دانشگاه مجازی نحوه رفتار با همسر شکاک  - دانشگاه مجازی

نحوه رفتار با همسر شکاک 

شک و بدبینی و اینکه چگونه می‌تواند عشق و روابط را از بین ببرد، مساله‌ای پیچیده است. در این مقاله با بدبینی و نحوه رفتار با همسر شکاک آشنا می‌شویم. یک همسر بدبین می‌تواند در مورد همه چیز کاملا مشکوک باشد. چرا؟ چون اعتماد بسیار کمی به شریک زندگی خود دارد. 

بدبینی و ترس، راه سقوط ازدواج 

بنابراین، ممکن است از خود بپرسید که چرا کسی عاشق یک بدبین می شود؟ آیا این یک نشانه آشکار برای اجتناب نیست؟ نه همیشه. یک بدبین می تواند با خانواده، دوستان و در محل کار خود کاملاً دوست داشتنی باشد. بدبینی در محل کار می تواند ارزشمند باشد.
ممکن است مردی با خانواده‌اش خیلی صمیمی باشد. دیدن چنین روابطی باعث می‌شود حس کنید که در کنار او احساس راحتی و امنیت خواهید کرد. همه دوست دارند با مردی ازدواج کنند که خانواده‌اش را دوست دارد و مورد علاقه آن‌هاست. چنین چیزی، نشانه‌ای برای آینده‌ای مثبت است. بنابراین یک فرد می‌تواند نسبت به افرادی که آسیب‌پذیری او را تهدید نمی‌کنند، کاملا رفتاری محبت‌آمیز داشته باشد و حتی به آن‌ها اعتماد کند. چنین فردی از اینکه خانواده‌اش علیه او کاریا نجام دهند، نگرانی ندارد و هرگز صداقت، یا نیت خوب آن‌ها را زیر سئوال نمی‌برد. اما امکان این‌که فکر کند همسرش به او آسیب می‌زند، هست. 


بیشتر بخوانید: اثرات مثبت گریه/ ۹ فایده مهم گریه برای سلامتی که باور نمی‌کنید


نحوه رفتار با همسر شکاک 

نکاتی درباره نحوه رفتار با همسر شکاک (بدبین)

اگر همسرتان درباره هر شخصی و هر چیزی اظهار نظر منفی دارد، ممکن است ناامید شوید. این اتفاق می‌تواند حال و هوای صلح‌آمیز را در خانه شما از بین ببرد. با گذشت زمان، این انرژی منفی می‌تواند شادی را مستقیما از شما می‌گیرد.

گذراندن زمان بیش از حد در کنار یک شخص منفی، باعث می‌شود انرژی منفی را در درون خود احساس کنید. کم‌کم متوجه می‌شوید که مثل گذشته مهربان نیستید.

با این حال، راه‎هایی وجود دارد که می‌توانید این رابطه را عملی کنید، به شریک زندگی خود کمک کنید کمی مثبت باشد و عشق را در خانه‌تان زنده نگه دارید.

۱- زمانی را دور از همسرتان بگذرانید

اگر می‌خواهید بفهمید چگونه با یک همسر بدبین برخورد کنید، باید بدانید که تغییر زمان می‌برد. اگر همسرتان تغییر نکند، سپاسگزار خواهید بود که ابتدا این مرحله را انجام دادید. گذراندن زمان بیش از حد در کنار یک شخص منفی، باعث می‌شود انرژی منفی را در درون خود احساس کنید. کم‌کم متوجه می‌شوید که مثل گذشته مهربان نیستید. به جای لبخند زدن و خوشحالی استرس دارید. به همین دلیل مهم است که مدتی را دور از همسر خود بگذرانید. این کار حتی برای یک رابطه سالم هم مفید است. این ایده‌ها را در نظر بگیرید:

نحوه رفتار با همسر شکاک 

۲- منفی بودن او را شخصی تلقی نکنید

وقتی همسر شما از اینکه چرا ظرف‌ها شسته نشده، شکایت می‌کند، ممکن است به راحتی احساس کنید که از شما راضی نیست و قدر شما را نمی‌داند. اما واقعیت این است که نگرش منفی او معمولا ربطی به شما ندارد. حتی ممکن است حرفی را که می‌زند به عنوان انتقاد تلقی نکند. مطمئن باشید تقریبا ۹۰درصد از آنچه مردم چیزهایی می‌گویند که هیچ ربطی به شخص شما ندارد. بلکه بازتاب مستقیمی از احساس درونی‌شان را نشان می‌دهند.

 ۳- به یاد داشته باشید که نمی‌توانید او را تغییر دهید

کاملا وسوسه‌انگیز است که تا جایی که می‌توانید سعی کنید مثبت‌اندیشی را به او یاد بدهید تا شوهرتان بتواند جنبه مثبت همه چیز را ببیند، اما این روش جواب نمی‌دهد. شما نمی‌توانید او را تغییر دهید. در عوض، او باید مسیر خود را در زندگی تغییر دهد. هیچ‌کس نمی‌تواند شخصی دیگر را مجبور به تغییر کند. اگر هم موفق شود، این تغییرات فقط موقتی خواهند بود. 


بیشتر بخوانید: زندگی زنان برونگرا با مردان درونگرا و برعکس 


نحوه رفتار با همسر شکاک 

۴- او را تشویق کنید تا ببیند علت خشم پنهانش چیست

افراد منفی معمولا برای منفی بودن، دلیل دارند. اگر شوهر شما اغلب منفی است، ممکن است خشم خود را سرکوب کرده باشد. درخواست مشاوره از یک متخصص روانشناسی می‌تواند مفید باشد. اگر شوهر شما از بیماری روانی رنج می‌برد، ممکن است این موضوع ریشه انرژی منفی او باشد. ممکن است یک روانشناس بتواند به او کمک کند تا تمام این منفی‌نگری‌ها و بدبینی‌ها را کنترل کند.

۵- درباره بیماری روانی او بیاموزید

اگر همسر شما یک بیماری روانی دارد، برای شناخت این بیماری وقت بگذارید. سعی کنید با او گفتگو داشته باشید تا بدانید چه چیزی در ذهنش می‌گذرد. درست است شما مسئول احساس دیگران نیستید، اما ممکن است کارهایی وجود داشته باشد که بتوانید برای کاهش احساس اضطراب یا خشم همسرتان انجام دهید.
مثلا فردی که مضطرب است، اگر خانه نامرتب باشد، ممکن است بیشتر تحریک‌پذیر شود. هنگامی که در مورد بیماری روانی او مطلع شوید، نسبت به شوهرتان احساس مهربانی بیشتری خواهید کرد و ازدواج شما بهتر خواهد شد. 


بیشتر بخوانید: علت تنفر مرد از همسرش، زنان بخوانند!


نحوه رفتار با همسر شکاک 

۶- افکار و احساس خود را با همسرتان در میان بگذارید

شما نمی‌توانید او را مجبور به تغییر کنید، اما می‌توانید به او بگویید که چگونه رفتارش بر ازدواج شما تاثیر می‌گذارد. اگر همسر شما می‌خواهد بقیه عمرش را با شما بگذراند، باید به شادی شما اهمیت بدهد. 

۷- مثبت بمانید

هر چه بیشتر در اطراف کسی باشید، بیشتر شبیه او می‌شوید. به همین دلیل مهم است که اجازه ندهید منفی بودن شوهرتان، شما را به فردی پر از خشم تبدیل کند. شما هنوز هم می‌توانید به جنبه‌های مثبت زندگی اشاره کنید.
مثبت ماندن شما می‌تواند در طول زمان احساس بهتری در او ایجاد کند. درست همانطور که شما می‌توانید عادات او را کسب کنید، او هم می‌تواند به مرور زمان عادت‌های شما را کسب کند.


بیشتر بخوانید: چقدر همسرتان را می شناسید؟


نحوه رفتار با همسر شکاک 

۸- سعی کنید واکنش نشان ندهید

وقتی به عصبانیت همسرتان واکنش نشان می‌دهید، او و انرژی‌اش را در کنترل رابطه قرار می‌دهید. شما در اصل قدرت خود را از دست می‌دهید. نتیجه نهایی این است که متوجه می‌شوید که دائما با یکدیگر بحث می‌کنید. در عوض، قدرت خود را حفظ کنید. به او چیزی شبیه «بله، احتمالا درست است» بگویید و به ادامه کارتان بپردازید.

وقتی به عصبانیت همسرتان واکنش نشان می‌دهید، او و انرژی‌اش را در کنترل رابطه قرار می‌دهید. شما در اصل قدرت خود را از دست می‌دهید. نتیجه

۹- اگر تقصیر شما نیست، سرزنش را نپذیرید

ممکن است برای شوهرتان عادی باشد که دیگران را برای اتفاقات مقصر بداند. در چنین شرایطی، تنها زمانی سرزنش را بپذیرید که همه چیز واقعا تقصیر شما است. به راحتی می‌توانید به دلیل ترس از بحث‌های بیشتر به قربانی تبدیل شوید. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. در مورد این‌که تقصیر چه کسی است بحث نکنید. اگر شما مسئول چیزی نیستید، به او نگویید که حق دارد. 

۱۰- از دیدگاه شوهرتان به مسائل نگاه کنید

انرژی منفی شوهرتان می‌تواند بین شما دو نفر فاصله ایجاد کند و دچار این احساس شوید که در مقابل یکدیگر هستید. از این دیدگاه فاصله بگیرید و چیزها را از دیدگاه شوهرتان تصور کنید. 


پیشنهاد ویژه دانشگاه مجازی: آشنایی با متخصصان روانشناسی


نحوه رفتار با همسر شکاک 

۱۱- از دیگران کمک بگیرید

شما باید از خودتان محافظت کنید. اگر می‌ترسید مشکلات او ازدواج شما را خراب کند، به یک درمانگر حرفه‌ای مراجعه کنید. حتی اگر می‌ترسید که رفتار بدبینانه شوهرتان تاثیر وحشتناکی روی خودتان بگذارد، به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. یک مشاور می‌تواند به سئوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد و در مورد اینکه در این شرایط چه کاری باید انجام دهید، توصیه‌هایی داشته باشد.

خلاصه

مهم‌ترین نکته این است که هیچ‌وقت فکر نکنید می‌توانید او را تغییر دهید. اگر نگران بدبینی‌های همسرتان و تاثیری که بر شما می‌گذارد، هستید بهتر است زمانی را دور از او بگذرانید، مثلا به پیاده‌روی بروید، یا سرگرمی‌هایی برای خودتان پیدا کنید. حرف‌های او را شخصی تلقی نکنید و اگر راهکارهایی که در این مقاله گفتیم، موثر نبود از یک روانشناس کمک بگیرید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک دانشگاه مجازی سر بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 29 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.