دانشگاه مجازی نحوه رفتار با همسر لجباز - دانشگاه مجازی

نحوه رفتار با همسر لجباز

در حالی که همه ما دوست داریم حق با ما باشد، برخی از افراد بیش از اندازه بر حق به جانب بودن اصرار دارند تا حدی که این رفتار شبیه لجبازی می‌شود. در این مقاله نحوه رفتار با همسر لجباز را برایتان نام می‌بریم.

 نحوه رفتار با همسر لجباز

سر و کله زدن با همسر لجباز، کار واقعا سختی است، اما این راهکارها به شما کمک می‌کند کمی از این سختی را کاهش بدهید: 

نحوه رفتار با همسر لجباز

۱- یک نفس عمیق بکشید

قبل از پاسخ دادن سعی کنید احساس خود را کنترل کنید. برخورد با کسی که لجباز است می‌تواند واقعا چالش‌برانگیز باشد. حتی گاهی اوقات ممکن است این احساس را داشته باشید که همسرتان از دیدن ناراحتی شما در مقابل لجبازی‌اش احساس رضایت می‌کند. اگر بتوانید احساستان را کنترل کنید، خیلی پیشرفت خواهید کرد. فقط کافی است چند نفس عمیق بکشید یا اتاق را برای لحظه‌ای ترک کنید تا کنترلتان را به دست بیاورید
اگر عصبانی یا ناراحت شوید، ممکن است همسرتان احساس کند رفتار شما منطقی نیست و بیشتر لجبازی کند. 

۲- سعی کنید بفهمید دلیل رفتار او چیست

از خود بپرسید چرا این پافشاری برای او مهم است. وقتی همسرتان لجبازی می‌کند ممکن است باعث ناراحتی شما شود، اما این لزوما به این معنی نیست که او اشتباه می‌کند. کمی وقت بگذارید و بیشتر فکر کنید تا ببینید آیا می‌توانید مسائل را از دیدگاه او ببینید. حتی اگر با او موافق نباشید، بررسی کردن مساله از طرف هر دو شما، اوضاع را آسان‌تر کند.


پیشنهاد ویژه دانشگاه مجازی: آشنایی با متخصصان روانشناسی


نحوه رفتار با همسر لجباز

۳- به همسرتان بگویید که چقدر به او اهمیت می‌دهید

زمان زیادی را برای ارتباطات مثبت اختصاص دهید. اگر اغلب با او جر و بحث می‌کنید، می‌توانید به او یادآوری کنید که در نهایت هیچ‌کدام از این مسائل مهم نیست و شما واقعا دوستش دارید. اگر کسی احساس کند که باید همیشه حق با او باشد، گاهی اوقات این حس، واکنشی است به احساس ناامنی. با رفتار درست، به او کمک کنید تا به اندازه کافی راحت باشد. حتما به همسرتان بگویید که چقدر از کارهای خوبی که انجام می‌دهد قدردانی می‌کنید. حتی اگر در میزان لجبازی او تفاوتی ایجاد نشود، بهتر است همیشه بگویید که دوستش دارید.

۴- بفهمید در مورد چه چیزی می‌توانید به توافق برسید

وقتی همسرتان لجبازی می‌کند، سعی کنید روی چیزی که با آن مخالف هستید تمرکز نکنید. در عوض، روی موضوعاتی که همپوشانی دارند، تمرکز کنید. 


بیشتر بخوانید: زندگی زنان برونگرا با مردان درونگرا و برعکس


نحوه رفتار با همسر لجباز

۵- به دنبال راه‌هایی برای سازش باشید

سعی کنید نقاط مشترکی پیدا کنید. ممکن است سخت باشد، اما سعی کنید هر چیزی را که می‌توانید در مورد آن توافق داشته باشید، تقویت کنید. به یاد داشته باشید، شما هر دو در یک تیم هستید. مثلا اگر همسرتان فکر می‌کند که فرزندان شما نباید پول توجیبی بگیرند و شما بر عکس فکر می‌کنید روی این موضوع تمرکز کنید که هر دو شما بهترین چیز را برای فرزندانتان می‌خواهید. 

هنگام صحبت از لحن واضح و مطمئنی استفاده کنید. لحنتان نباید طوری به نظر برسد که انگار از او برای صحبت کردن اجازه می‌گیرید. 

۶- دیدگاه خود را توضیح بدهید

آنچه را که فکر می‌کنید با اطمینان بیان کنید. افرادی که لجباز هستند، آنقدر حرفشان را تکرار می‌کنند تا بقیه عقب‌نشینی کنند. هنگام صحبت از لحن واضح و مطمئنی استفاده کنید. لحنتان نباید طوری به نظر برسد که انگار از او برای صحبت کردن اجازه می‌گیرید. 
از حقایق برای تایید نظر خود استفاده کنید. مثلا اگر نمی‌خواهد تحت معاینه پزشک قرار بگیرد، در مورد مشکلات سلامتی که ممکن است با آن‌ها درگیر شود با او حرف بزنید. سعی کنید از عبارت «احساس می‌کنم» استفاده کنید. این عبارت، راهی عالی برای برقراری ارتباط است بدون اینکه به همسرتان اتهامی بزنید یا از او انتقاد کنید. 


بیشتر بخوانید: حرف هایی که نباید به همسر خود بگوییم


نحوه رفتار با همسر لجباز

۷- به آنچه می‌گوید گوش بدهید

به همسرتان فضایی برای ابراز وجود بدهید. هنگامی که درباره احساس خودتان توضیح دادید، از او بپرسید که به چه چیزی فکر می‌کند و چرا اینقدر روی آن اصرار دارد. بعد واقعا به پاسخ‌هایش گوش بدهید و حرفش را قطع نکنید.

۸- موضوعات بی‌اهمیت را رها کنید

موضوعات کوچک و بی‌اهمیت را رها کنید. گاهی اوقات صرف وقت و انرژی برای دعوا کردن بر سر یک چیز کوچک اصلا ارزش ندارد. 

۹- در مورد مسائل مهم، موضع خود را حفظ کنید

موضوعات بی‌اهمیت را رها کنید، اما موضوعات مهم را جدی بگیرید. اگر در مورد موضوعات مهم جدی باشید احتمالا همسرتان در دراز مدت به شما بیشتر احترام خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید: علت تنفر مرد از همسرش، زنان بخوانند!


نحوه رفتار با همسر لجباز

۱۰- بهترین زمان را برای مکالمات جدی در نظر بگیرید

برای مطرح کردن یک موضوع باید مطمئن شوید که همسرتان استرس یا حواس‌پرتی ندارد. زمان‌هایی مانند خستگی، گرسنگی یا درست بعد از این‌که او از محل کارش به خانه بازگشته، زمان خوبی برای مطرح کردن موضوعات جدی نیست. صبر کنید تا هر دو احساس آرامش داشته باشید. 

زمان‌هایی مانند خستگی، گرسنگی یا درست بعد از این‌که او از محل کارش به خانه بازگشته، زمان خوبی برای مطرح کردن موضوعات جدی نیست. صبر کنید تا هر دو احساس آرامش داشته باشید. 

۱۱- به خودتان و او زمان بدهید تا درباره مسائل فکر کنید

هنگامی که شما و همسرتان نظرتان را بیان کردید، موضوع را برای مدتی رها کنید. برخی از افراد هر چه بیشتر به آن‌ها فشار بیاورید تا با شما موافقت کنند، بیشتر بر نظر خودشان اصرار می‌کنند، اما اگر به آن‌ها فضایی بدهید تا بدون فشار فکر کنند، ممکن است بتوانند موضوعات را از دیدگاه شما ببینند. 

۱۲- شاید حتی بتوانید از لجبازی او قدردانی کنید

به یاد داشته باشید که او همان شخصی است که عاشقش شدید. ممکن است همیشه اینطور به نظر نرسد، اما در واقع مواقعی وجود دارد که لجبازی می‌تواند یک ویژگی مثبت شخصیتی باشد. 


بیشتر بخوانید: در آغوش گرفتن همسر، چه فوایدی دارد؟


نحوه رفتار با همسر لجباز

خلاصه

زندگی مشترک، به همراهی و هم‌فکری نیاز دارد، اما گاهی مسائلی پیش می‌آید که ممکن است مثل بچه‌ها لجبازی کنید. در این مقاله به شما گفتیم که نحوه رفتار با همسر لجباز چگونه است. گفتیم که باید مسائل بی‌اهمیت را رها کنید، اما درباره موضوعات مهم، موضع محکمی داشته باشید. همچنین بیان کردیم که باید زمان مناسبی را برای مطرح کردن موضوعات مهم در نظر بگیرید و حتی گاهی لازم است تا یک موضوع را برای مدتی رها کنید و به خودتان فضا بدهید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک دانشگاه مجازی سر بزنید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 30 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.