دانشگاه مجازی گزارش روز/ مرور نابسامانی مدیریتی استقلال در ۵ سال اخیر - دانشگاه مجازی

گزارش روز/ مرور نابسامانی مدیریتی استقلال در ۵ سال اخیر

گزارش روز/ مرور نابسامانی مدیریتی استقلال در 5 سال اخیر

پایگاه خبری سینما فوتبال– صندلی مدیریت باشگاه استقلال در فصول اخیر بسیار لرزان بوده است.

به گزارش سینما فوتبال، استعفای حجت کریمی از سرپرستی مدیرعاملی باشگاه استقلال باعث شد یک دوره مدیریتی کوتاه مدت دیگر در تاریخ این باشگاه ثبت شود. او هشتمین مدیری بود که در پنج سال اخیر، ریاست بر یکی از باشگاه‌های بزرگ پایتخت را تجربه کرد.

تغییرات گسترده مدیریتی آبی‌های تهرانی در ۵ سال گذشته آنها را به یکی از بی‌ثبات‌ترین باشگاه‌های ایرانی تبدیل کرده است. موضوعی که به اعتقاد هواداران و پیشکسوتان این تیم یکی از مهمترین دلایل ناکامی آنها در تمام این مدت بوده آن هم درست در زمانی که تیم رقیب به لطف ثبات توانسته قهرمانی‌های متعددی را به دست آورد.

آغاز سریال تغییر مدیرعامل در استقلال از تابستان سال ۹۷ آغاز شد. آن هم از روز ۲۷ تیر که امیرحسین فتحی جانشین رضا افتخاری شد. فتحی حدود یک سال و نیم مدیرعامل استقلال بود و با ۵۱۰ روز مدیریت آبی‌ها بیشترین دوره مدیریتی نسبت به افراد بعد از خودش را رقم زد. او زمانی که مدیرعامل استقلال شد که افتخاری و توفیقی تیم پرستاره و تیم فوق العاده وینفرد شفر که حتی می‌توانست در قامت قهرمانی آسیا ظاهر شود را از هم پاشانده بودند. فتحی با آوردن استراماچونی استقلالی ها را امیدوار کرد اما فسخ یکطرفه استراماچونی به دلیل عدم پرداخت حقوق سر وقت، باعث بحران در استقلال و کناره گیری دوران امیرحسین فتحی شد.

در ادامه اسماعیل خلیل زاده جای او را گرفت و سرپرست شد اما فقط ۷۵ روز توانست دوام بیاورد. اتفاقات مربوط به جدایی آندرا استراماچونی که نزد هواداران به اوج محبوبیت رسیده بود، باعث شد خشم استقلالی‌ها علیه خلیل زاده تندتر از همیشه شود تا او هم مجبور شود از این سمت کنار برود.

بحران‌های به بار آمده در آن دوران باعث شد تا علی فتح‌الله‌زاده به عنوان سرپرست که جانشین خلیل‌زاده شده بود بعد از ۱۷روز، بی‌خیال صندلی مدیریت استقلال شود تا یک عمر ناپلئونی در تاریخ مدیریت باشگاه استقلال به ثبت برسد.

احمد سعادتمند و احمد مددی که به ترتیب شش ماه و یک سال مدیرعامل استقلال شدند هم نتوانستند دردی از این تیم دوا کنند.

سعادتمند که با شعار بازگرداندن استراماچونی روی کار آمد به هر دلیلی در این امر ناکام ماند تا خیلی زود برکنار شود. هر چند کشمکش‌های او با سرمربی وقت استقلال یعنی فرهاد مجیدی از دیگر حواشی جنجالی آبی‌ها در آن برهه بود و جام حذفی را از استقلال گرفت.

نوبت به احمد مددی رسید اما عملکردش تفاوت چندانی با مدیران قبل از خود نداشت و او هم مغضوب هواداران شد.

بعد از همه این اتفاقات مدیریت استقلال به یکی از مدیران نام آشنای فوتبال رسید؛ مصطفی آجورلو. هر چند یک قهرمانی بدون شکست هدیه این مدیر به هواداران بود اما برنامه ریزی‌های نابسامان مالی و قراردادهای عجیب بازیکنان که به معضل این روزهای استقلال تبدیل شده کارنامه او در این تیم را زیر سوال برد. آجورلو در ابهام کامل برکنار شد و جای خود را به علی فتح الله زاده داد. فتح الله زاده این بار نه فقط ۱۷ روز، بلکه ۱۷۸روز بر مسند امور نشست و اتفاق تلخ حذف استقلال از لیگ قهرمانان به نقطه تاریک کارنامه اش تبدیل شد و او را وادار به ترک این باشگاه کرد.

در پی این ماجرا، حجت کریمی به هفتمین مدیر استقلال تبدیل شد. این هشتمین تغییر مدیریت این باشگاه در ۵ سال اخیر بود و کریمی سرپرست استقلال شد. عمر سه ماهه حضور او در رأس باشگاه استقلال با اتفاقات خوبی همراه نبود؛ اختلاف با سرمربی وقت یعنی ریکاردو ساپینتو، ناکامی در لیگ برتر و جام حذفی، ناکامی در حفظ ستاره‌های اصلی تیم، کتک زدن برخی هواداران توسط اوباش در اولین جلسه تمرینی فصل جدید، درگیری های اینستاگرامی با ساپینتو و در نهایت شکست در پروژه عجیب جذب علیرضا بیرانوند.

همه اینها باعث شد تا او که چیزی جز خشم هواداران استقلال را در اطراف خود نمی‌دید تصمیم به استعفا بگیرد. استعفایی که مانند تمام استعفاهای مدیران قبلی پذیرفته شد و حال باید دید مدیرعامل بعدی چه کسی خواهد بود و چه عملکردی خواهد داشت. همه در انتظار نهمین مدیر!

۶۴۴۲

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.