دانشگاه مجازی ویزای توریستی کانادا - دانشگاه مجازی

ویزای گردشگری کانادا در دسته ویزاهای موقت این کشور تقسیم بندی می شود و این نوع ویزای کانادا برای متقاضیانی طراحی شده است که قصد بازدید از مناطق توریستی و گردشگری این کشور را دارند. میلیون ها توریست سالانه از مناطق زیبا و دیدنی این کشور دیدن می کنند که برای این متقاضیان ویزای توریستی کانادا با حداکثر اعتبار ۶ ماهه ارائه شده است.

برای مثال در غرب کانادا می توان به جاذبه هایی مانند کوه‌های راکی، دره اوکاناگان و سایر جاذبه های شهر ونکوور، تورنتو، مونترال و کلگری اشاره کرد. آبشار نیاگارا، تورنتو، اتاوا، مونترال و شهر کبک از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هستند. اگر قصد دارید از نهایت جاذبه های توریستی این کشور بهره ببرید، حتما باید اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا کنید.

چند نوع ویزای توریستی کانادا وجود دارند؟

در کل دو نوع ویزای توریستی کانادا وجود دارند: ویزای یکبار ورود و ویزای چند بار ورود. ویزای یکبار ورود به افراد این امکان را می‌دهد که فقط برای یک‌بار وارد کانادا شوند. ویزای چند بار ورود به دارندگان این امکان را می‌دهد که تا زمانی که ویزا معتبر است، هرچند وقت یک‌بار که می‌خواهند وارد کانادا شده و از آن خارج شوند. شما نیازی به انتخاب نوع درخواست ندارید، متقاضیان به طور خودکار برای ویزای چند بار ورود در نظر گرفته می‌شوند و تنها تحت خاصی ویزای یک‌بار ورود برای این دسته از افراد صادر می‌شود.

در مورد ویزای توریستی چند بار ورود کانادا هم باید بگوییم، این ویزا به متقاضیان این امکان را می‌دهد که تا زمانی که ویزا معتبر است، به مدت شش ماه هرچند بار که می‌خواهد به کانادا سفر کند. این افراد می‌توانند تا ۱۰ سال اعتبار داشته باشند، اما مدت اعتبار دقیق به تشخیص افیسر است که آن را صادر می‌کند.

شرایط ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید برخی از شرایط اولیه را داشته باشید. در ادامه شرایط ویزای توریستی کانادا ارائه شده است:

  • باید پاسپورت معتبر داشته باشید؛
  • در سلامت کامل به سر ببرید؛
  • هیچ محکومیت کیفری یا مرتبط با مهاجرت نداشته باشید؛
  • افسر مهاجرت را متقاعد کنید که دلایل موجه برای برگشت به کشور خود دارید: مانند شغل، خانه، دارایی‌های مالی یا خانواده که شما را به کشور خود بازمی‌گرداند؛
  • افسر مهاجرت را متقاعد کنید که در پایان سفر خود کانادا را ترک خواهید کرد؛
  • پول کافی برای اقامت خود داشته باشید (مقدار پولی که نیاز دارید بستگی به مدت اقامت شما دارد و اینکه آیا در هتل یا با دوستان یا اقوام اقامت خواهید داشت)؛
  • باید معاینه پزشکی و در مواردی دعوت‌نامه از شخصی که در کانادا زندگی می‌کند داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

در صورتی که قبلا تجربه ای در مورد اخذ ویزای توریستی کانادا نداشته باشید، بهتر است با یک وکیل مهاجرت یا مشاور تخصصی اخذ ویزا مشورت کنید.

شاید رد شدن درخواست ویزا یکی از تلخ ترین تجربه ها در روند مهاجرت به این کشور به حساب آید که شما می توانید به راحتی جلوی این ریجکتی را بگیرید. یک مشاور تخصصی ویزا در چند دقیقه شرایط را به شما اعلام می کند و شما در شرایط ایده آل می توانید به سمت جمع آوری مدارک مورد نیازتان حرکت کنید. شما برای تمامی انواع ویزاها باید ابتدا شرایط برنامه را بررسی کنید تا با دید بهتری مدارک مورد نیاز را آماده کنید. شاید مهم ترین شرط در مورد ویزای توریستی کانادا تمکن مالی و اهداف سفر باشد که شما باید شرایط را در ابتدا محقق کنید.

در مورد ویزاهای توریستی، متقاضی باید الزاما اهداف توریستی و بازدید از این کشور را داشته باشد و در صورتی که این نکته برای افیسر سفارت اثبات نشود، شما نمی توانید ویزاهای توریستی کانادا را دریافت کنید. در مراحل اول باید مشخص کنید که قصد حضور در کدام یک از مناطق این کشور را دارید و کدام ایالت را برای گذراندن زمان انتخاب کرده اید. کانادا ده ایالت مهم دارد که مهم ترین آن ها، انتاریو، کبک، آلبرتا و بریتیش کلمبیا هستند که در آن می توانید شرایط توریستی ایده آلی را مشاهده کنید.

در مورد تمامی انواع ویزاهای کانادا، شما لازم دارید تا تمکن مالی را ارائه دهید تا آفیسرها قانع شوند که شما می توانید در این کشور زندگی کنید و از نظر مالی مشکلی را نخواهید داشت. این تمکن مالی در روش های مختلف متفاوت است و برای رسیدن به موفقیت در ویزای توریستی باید نشان دهید که برای زندگی شش ماهه در این کشور میزان حداقل پول را در حساب خود دارید. این تمکن مالی با استفاده از گواهی تمکن مالی صادر شده از طرف بانک رسمی قابل اثبات است.

مدارک مشخصی برای اخذ ویزای توریستی کانادا وجود دارد که شما می توانید در چند روز آن ها را آماده کنید. در واقع، زیاد نباید نگران آماده کردن مدارک ویزای توریستی کانادا باشید چرا که تنها لازم است مدارکی مانند پاسپورت، گواهی تمکن مالی و چند مدرک مهم دیگر ارائه شود.

بهتر است طی یک زمان بندی صحیح حرکت کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن این مدارک را آماده کنید و در صورت نیاز ترجمه ها را در سیستم آنلاین به ثبت برسانید. برای گرفتن ویزای توریستی کانادا شما اصلا به طی کردن هفت خان رستم نیاز ندارید و با ساخت یک اکانت در سیستم آنلاین و ثبت مدارک مورد نیاز می توانید درخواست تان را ارائه دهید.

با توجه به اینکه نوع ویزای شما ویزای بازدید تجاری کانادا نیست و صرفا به قصد گردشگری می خواهید به این کشور سفر کنید، جواب زودتر به دستتان خواهد رسید. شما می توانید پس از دریافت جواب پذیرش پاسپورت خود را برای مهر شدن ارسال کنید. در صورتی که معرفی نامه یا دعوت نامه ای داشته باشید، این موضوع نکته مثبتی برای اخذ ویزای توریستی کانادا تلقی خواهد شد. شما می توانید هنگام ثبت درخواست این دعوت نامه را نیز ارائه دهید تا شانس تان برای پذیرفته شدن در ویزای توریستی این کشور افزایش پیدا کند.

دقت داشته باشید که باید این مدرک به صورت کاملا ترجمه شده و رسمی باشد تا بتوان آن را در سیستم به ثبت رساند. شما در سیستم آنلاین فرم هایی را مشاهده خواهید کرد که باید به صورت دقیق و با اطلاعات درست تکمیل شوند. پس از تکمیل فرم ها نیاز است تا در بخش های مربوطه آن ها را ارسال کنید تا سیستم اجازه ثبت نهایی درخواست را دهد. با تکمیل اپلیکیشن ویزا در وب سایت دولتی کانادا، شما می توانید هزینه اپلیکیشن را پرداخت کنید. دقت داشته باشید که در صورت پرداخت نشدن هزینه ویزا درخواست شما بررسی نخواهد شد و پرداخت هزینه ۱۰۰ دلاری برای ویزای توریستی کانادا یکی از مراحل مهم کار است.

پس از پرداخت این هزینه، شما می توانید در سیستم مورد نظر درخواست را نهایی کنید تا مراحل پرونده تان شروع شود. بیومتریک مهم ترین مرحله برای دریافت ویزای توریستی کانادا به حساب می آید که شما برای اخذ تمامی ویزاهای توریستی کانادا به این مرحله نیاز دارید. بیومتریک به معنی انگشت نگاری و ثبت اطلاعات این چنینی برای متقاضی در سیستم مورد نظر است و پس از تایید اولیه باید این مرحله را در یک دفتر مورد تایید انجام دهید.

بهتر است تمامی مدارک ثبت شده در سیستم مورد نظر را به همراه خود داشته باشید و به همراه داشتن مدارکی مانند پاسپورت از الزامات کار است. افیسر مرزی مدارک شما را کنترل خواهد کرد و در صورت تایید شدن توسط این افیسر می توانید به این کشور وارد شوید.

مدارک لازم جهت ویزای توریستی کانادا

وقتی می خواهید برای ویزای توریستی اقدام کنید، باید مدارک زیر را داشته باشید و نکاتی را در مورد مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی بدانید که در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن پاسپورت معتبر برای اخذ ویزای توریستی کانادا
  • گذرنامه شما باید معتبر باشد.
  • حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • برای شش ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس گذرنامه باید جدید باشد
  • فرم درخواست ویزای کانادا: فرم درخواست ویزای توریستی کانادا اساسی ترین فرم برای تقاضای ویزا است. سفارت کانادا با ارزیابی این فرم، هویت و هدف سفر شما را متوجه می شود. این فرم برای کنسولگری بسیار اهمیت دارد، بنابراین باید اطلاعات هویتی خودتان را با دقت وارد کنید.
  • اثر انگشت یا تشخیص هویت
  • از دو قطعه عکس استفاده شود که سایز آن ها ۳ در ۴ با پس زمینه سفید باشد.
  • حساب بانکی برای اخذ ویزای توریستی کانادا: افراد باید حساب بانکی به نام خود داشته باشند.
  • رزرو محل اقامت در کانادا برای اخذ ویزای توریستی کانادا: نشان دادن صدور اسناد رزرو هتل از طرف شخص متقاضی ویزا برای اقامت در طول سفر مهم است. برای برنامه هایی که به شکل خانوادگی انجام می شود، برگه رزرو هتل جداگانه برای نام و نام خانوادگی هر یک از اعضای خانواده باید ارائه شود.
  • اسناد اضافی برای حمایت از توانایی مالی: شما باید منابع دارایی خود، مانند املاک و مستغلات، سند وسیله نقلیه، درآمد از راه اجاره دادن مستغلات و بیانیه های حساب اضافی را به شکل تایید شده و امضا شده ارائه دهید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار ممکن است؟

اگر می‌خواهید اقامت خود را در کانادا تمدید کنید، باید حداقل ۳۰ روز قبل از انقضای وضعیت خود درخواست بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای توریستی کانادا سوال دارند که می توان با ویزای توریستی به این کشور رفت و در آن ویزا را به ویزای کار کانادا تبدیل کرد.

جواب سوال منفی است و شما به هیچ عنوان نمی توانید در این کشور با ویزای توریستی حضور پیدا کنید و وارد بازار کار شوید. تنها امکان این وجود دارد تا با یک ویزای توریستی کانادا با کارفرمای مورد نظر وارد مذاکره شوید و پس از اطمینان از گرفتن موقعیت شغلی مورد نظر، می توانید به کشور خود بازگشته و درخواست ویزای کار دهید.

معقول ترین گزینه این است که با استفاده از ویزای توریستی کانادا تنها به فکر گردشگری در این کشور باشید و از آن برای مقاصد دیگر مانند کار در این کشور یا پناهندگی استفاده نکنید. خوشبختانه، کشور کانادا از جمله مناطقی است که روش های مهاجرتی گوناگونی برای آن ارائه شده است و شما بر اساس شرایط خودتان به راحتی می توانید از این روش ها استفاده کنید و برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست ثبت کنید.

دلایل رد درخواست ویزای توریستی کانادا

ممکن است به خاطر دلایلی ویزای توریستی شما رد شود که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

  • مدارک شما کامل نباشد.
  • دلیل محکمی برای بازگشت به کشورتان ندارید.
  • نتوانستید تمکن مالی خود را اثبات کنید.
  • هدف از سفر به کانادا را مشخص نکرده اید.
  • ممکن است از عهده مصاحبه بر نیایید.
  • داشتن سوء پیشینه
  • دادن اطلاعات غلط و نادرست

اگر به ثبت درخواست خود برای ویزای توریستی کانادا علاقه دارید، سایت دولت خود این کشور در این صفحه اطلاعات لازم را دارد و باید مراحل خواسته شده را طی کنید.

کار با ویزای توریستی کانادا

شاید برخی از افراد قصد داشته باشند با ویزای توریستی کانادا، در این کشور به اشتغال هم بپردازند که باید بگوییم برای کار در کانادا به یک مجوز کار معتبر نیاز دارید. ویزای توریستی کانادا به شما اجازه کار در این کشور نمی‌دهد. به همین خاطر، باید اطمینان حاصل کنید که در طول اقامت خود با ویزای توریستی، در هیچ فعالیت تجاری که مستقیما شما را وارد بازار کار کانادا می‌کند، مشارکت نداشته باشید.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا برای یک نفر ۱۰۰ دلار کانادا است که به علاوه این هزینه شما باید ۸۵ دلار نیز برای بیومتریک یک نفر در نظر داشته باشید. در صورتی که به صورت خانوادگی اقدام می کنید، هزینه حداکثر تا ۵۰۰ دلار خواهد بود و برای بیومتریک خانوادگی هزینه ۱۷۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه برای ثبت درخواست و هزینه های جانبی ویزای توریستی کانادا، باید اطلاع دقیقی از قیمت دلار کانادا داشته باشید، بهتر است از صفحات معتبر که نرخ‌ها را بروزرسانی می کنند، کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,500 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 6 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.