دانشگاه مجازی نحوه رفتار با همسر پرخاشگر - دانشگاه مجازی

نحوه رفتار با همسر پرخاشگر

زندگی با شوهری که هر لحظه امکان دارد از عصبانیت منفجر شود، کاملا طاقت‌فرسا است، به همین دلیل یاد گرفتن نحوه رفتار با همسر پرخاشگر و عصبانی، اهمیت زیادی دارد. 

در این مقاله می‌خوانید: 

  • اثرات زندگی با همسر پرخاشگر
  • نحوه رفتار با همسر پرخاشگر
  • در مورد عصبانی شدن همسرتان با او حرف بزنید
  • با دلسوزی پاسخ بدهید
  • منبع خشم او را پیدا کنید
  • مراقب خودتان باشید
  • درمان آنلاین 
  • اثربخشی روان‌درمانی
  • خلاصه

نگران نباشید! راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید تا با تاثیرات خشم شوهرتان کنار بیایید و روابط سالم ایجاد کنید. برای بسیاری از زوج‌هایی که چنین مشکلاتی را تجربه می‌کنند، گذراندن وقت برای مشاوره روانشناسی، راهکاری بسیار مفید است، اما روش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سلامت رابطه خود را حفظ کنید.

نحوه رفتار با همسر پرخاشگر

اثرات زندگی با همسر پرخاشگر

هنگامی که شوهر شما اغلب اوقات عصبانی به نظر می‌رسد، این موضوع می‌تواند تأثیرات زیادی بر رابطه شما بگذارد که عبارتند از:

نحوه رفتار با همسر پرخاشگر

نحوه رفتار با همسر پرخاشگر

بهترین کار این است که ابتدا زمانی را برای شناسایی علت اصلی عصبانیت او صرف کنید. آیا اتفاقات یا احساس خاصی وجود دارد که به خشم او دامن می‌زند؟ اگر دائما در حال فریاد کشیدن است، دلیل آن را شناسایی کنید. تشخیص دلیل عصبانیت همسرتان یک قدم برای جلوگیری از فریاد زدن او است. 
با این کار به عمق خشم او می‌رسید و می‌توانید با هم گفتگو کنید و راه حلی را برای برطرف کردن آن بیابید. اگر همسرتان در کشف دلایل خشم خود مشکل دارد، بهتر است از یک روانشناس برای کمک به او برای درک ریشه احساسش کمک بگیرید.

اگر همسرتان در کشف دلایل خشم خود مشکل دارد، بهتر است از یک روانشناس برای کمک به او برای درک ریشه احساسش کمک بگیرید.

۱- در مورد عصبانی شدن همسرتان با او حرف بزنید

اگر همسرتان خیلی از کوره در می‌رود، مهم است که نگرانی‌هایتان را درباره این موضوع با او در میان بگذارید. با او ارتباط برقرار کنید و سعی کنید حرف‌هایش را بشنوید. این کار ممکن است به او کمک کند و نشان بدهد که واقعا به فهمیدن احساسش علاقه‌مند هستید و می‌خواهید کمک کنید. 
گاهی اوقات، صحبت کردن یا کوتاه آمدن در مقابل رفتار فرد مقابل می‌تواند، یک قدم مثبت باشد. هنگامی که با همسرتان در مورد عصبانیتش حرف می‌زنید، باید به او اجازه بدهید بدون ترس از قضاوت شدن، خودش را ابراز کند.

 ۲- با دلسوزی پاسخ بدهید

این‌که بخواهیم همسرمان را با خودمان مقایسه کنیم، کار آسانی است. در چنین شرایطی از خودمان می‌پرسیم اگر من می‌توانم احساساسم را کنترل کنم، پس چرا او نمی‌تواند؟ هنگامی که در مورد عصبانیت همسرتان فکر می‌کنید یا حرف می‌زنید، سعی کنید ذهنتان را باز نگه دارید و از قضاوت یا سرزنش خودداری کنید. این کار به او اجازه می‌دهد که آزادانه صحبت کند و احتمال اینکه به ریشه مشکل برسید، افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: حرف هایی که نباید به همسر خود بگوییم


نحوه رفتار با همسر پرخاشگر

۳- منبع خشم او را پیدا کنید

انسان‌ها موجوداتی احساسی هستند و همه ما به شرایط مختلف، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهیم. در مورد هر اتفاقی که به تازگی یا در گذشته رخ داده و ممکن است بر او تاثیر بگذارد فکر کنید. مثلا شاید از دست دادن یک دوست یا یکی از عزیزان، تغییر یا از دست دادن شغل، یا مشکلات مربوط به سلامت جسمی یا روانی در خشم او نقش داشته باشد. بسیاری از رویدادها می‌توانند باعث استرس شود و اگر او از افسردگی رنج ببرد، افسردگی می‌تواند منجر به تغییر در خلق و خو و رفتار شود. شاید لازم است قبل از اینکه انتظار داشته باشید عصبانیت او به طور کامل فروکش کند، به او فضا و زمان بدهید تا درمان شود.

بسیاری از رویدادها می‌توانند باعث استرس شود و اگر او از افسردگی رنج ببرد، افسردگی می‌تواند منجر به تغییر در خلق و خو و رفتار شود.

۴- مراقب خودتان باشید

در حالی که مهم است که با همسرتان صحبت و از او حمایت کنید، باید حواستان باشد که از خودتان هم مراقبت کنید. اگر این احساس را دارید که تحت تاثیر احساس منفی و عصبانیت همسرتان هستید، یا در رابطه خود با مشکلاتی روبرویید، صحبت کردن با دوستان، یا اعضای خانواده می‌تواند به شما کمک کند. داشتن یک سیستم حمایت اجتماعی، مزایای بسیاری از جمله کاهش استرس و بهبود رفاه عاطفی را به همراه دارد. هیچ‌کس مستحق خشونت نیست، بنابراین می‌توانید کمک دریافت کنید. 


بیشتر بخوانید: در آغوش گرفتن همسر، چه فوایدی دارد؟


نحوه رفتار با همسر پرخاشگر

درمان آنلاین 

پس از شروع کووید۱۹ بسیاری از شکل‌های ارتباط تغییر یافت. علاوه بر برگزاری آنلاین دوره‌های آموزشی، جلسات مشاوره نیز به شکل آنلاین تغییر کرد و هنوز هم می‌توان به صورت آنلاین مشاوره گرفت. مطمئن باشید که خدمات درمانی آنلاین درست به همان اندازه جلسات حضوری، اثرگذاری دارند


پیشنهاد ویژه دانشگاه مجازی: آشنایی با متخصصان روانشناسی


نحوه رفتار با همسر پرخاشگر

اثربخشی روان‌درمانی

ثابت شده است که روان‌درمانی برای درمان خشم مفید است. حتی اگر همسر شما با عصبانیت دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد که روز به روز در حال بدتر شدن است، هنوز هم امید وجود دارد. مشاور می‌تواند به او کمک کند تا ریشه خشم خود را پیدا کند و راه‌هایی برای مدیریت احساسش بیابد. مشاور همچنین به بهبود مهارت‌های ارتباطی شما به عنوان یک زوج کمک می‌کند که این راهکار هم ممکن است به کاهش طغیان‌های عصبانیت کمک کند.

خلاصه

اگر همسر شما مشکلاتی مانند عصبانیت، یا منفی‌نگری را تجربه می‌کند، ممکن است رابطه‌تان همراه با احساس ناراحتی باشد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به او کمک کنید تا بر خشم خود غلبه کند. اگر عصبانیت همسرتان بر روابط و زندگی شما تاثیر گذاشته و با این راهکارها بهبود نمی‌یابد، حتما از یک روانشناس کمک بگیرید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک دانشگاه مجازی سر بزنید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 31 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.