شما نیز بالاتر خواهد رفت.

نقش دکوراسیون داخلی در زندگی انسان

همانطور که گفتیم این رشته روی سلامت روان انسان‌ها تاثیر گذار است. اگر کار طراحی دکوراسیون برای فضایی به درستی و با اصول علمی انجام نشود، میزان عملکرد و کاربری آن فضا و مکان به گونه‌ای تخریب می‌شود و همین موضوع روی سلامت روانی انسان اثر می‌گذارد. برعکس یک دکوراسیونی که براساس اصول و مبانی علمی این حرفه انجام گرفته باشد، باعث می‌شود شما بعد از قرارگیری در آن مکان حس راحتی داشته باشید به بیانی می‌توان گفت دکوراسیون اصولی می‌تواند به نحوی باعث بهبود وضعیت زندگی و در نهایت افزایش راندمان کاری ما انسان‌ها شود.

 

پارامترهای مهم در دکوراسیون داخلی

در واقع هنر دکوراسیون داخلی تنها هنر چیدمان وسایل نسیت و عوامل مختلفی روی این قضیه تاثیر گذار است. باید بدانید در این حرفه یادگیری اصولی، به شدت مهم است ولی باید در کنار مبانی اصولی که یاد می‌گیرید به روحیه ساکنین و نیازهای آنان دقت و توجه کافی را کنید و محیطی را ایجاد کنید که اشخاص با قرار گرفتن در آن احساس راحتی داشته باشند. مخصوصا فضای داخلی منازل که افراد مدت زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند که در اینجا آشنایی با مسائل روانشناختی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. پس هرگز فکر نکنید دانستن جزئیات مبلمان‌ها و یا نور و رنگ برای طراحی فضا و چیدمان وسایل کافیست.

 

تعریف عمیق‌تر هنر وسیع دکوراسیون داخلی

برای دکوراسیون داخلی سبک‌های بسیاری وجود دارد که بنا بر هر زمان و محدوده جغرافیایی و حتی معماری یک بنا  سبک چیدمان نیز تغییر می‌کند، زیرا نحوه چیدمان و طراحی فضا و مکان به عواملی مانند اقلیم و فرهنگ و حتی جزئیات زندگی مردم آن منطقه نیز بستگی دارد.

 

برای مثال در اغلب کشورهای اروپایی به دلیل آب و هوای نسبتا سرد و پربارش و عدم وجود تابش آفتاب در بیشتر فصل‌های سال، دکوراسیون خانه‌های مسکونی به گونه ای است که تا جای ممکن نور بیشتر وارد فضای خانه شود. این موضوع دقیقا در کشورهای گرم و خشک با با بارش اندک مانند اغلب مناطق کشور خودمان به دلیل هوای گرم و میزان تابش آفتاب، دکوراسیون داخلی منازل به نحوی طراحی می‌شود که نور کمتری وارد فضا شود. البته چیزی که در سال‌های اخیر در رشته دکوراسیون داخلی رواج یافته نقش قدرت مالی و فرهنگ پیشرفته مردم کشورهای مختلف است.

 

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعاتی درباره این رشته گسترده به شما بدهیم تا اگر علاقه دارید که در آینده به عنوان یک دکوراتیو کار کنید، به صورت کلی با این حیطه آشنا شده باشید. یکی از نکات مهم آن است که این حرفه توانسته جایگاه خوبی را در  کشور ما کسب کند و شما اگر بخواهید در این حرفه فعالیت کنید باید بدانید لازمه پیشرفت و یاد گرفتن هر کاری داشتن علاقه به آن است.اگر به این حرفه علاقه مند هستید می‌توانید در آموزشگاه‌ها و یا دانشگاه‌ها آن را فراگیرید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 18 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.